Højtaler lyd i polo 6r 2010

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Jespermai
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. aug 2018, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af Jespermai » 1. aug 2018, 19:20

Hej herinde håber der en som kan hjælpe mig med mit problem herinde🙏 Har altid været til stort anlæg osv men da jeg købte min polo sys jeg det spillede helt ganske udenmærket indtil højtaleren i føresiden begyndte at skradte lidt valgt at kører til Køge auto hi-fi og købe diskant og mellem bas i mærket Audio system da jeg os havde samme sæt i min gamle bil som bare spillede har brugt de orginale ledninger op til HU klippede stikkene af diskanterne og lodede dem på de nye det skal siges det er nogle måneder siden nu så de burde værer spillet til mit problem går ud på at allerede fra start var jeg ikke tilfreds da nå jeg skruer ca halvt op på hu så ændre lyden sig ikke rigtig når jeg skruer videre op det var med en rns til start har fået skiftet Hu til en anden som gør præcis det samme det forvrænger hverken eller noget det ligesom noget spærer for lyden efter de nye kom i flere har sagt det var fordi der skulle forstærker i da det jo ikke er pap højtalere mere så valgte jeg at købe heelix plug and play set med 5 kanals forstærker har fået det monteret men der stadig ikke rigtig nogle lyd forskel i højtalere udover der kommet bas pga subwoofer har hørt forstærkeren skal kodes med en dongel og læst lidt frem og tilbage men nu mit spørgsmål om det så gir mere lyd i højtalerne eller om der er noget for det er som det er ? Håber en kan komme med svar eller måske lave det for mig?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af GranTurismo » 1. aug 2018, 19:25

Som jeg forstår det bruger du de nye højttalerenheder med de delefiltre som er konstrueret til de originale højtalere?
These users thanked the author GranTurismo for the post:
Jespermai
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Jespermai
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. aug 2018, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af Jespermai » 1. aug 2018, 19:41

Ja som skrevet har jeg brugt bilens orginale ledningsnet diskanten fra Audio system er lavet med delefilter så man kører mellem bas udenom det er dem her http://autohifi.dk/index.php?route=prod ... uct_id=655

Jespermai
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. aug 2018, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af Jespermai » 1. aug 2018, 19:59

Man skal måske trække nye ledninger ?Har bare set videoer på youtube hvor de gør det samme og det ser ud til at virke

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af GranTurismo » 1. aug 2018, 20:41

Den ledning som går op til diskanterne i a-stolpen kommer fra de originale delefiltre (som så vidt jeg ved sidder i dørene).

Hvis du har monteret det medfølgende delefilter på ledningen til diskanten, så går signalet til diskanterne gennem begge delefiltre. Dermed bliver diskantsignalet skåret nedadtil to gange og der er formodentlig også modstande i begge filtre. Og så kan man ikke spille ret højt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Jespermai
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. aug 2018, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af Jespermai » 2. aug 2018, 08:19

Aha ja det lyder rigtigt i mine øre så spørgsmålet om jeg kan pille det medfølgende delefilter af og bruge bilens orginale eller om det skal laves om og om jeg skal kører mellem bas uden om orginalt delefilter også ?

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af HamSjelv » 2. aug 2018, 13:54

Det originale 'delefilter' i en 6r er én bipolar elektrolytkondenstor, limet i en fordybning i diskantens plastinddækning. Der er fuldt, udæmpet højttalersignal fra HU til diskant (som så dæmpes af omtalte elektrolyt)

Bi-wiring hele vejen? Intet der er lagt til bilens chassis?

Højttaler-kvaliteten i en 6r er uforskammet lav.

Jespermai
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. aug 2018, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af Jespermai » 2. aug 2018, 15:57

Ja snakkede godt med en fra carsound idag der sagde det samme men hvad kan så gøre at det faktisk kun spiller ca halv styrke ? Det ga ellers meget god mening med det sad et delefilter mere udover det jeg havde sat i.

Jespermai
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. aug 2018, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af Jespermai » 2. aug 2018, 16:01

Det virker som der sidder en modstand af en art et eller andet sted ?

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af HamSjelv » 2. aug 2018, 19:13

Er du helt sikker på du kører ægte bi-wiring overalt?

Jeg har set 'professionelle' auto-hifi folk der tror deres HU har et 8-kanals udgangstrin, alle refereret til chassis :shock:

Hvis du får sat bas-og højtone i serie (= ledningsbrud), er der heller ikke meget gang i de dybe toner.

Jespermai
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. aug 2018, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af Jespermai » 2. aug 2018, 20:19

Altså jeg har lige prøvet et sæt standard diskanter også er der altså Okey knald på i forhold til de andre 🤔🤔

Jespermai
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. aug 2018, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Højtaler lyd i polo 6r 2010

Indlæg af Jespermai » 2. aug 2018, 20:23

Og jeg har fået tjekket det igennem flere gange af flere forskellige og alt er og sidder som det skal men diskant og mellem bas kører sammen da man kan tjekke plus og minus med er batteri på mellem bassen oppe ved diskanten

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"