Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 22. aug 2018, 20:43

Goddaws.

- Vi har bestilt Dynaudio i vores nye Golf.
Jeg har hørt det et par gange i Prototyper i udviklingsafdelingen i Skanderborg ( Ikke VW-Proto-typer, men egne biler til Udvikling )
Så sammenlignings-grundlaget er gu ikke voldsomt - Hvad kan man forvente, det er trods alt ret billigt - et kryds til 9000,- i Golfen. ??

Den anden dag havde vi så besøg af en af vores tilbagevendende kunder, som har en Touareg fra 2014 med Dynaudio. Han klagede over, at han syntes det var kedeligt, og ingen Bas / For lidt Bas. Nu er det en VAN-Konverteret Touareg han har - Kan der være "smuttet" noget i VAN-Konverteringen, eller skal vi til at finde en "Rigtig" fejl ??
Er der nogen der har kendskab til "komponent-oversigter" // Placeringer af enheder / basser til hjælp ifbm. fejlfinding ??

Det er en Tysker-importeret, så der er ikke meget hjælp at hente ved VWDK...

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af Realtor » 22. aug 2018, 20:50

Jeg have dynaudio i min tidligere golf R, og jeg syntes det lød godt, men ikke super meget basarm bass ift. hvad jeg troede inden jeg fik bilen.

Men jeg er så også typen, som skruer bass og treble op til 75% i alle biler, da jeg syntes det giver lidt :lol:

Mht. markraceren, så ville jeg starte med at tjekke om alle enheder spiller. Mindes nogle tidligere har fået frakoblet baghøjtalere, da det jo er et " varerum ".
These users thanked the author Realtor for the post:
Lars - Sound2Vision
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af Frederik DH » 22. aug 2018, 21:07

Jeg ved at du er lidt nørdet om det, så jeg er spændt på at høre din dom.

Jeg har det i min Golf Variant og vil til hver en tid vælge det fremover når jeg skal have ny bil.

Sammenlignet med lyden i mine tidligere Passat’er uden så er der en verden til forskel.
These users thanked the author Frederik DH for the post:
Lars - Sound2Vision
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af Korreborg » 22. aug 2018, 21:12

Jeg kan kigge forbi butikken hvis der er. Jeg har dynaudio I min Golf Van. Og det spiller rigtig godt, også bedre en helix i den gamle golf. Men ja, der var mere bass i den gamle.

Men der skal pakkes noget ned i brønden ellers lyder det noget hult.
These users thanked the author Korreborg for the post:
Lars - Sound2Vision
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af GaSelle » 23. aug 2018, 18:18

Jeg ved godt, det ikke er helt det samme. Men min nye Superb har Canton lydanlæg. Det er en ret markant forbedring over standardanlægget. Så jeg tror godt, trods du har ‘kræsne ører’, kan glæde dig :)

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af Dakota » 23. aug 2018, 18:41

Jeg havde Dynaudio i min 2012 Touareg (på hvide plader). Det lød ganske fint, men ikke på fod med fx. B&O-anlægget i A6/7/8 (som så også var 5 gange dyrere ab fabrik). Du kan evt. spørge din kunde om han har prøvet at lege med de forskellige "sound stages" i Touareg'en, fx. Stereo, Wide, Dynamic og hvad de hedder. Jeg kan ikke forestille mig, der er røget noget i van-konverteringen.

Mht. Golf'en må jeg desværre blive svar skyldig.

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 23. aug 2018, 22:05

Frederik DH skrev:
22. aug 2018, 21:07
Jeg ved at du er lidt nørdet om det, så jeg er spændt på at høre din dom.

Jeg har det i min Golf Variant og vil til hver en tid vælge det fremover når jeg skal have ny bil.

Sammenlignet med lyden i mine tidligere Passat’er uden så er der en verden til forskel.
"Lidt Nørdet"... - Taaark, hvor er du Sød, Frederik... :-)
Bygger du det på dengang i vores storheds-tid - Vel midt i Nullerne, Lasse var lige flyttet til byen, og vi flyttede et par Paller JBL Autostereo om ugen - Og som sandsynligvis de eneste i landet, havde 5 stk. JBL A3000GTi på lager samtidig, lige en kort sommer over :-) - Det var sgu tider - Når der lige blev makket 4-6 W15GTi'er i Een Bil, og så en 3 BPx2200.1 i Parallel Mode til at trække det... :-)

Ja, lidt nørdet :-)

Det, jeg har hørt på et par besøg ved Dynaudio i Skanderborg har da i hvert fald været hæderligt - Og det syns' jeg sgu førnævnte Touareg ikke nåede - Så et eller andet er der sgu' vi skal ha kigget på.

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 23. aug 2018, 22:07

Korreborg skrev:
22. aug 2018, 21:12
Jeg kan kigge forbi butikken hvis der er. Jeg har dynaudio I min Golf Van. Og det spiller rigtig godt, også bedre en helix i den gamle golf. Men ja, der var mere bass i den gamle.

Men der skal pakkes noget ned i brønden ellers lyder det noget hult.
- Tak for buddet - Jeg tror sgu ikke det er nødvendigt, vi skulle få vores egen engang først i 19' eller sådan noget.
Jeg er ved og se om ikke vi kan liste en komplet beskrivelse frem på hvad der skal være, så kan vi vel høre om noget mangler...

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af Nicklas123456 » 23. aug 2018, 23:57

Jeg har Dynadio i min Passat fra 17’

Det spiller helt vildt lækkert og der er dku overraskende god bass, der både buldrer og basarm, alt efter ønske.

Til sammenligning i min kammerats RS6’er fra 15’ med B&O, så der MEGET mere bass i Passaten, bevares det spiller sindssygt lækker i den RS6’er - men den kedelige bass, der ligger i siden af reservehjulsbrønden blev jeg godt nok skuffet over.

Så det kommer self. også an på hvad man er til, jeg hvertfald STADIGVÆK til umti umti buldrer, og det opfylder Passatens Dynaudio mere end rigeligt 👌🏻

Som du kan se har jeg fjernet bas til højtalere og så skruet lidt op for subwoofer i bagerummet 😜

Et plus er jo også at der er Dolby Pro Logic II, det er dog slået fra, da den type musik som jeg hører ikke rigtig har gavn af det - men igen det en smagssag alt efter musiktypen
- Det tilgengæld ret lækkert når man er i drive in bio 👍🏻
Vedhæftede filer
22B398AB-8304-440E-B04D-FEA97A3EA863.jpeg
22B398AB-8304-440E-B04D-FEA97A3EA863.jpeg (129.76 KiB) Vist 1241 gange
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af erlingvj » 24. aug 2018, 05:33

Både Golf Sportsvan med Dynaudio og A3 med B & O har markant bedre lyd end en Golf med Dynaudio. Center-højttaleren i de to førstnævnte gør en stor forskel.
Langt de fleste Dynaudio / B & O systemer (bortset fra Golf) har centerhøjttaler fordi det vigtige mellemtone-område derved gengives langt mere korrekt.
En af de to førstnævnte bliver helt sikkert afløseren, når min Golf skal udfases.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af GranTurismo » 28. aug 2018, 20:51

Jeg er også stor HiFi-nørd. Jeg kører med Vienna Acoustic Mahler og Audia Flight hjemme og er alligevel ret imponeret over mit Match sæt fra Audiotec Fischer. Især prisen taget i betragtning.

Jeg har en PP82DSP som laver 55W til dørene og 280W til en PP10E-D sub.

Jeg har ikke opgraderet højttalerne i dørene og synes standardenhederne gør det ok. Men jeg har dog planer om at opgradere til Audiotec Fischer i dørene også.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 28. aug 2018, 23:51

GranTurismo skrev:
28. aug 2018, 20:51
Jeg er også stor HiFi-nørd. Jeg kører med Vienna Acoustic Mahler og Audia Flight hjemme og er alligevel ret imponeret over mit Match sæt fra Audiotec Fischer. Især prisen taget i betragtning.

Jeg har en PP82DSP som laver 55W til dørene og 280W til en PP10E-D sub.

Jeg har ikke opgraderet højttalerne i dørene og synes standardenhederne gør det ok. Men jeg har dog planer om at opgradere til Audiotec Fischer i dørene også.
Levinson og JBL K2 her - Så lidt nørd er man vel...
These users thanked the author Lars - Sound2Vision for the post:
GranTurismo
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af GranTurismo » 29. aug 2018, 15:00

Lars - Sound2Vision skrev:
28. aug 2018, 23:51
GranTurismo skrev:
28. aug 2018, 20:51
Jeg er også stor HiFi-nørd. Jeg kører med Vienna Acoustic Mahler og Audia Flight hjemme og er alligevel ret imponeret over mit Match sæt fra Audiotec Fischer. Især prisen taget i betragtning.

Jeg har en PP82DSP som laver 55W til dørene og 280W til en PP10E-D sub.

Jeg har ikke opgraderet højttalerne i dørene og synes standardenhederne gør det ok. Men jeg har dog planer om at opgradere til Audiotec Fischer i dørene også.
Levinson og JBL K2 her - Så lidt nørd er man vel...
De er fandme fede sådan nogle K2'ere!!!

Jeg er iøvrigt også vinylmand med Clearaudio plov med en Clearaudio MC. Jeg har bygget mine Mahler om med Illuminator mellembasser og aktive filtre med DSP fra danske GroundSound.

Hvis du har plads i bagagerummet til en PP10E-D så hop på den løsning. Der er godt smæk i bunden med de to 10" basser. DSP'en i forstærkeren kan du jo nok selv justere ind ;)

PP82DSP er blevet erstattet af PP86DSP som også har DSP til udgangen til ekstra sub-forstærker. Min har "kun" til 8 kanaler.

Jeg har købt mit ved Carsound.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

kosmic
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af kosmic » 29. aug 2018, 19:57

Mange klager over raslende dørsider med dynaudio, jeg har valgt selv at opgradere anlægget i vores passat 2018.

Alt bliver støjdæmpet og opgradere højtalerne i alle dørene, sub i brønden og en lækker DSP fra Helix. Med en DSP kan alt fin justeres via pc.
2018 Passat B8 variant highline 1.4 TSI DSG7

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 30. aug 2018, 20:55

Mnjaerh... - Det er sgu' altid lidt svært det der med Autostereo. Jeg er jo "Gammel" analog-mand, og overordnet set er min holdning nok mest, at DSP er for dem der ikke kan lave ordentlige højttalere... ;-)

Meget sjovere og lave noget der spiller naturligt godt. Det lykkedes da i øvrigt i T6'eren, der kom ca. 1,5 m2 "Asfalt" i hver dør...

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Dynaudio - Sammenligninger - Enheder ??

Indlæg af GranTurismo » 30. aug 2018, 21:27

Lars - Sound2Vision skrev:
30. aug 2018, 20:55
Mnjaerh... - Det er sgu' altid lidt svært det der med Autostereo. Jeg er jo "Gammel" analog-mand, og overordnet set er min holdning nok mest, at DSP er for dem der ikke kan lave ordentlige højttalere... ;-)

Meget sjovere og lave noget der spiller naturligt godt. Det lykkedes da i øvrigt i T6'eren, der kom ca. 1,5 m2 "Asfalt" i hver dør...

/ Lars
Jeg synes fordelene ved DSP er store i en bil, hvor højttalerne jo ikke kan placeres nogenlunde optimalt som man kan i et lytterum.

Den største fordel er imo at hver enkelt kanal kan tidsforskydes, så fasen bliver rigtig i lyttepositionen. Det giver bare meget mere "hug".

Mit Match sæt kører stadig med passiv deling i dørene. Det er kun delingen ned mod sub der er digital. Digitalt kan man dele meget stejlt, hvilket imo er en stor fordel når man gerne vil have sub'en bagi til kun at spille i det omnidirektionelle frekvensområde.

Jeg er som nævnt også gammel analogmand, men har valgt at køre med digitale filtre. Iøvrigt ligesom Jan Nielsen.

Fordelene ved at bruge DSP i en bil opvejer imo klart ulemperne!!!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"