Montering RCD330 (Caddy 2013)

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Alln
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 4. jul 2008, 06:59
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Montering RCD330 (Caddy 2013)

Indlæg af Alln » 10. dec 2018, 02:17

Hej med jer

Så er det tid til at opgradere radioen, fra rcd210.

Rcd330 virker som det oplagte valg

Jeg læser mig til at der kan være noget med en gateway, som måske skal opgraderes. Hvordan finder jeg ud af det?

Caddyen er en Trendline og den har det røde displaylys i instrumentet.

Er det bare pløk n play, med sådan en 330?

Mvh Allan

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk


Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Montering RCD330 (Caddy 2013)

Indlæg af Nicklas123456 » 10. dec 2018, 08:13

Da bilen er fra 2013 er der ingen problemer 👍🏻
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

s1mple
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. nov 2018, 00:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Montering RCD330 (Caddy 2013)

Indlæg af s1mple » 10. dec 2018, 10:44

Det er vist kun biler før 2009, der skal have ny gateway.

Ellers er det bare plug 'n play.. næsten...

Da jeg satte min i, skulle jeg kode fra, at min bil havde bakkamera. Det har den nemlig ikke, så hver gang jeg satte bilen i bak, så viste den sort skærm fra kameraet i ca. 3 sek., før den så brokkede sig over, at kameraet ikke virkede og skiftede til OPS-view (hvilket min bil har).

Derudover: Hvilken model vælger du? Der findes 2: "Desay" og "Noname". Desay kører windows (WinCE) og den anden kører linux (busybox).
Det har noget at sige i forhold til updates, CarPlay, Android Auto etc.

Alln
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 4. jul 2008, 06:59
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Montering RCD330 (Caddy 2013)

Indlæg af Alln » 10. dec 2018, 16:25

s1mple skrev:Det er vist kun biler før 2009, der skal have ny gateway.

Ellers er det bare plug 'n play.. næsten...

Da jeg satte min i, skulle jeg kode fra, at min bil havde bakkamera. Det har den nemlig ikke, så hver gang jeg satte bilen i bak, så viste den sort skærm fra kameraet i ca. 3 sek., før den så brokkede sig over, at kameraet ikke virkede og skiftede til OPS-view (hvilket min bil har).

Derudover: Hvilken model vælger du? Der findes 2: "Desay" og "Noname". Desay kører windows (WinCE) og den anden kører linux (busybox).
Det har noget at sige i forhold til updates, CarPlay, Android Auto etc.
Ok. Tak for respons Billede

Jeg har lidt svært ved at finde forskellene imellem desay og NoNaMe. Jeg har set lidt på http://rcd330plus.com - lidt klogere bliver man da, men... Hvordab finder jeg ud hvilken version der passer ril mig? Som udgangspunkt, så skal der både Apple og Android til e heden.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk


s1mple
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. nov 2018, 00:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Montering RCD330 (Caddy 2013)

Indlæg af s1mple » 10. dec 2018, 22:42

Desay versionen kører en embedded windows kaldet "WinCE" og kan ikke opdateres (andet end temaer/farve-mods). De har MirrorLink, Baidu CarLife (føj) og CarPlay.

Noname kører en minimal linux version kaldet "busybox" og kan opdateres til at have Android Auto, MirrorLink og CarPlay.

Jeg ville helt klart vælge Noname versionen. Det er en lille smule dyrere, men så får man både Android Auto og CarPlay.
Du kan evt. købe en lidt outdated version og så opdatere den selv. Så sparer man lidt. (Updaten får du v. rcd330plus.com)

Gå efter Noname 187B modellen. Den præcise model jeg købte var denne: https://www.aliexpress.com/item/-/32830587613.html Den er steget lidt siden jeg købte den (jeg gav 160 USD), men læg mærke til billede nr. 4. Det er den hardware/software version du skal gå efter (samt "Noname 187B). Det er den "gamle" version, der kan opdateres til en ny forbedret bluetooth driver, samt både AA & CP.

Alln
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 4. jul 2008, 06:59
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Montering RCD330 (Caddy 2013)

Indlæg af Alln » 14. jan 2019, 23:01

s1mple skrev:Desay versionen kører en embedded windows kaldet "WinCE" og kan ikke opdateres (andet end temaer/farve-mods). De har MirrorLink, Baidu CarLife (føj) og CarPlay.

Noname kører en minimal linux version kaldet "busybox" og kan opdateres til at have Android Auto, MirrorLink og CarPlay.

Jeg ville helt klart vælge Noname versionen. Det er en lille smule dyrere, men så får man både Android Auto og CarPlay.
Du kan evt. købe en lidt outdated version og så opdatere den selv. Så sparer man lidt. (Updaten får du v. rcd330plus.com)

Gå efter Noname 187B modellen. Den præcise model jeg købte var denne: https://www.aliexpress.com/item/-/32830587613.html Den er steget lidt siden jeg købte den (jeg gav 160 USD), men læg mærke til billede nr. 4. Det er den hardware/software version du skal gå efter (samt "Noname 187B). Det er den "gamle" version, der kan opdateres til en ny forbedret bluetooth driver, samt både AA & CP.
Tak for svar.
Jeg fik leveret en noname fra en Belgisk forhandler, via eBay auktion Billede

Det fungerer super, rent plug n play. Det tog ikke en gang 5 min at skifte.

... Nu skal jeg bare have bakkamera monteret, og også monteret USB-stik i midterarmlænet... Men det må komme Billede

//cloud.tapatalk.com/s/5c3d06a49e2 ... 303206.mp4

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"