Front højtalere polo 6r

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Jespermai
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. aug 2018, 18:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Front højtalere polo 6r

Indlæg af Jespermai » 24. feb 2019, 09:10

Hejsa jeg skiftede for noget tid siden standard højtalerne ud i min polo da den venstre skratet lidt men efter jeg skiftede dem ud med Audio system har der været markant nedgang i lyden lod mig hører der skulle forstærker i så fik installeret heelix sættet i men det stadig ingen ændring på lyden er faktisk ovre i at skulle købe standard igen nogle som har eller som har et bedre bud på nogle andre ? Eller kan det være fordi den den dongel skal på og der skal skures op for lyden ?

BR
Nyt medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 27. sep 2011, 17:56
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 116 times
Been thanked: 38 times

Re: Front højtalere polo 6r

Indlæg af BR » 24. feb 2019, 17:32

Dongle er jo afpasset til std højtalerne, så du skal nok være heldig hvis det fungerer.

Hvad har du skiftet? er det bassen i dørene eller både bas og diskant i begge døre?
Hvis det er nyt komponent sæt incl delefiltre vil du ikke kunne regne med at Helix dongle passer = forkert afstemning.

Du skriver nedgang i lyden - mener du at der eksempelvis mangler bas, så vil en forkert fasning af den ene kanal kunne få det til at lyde sådan?
De 2 basenheder vil i givet fald delvist udfase hinanden, og give mindre lydtryk.
Hvis tætningen mellem bashøjtaleren og dørbeklædningen ikke fungerer ( i min Polo er det en skumgummi "ring" der tætner mellem højtaler enheden og dørbeklædningen )vil du også kunne opleve en form for udfasning.
Bare et par ideer til mulige "fejl"

Held og lykke med det :)

Benny
VW Polo highline 115 HK DSG 2018 med lidt ekstra...

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Front højtalere polo 6r

Indlæg af GranTurismo » 27. feb 2019, 12:16

Helix'en er fra standard kodet til Polo 6R/6C, så det burde ikke være nødvendigt at kode den med en dongle. Du kan ikke ændre på de enkelte parametre i DSP'en. Du kan kun udskifte filen til en standardfil beregnet til en anden bil.
På Audiotech Fischers egne modeller i Match serien, kan man selv justere på alle parametre

Hvis/når jeg skal opgradere mine, så bliver det til Audiotec Fischer's fra Match serien. De har et 2-vejs system som er beregnet til Polo 6R/6C og Golf 7. De hedder noget med VW og 62. Kan bl.a. købes ved Carsound.

Det er iøvrigt også Audiotec Fischer som producerer Helix'en for VW.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"