Skift fra PID til 1-din i pre-facelift Citigo

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Skift fra PID til 1-din i pre-facelift Citigo

Indlæg af Madmax » 20. mar 2024, 06:31

Hej med jer.

Vi har prøvet at leve med den gamle Garmin PID i vores Citigo fra 2015, men den er horribel og vigtigste af alt virker Bluetooth ikke.

Jeg har derfor fundet en Pioneer 1-din radio jeg gerne vil have i, men det er mange år siden jeg har rodet med anlæg.

1. Der findes to forskellige sæt til Citigo. En med canbus og en uden. Hvilken skal jeg vælge?

2. Det er noget med der mangler en “live” ledning kan jeg læse mig frem til. Hvor kan jeg tage den fra?

Har kigget på dette sæt uden canbus.

Billede

Molo
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 25. okt 2019, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Skift fra PID til 1-din i pre-facelift Citigo

Indlæg af Molo » 1. apr 2024, 17:06

Du skal bruge det sæt, der indeholder uden canbus, som du har vedhæftet billede af. Men jeg er ikke helt med på, hvad du mener med et "live" ledning?? :)
Nuværende bil: VW Polo Comfortline Connect 1.0 TSI 95HK DSG 2020

Tidligere biler: VW UP! High-up 1.0 75HK 2013

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Skift fra PID til 1-din i pre-facelift Citigo

Indlæg af Madmax » 1. apr 2024, 17:53

Molo skrev:Du skal bruge det sæt, der indeholder uden canbus, som du har vedhæftet billede af. Men jeg er ikke helt med på, hvad du mener med et "live" ledning?? :)
Tak.
Når jeg googler sådan et radioskifte i en Citigo/up så står der nogle steder man skal tage strøm fra en sikring for at sikre radioen tænder/slukker sammen med tændingen.

Molo
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 25. okt 2019, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Skift fra PID til 1-din i pre-facelift Citigo

Indlæg af Molo » 1. apr 2024, 19:10

Madmax skrev:
1. apr 2024, 17:53
Molo skrev:Du skal bruge det sæt, der indeholder uden canbus, som du har vedhæftet billede af. Men jeg er ikke helt med på, hvad du mener med et "live" ledning?? :)
Tak.
Når jeg googler sådan et radioskifte i en Citigo/up så står der nogle steder man skal tage strøm fra en sikring for at sikre radioen tænder/slukker sammen med tændingen.
Det skal man også, hvis man køber et 1-DIN kit uden canbus adapter. Med canbus adapter bliver du fri for, at du skal trække et kabel hen til en sikring, og radioen vil tænde og slukke med tændningen. :)
Nuværende bil: VW Polo Comfortline Connect 1.0 TSI 95HK DSG 2020

Tidligere biler: VW UP! High-up 1.0 75HK 2013

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Skift fra PID til 1-din i pre-facelift Citigo

Indlæg af Madmax » 1. apr 2024, 19:33

Molo skrev:
Det skal man også, hvis man køber et 1-DIN kit uden canbus adapter. Med canbus adapter bliver du fri for, at du skal trække et kabel hen til en sikring, og radioen vil tænde og slukke med tændningen. :)
Så kan det være jeg køber et med canbus adapter og sparer mig lidt besvær. BilledeBillede

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"