Helix PP50DSP EQ filer download?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
vr6`eren
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af vr6`eren » 9. jul 2013, 21:34

Hej Folkens.

jeg har købt sådan Helix PP50DSP forstærker til min passat.
I manualen står der man skal ind på en af følgende sider og hente en specefik opsætnings fil til ens bil.

Men de 2 sider der står i manualen (audiotec-fischer.com + helixhifi.com) Den første har slet ingen filer til download og helix egen side har kun til en golf i vw serien.

Er der nogen der kan være behjælpelige med enten links eller filerne ?

Tommy

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af ReneBo » 10. jul 2013, 06:41

De har lavet audiotec siden om kan jeg se, og den gamle side var der er laaang liste med biler - men den er der ikke på den nye.. :(

Er din bil en Variant? Kan være jeg har filen og ligge på mit sdkort til en Variant nemlig..
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

vr6`eren
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af vr6`eren » 10. jul 2013, 06:55

ReneBo skrev:De har lavet audiotec siden om kan jeg se, og den gamle side var der er laaang liste med biler - men den er der ikke på den nye.. :(

Er din bil en Variant? Kan være jeg har filen og ligge på mit sdkort til en Variant nemlig..

Ja siden ligner ikke det de viser i manualen, har også skrevet en mail til dem men man ved jo aldrig hvornår de vil svare.

Det er en variant ja, så det kunne da være fedt hvis du havde den :)

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af Lynge1974 » 10. jul 2013, 07:47

Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

vr6`eren
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af vr6`eren » 10. jul 2013, 08:05

Lynge1974 skrev:De har den lige her http://www.audiotec-fischer.de/match/so ... /pp-50dsp/
Dhooo hvorfor dælen ligger de dem ikke under Helix istedet for så man kan finde dem :)

Pep
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16. nov 2014, 16:51
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 5762 V. Skerninge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af Pep » 3. aug 2019, 20:36

Ved godt det er en suuuuper gammel tråd, men søger filer til netop en pp59dsp - de er hent væk fra hjemmesiden. Der er kun filer til Match nu. Nogen der ved noget, eller har dem liggende? Har googlet i 3 timer nu :/
Vh. Peer
Golf 7 Variant, Comfort Line 1.6 TDi, 2015

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af GranTurismo » 3. aug 2019, 21:32

Pep skrev:
3. aug 2019, 20:36
Ved godt det er en suuuuper gammel tråd, men søger filer til netop en pp59dsp - de er hent væk fra hjemmesiden. Der er kun filer til Match nu. Nogen der ved noget, eller har dem liggende? Har googlet i 3 timer nu :/
Hvis du selv ved lidt om det, så kunne det måske være en mulighed selv at lave et godt lydsetup vha. det DSP-tool man kan downloade. Potentielt kan man selv lave filer som lyder bedre end de standardfiler man kan downloade.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Pep
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16. nov 2014, 16:51
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 5762 V. Skerninge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af Pep » 3. aug 2019, 21:39

GranTurismo skrev:
3. aug 2019, 21:32
Pep skrev:
3. aug 2019, 20:36
Ved godt det er en suuuuper gammel tråd, men søger filer til netop en pp59dsp - de er hent væk fra hjemmesiden. Der er kun filer til Match nu. Nogen der ved noget, eller har dem liggende? Har googlet i 3 timer nu :/
Hvis du selv ved lidt om det, så kunne det måske være en mulighed selv at lave et godt lydsetup vha. det DSP-tool man kan downloade. Potentielt kan man selv lave filer som lyder bedre end de standardfiler man kan downloade.
Okay, fedt! vidste ikke man kunne lave filer til den gamle pp50dsp! Nå man har lavet filen, så er det bare over på sd-kort pg så i forstærkeren - så indlæser den selv den nye fil med det samme? Har købt en brugt 😜

ved nogen om de nye filer passer til min model? :)
Vh. Peer
Golf 7 Variant, Comfort Line 1.6 TDi, 2015

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af GranTurismo » 3. aug 2019, 22:02

Pep skrev:
3. aug 2019, 21:39
GranTurismo skrev:
3. aug 2019, 21:32
Pep skrev:
3. aug 2019, 20:36
Ved godt det er en suuuuper gammel tråd, men søger filer til netop en pp59dsp - de er hent væk fra hjemmesiden. Der er kun filer til Match nu. Nogen der ved noget, eller har dem liggende? Har googlet i 3 timer nu :/
Hvis du selv ved lidt om det, så kunne det måske være en mulighed selv at lave et godt lydsetup vha. det DSP-tool man kan downloade. Potentielt kan man selv lave filer som lyder bedre end de standardfiler man kan downloade.
Okay, fedt! vidste ikke man kunne lave filer til den gamle pp50dsp! Nå man har lavet filen, så er det bare over på sd-kort pg så i forstærkeren - så indlæser den selv den nye fil med det samme? Har købt en brugt 😜

ved nogen om de nye filer passer til min model? :)
Du installerer bare softwaren på en bærbar og forbinder den til forstærkeren med USB. Så kan du sidde i bilen og høre de ændringer du laver.

Jeg er ikke helt sikker på om PP50 er understøttet i den nyeste software. Det må du lige læse op på, så du får installeret den rigtige.

Bare sørg for at delingen mellem sub og højttalere ligger under 100 Hz. Tidsforsinkelsen er nemmest at tilpasse grafisk i softwaren.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Pep
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16. nov 2014, 16:51
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 5762 V. Skerninge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af Pep » 3. aug 2019, 22:12

GranTurismo skrev:
3. aug 2019, 22:02
Pep skrev:
3. aug 2019, 21:39
GranTurismo skrev:
3. aug 2019, 21:32

Hvis du selv ved lidt om det, så kunne det måske være en mulighed selv at lave et godt lydsetup vha. det DSP-tool man kan downloade. Potentielt kan man selv lave filer som lyder bedre end de standardfiler man kan downloade.
Okay, fedt! vidste ikke man kunne lave filer til den gamle pp50dsp! Nå man har lavet filen, så er det bare over på sd-kort pg så i forstærkeren - så indlæser den selv den nye fil med det samme? Har købt en brugt 😜

ved nogen om de nye filer passer til min model? :)
Du installerer bare softwaren på en bærbar og forbinder den til forstærkeren med USB. Så kan du sidde i bilen og høre de ændringer du laver.

Jeg er ikke helt sikker på om PP50 er understøttet i den nyeste software. Det må du lige læse op på, så du får installeret den rigtige.

Bare sørg for at delingen mellem sub og højttalere ligger under 100 Hz. Tidsforsinkelsen er nemmest at tilpasse grafisk i softwaren.
Den kan ikke tilsluttes direkte, uden en megadyr dongle-adaptor. Det er forskellen på den og 52’eren. Min har kun omgang til sd-kort.
Vh. Peer
Golf 7 Variant, Comfort Line 1.6 TDi, 2015

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af GranTurismo » 3. aug 2019, 22:28

Pep skrev:
3. aug 2019, 22:12
Den kan ikke tilsluttes direkte, uden en megadyr dongle-adaptor. Det er forskellen på den og 52’eren. Min har kun omgang til sd-kort.
Jeg troede egentlig at den havde en USB, men efter lidt googlen kan jeg se du skal bruge et ekstra kabel. Min egen er en PP82DSP.

Her er link til USB-forbindelseskabel og manual:

https://www.manualslib.com/products/Hel ... 69111.html

https://www.manualslib.com/manual/91183 ... e=6#manual

Jeg ved ikke om du kan gemme setuppet på et SD-kort og overføre ad den vej. Det er da et forsøg værd.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Pep
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16. nov 2014, 16:51
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 5762 V. Skerninge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Helix PP50DSP EQ filer download?

Indlæg af Pep » 4. aug 2019, 09:07

GranTurismo skrev:
3. aug 2019, 22:28
Pep skrev:
3. aug 2019, 22:12
Den kan ikke tilsluttes direkte, uden en megadyr dongle-adaptor. Det er forskellen på den og 52’eren. Min har kun omgang til sd-kort.
Jeg troede egentlig at den havde en USB, men efter lidt googlen kan jeg se du skal bruge et ekstra kabel. Min egen er en PP82DSP.

Her er link til USB-forbindelseskabel og manual:

https://www.manualslib.com/products/Hel ... 69111.html

https://www.manualslib.com/manual/91183 ... e=6#manual

Jeg ved ikke om du kan gemme setuppet på et SD-kort og overføre ad den vej. Det er da et forsøg værd.
Tak for links - havde godt set dem :) Den dongle til usb koster kassen på ebay, var ellers oplagt :)
Vh. Peer
Golf 7 Variant, Comfort Line 1.6 TDi, 2015

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"