Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af MikkelVitus » 11. maj 2018, 13:14

Hejsa.

Bilen er en Octavia 1Z fra 2005, der i øjeblikket har en stream radio. Jeg vil gerne have en med navigation, men jeg synes simpelthen der er så mange forskellige modeller og kan ikke overskue om de vil passe i min.

Så hvis kravet er at der skal være navigation i enheden, og den skal kunne vise PDC, hvilken løsning er så smartest ?

Jeg kan finde ret mange brugte 5L0035200 , men det er en enhed til en Yeti tror jeg, og de er ikke særligt dyre, men den kan nok ikke passe i min ? Med en adapterramme ? eller er den træls ? Af en eller anden grund er jeg ikke så meget for alle de uoriginale android tingester, jeg er vist mere trygt ved noget originalt. Og ja navigation skal være på dansk og kunne opdateres osv.

Så nemmest og billigst og helst originalt, en navigationsenhed med PDC til en ovtavia fra 2005 ? Og har den bluetoth til handsfree telefon, gør det da ikke noget, men ikke et krav, hvis det gør det hele 4000 kr dyrere.

Bud modtages med kyshånd :)
These users thanked the author MikkelVitus for the post:
erlingvj
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af larsfv » 22. maj 2018, 20:28

Du skal have en Columbus (rns510) ny gateway og en autopolar advance så spiller det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af MikkelVitus » 22. maj 2018, 21:58

Ok tak for svar.

Men er den columbus ikke ssådan rimlig gammeldags ? Jeg synes de videoer jeg ser af dn, der ligner det virkelig noget gammeldags. Og har den bluetooth eller skal jeg købe yderligere moduler ? Hvad med sd kort med musik på ?
Og så virker den rasende dyr.

Jeg vil som sagt helst undgå sådan en stor android unit, men når man ser på hvad de kan , og så kigger på prisen, så er det jo meget fristende. En ny kvalitets android tingest medder understøtter både dab+, navigation, PDC på skærmen, integration til maxidot, alle klimaanlæg reguleringer på skærmen, samt alle mulige motordata kan hentes frem..

Du lyder som om at du har god forstand på det - hvis jeg nu undværer navigation ville en bolero af en slags så virke i min bil ? De findes i forskellige modeller, nogle hedder 1Z0035156M , og er så vidt jeg har forstået kun et fronstpanel ? Så er der en 1Z0035156F, som vist stammer fra en FL octavia - vil jeg kunne få den til at virke i min, jeg er ikke klar over om den også kun er et frontpanel eller om det er en hel radio ? Så er der 3T003515C og 1Z0035156F én af dem, som måske er den originale Bolero til en octavia 2, hvis Sådan en altså findes. Og så er der swing radioerne .

Jeg er snot forvirret. Det vigtigste egenskaber er: Bluetooth til handsfree og musik fra telefon, PDC på skærmen og så en SD kort indang - så kan jeg leve uden navigation.

Hvilken original radio giver mig de ting ? En Bolero eller en Swing ? Og gerne uden der skal købes diverse ekstra moduler, til både det ene og det andet ? Faktisk så er den Stream der sidder ii fin, den mangler bare bluetooth og en sd kort indgang.

Hjælp :D :D
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

cpg
Medlem
Indlæg: 711
Tilmeldt: 14. jun 2008, 18:40
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af cpg » 22. maj 2018, 22:29

Hvorfor skal det være originalt??

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af kreativ » 22. maj 2018, 22:47

MikkelVitus skrev:
22. maj 2018, 21:58
Ok tak for svar.

Men er den columbus ikke ssådan rimlig gammeldags ? Jeg synes de videoer jeg ser af dn, der ligner det virkelig noget gammeldags. Og har den bluetooth eller skal jeg købe yderligere moduler ? Hvad med sd kort med musik på ?
Og så virker den rasende dyr.

Jeg vil som sagt helst undgå sådan en stor android unit, men når man ser på hvad de kan , og så kigger på prisen, så er det jo meget fristende. En ny kvalitets android tingest medder understøtter både dab+, navigation, PDC på skærmen, integration til maxidot, alle klimaanlæg reguleringer på skærmen, samt alle mulige motordata kan hentes frem..

Du lyder som om at du har god forstand på det - hvis jeg nu undværer navigation ville en bolero af en slags så virke i min bil ? De findes i forskellige modeller, nogle hedder 1Z0035156M , og er så vidt jeg har forstået kun et fronstpanel ? Så er der en 1Z0035156F, som vist stammer fra en FL octavia - vil jeg kunne få den til at virke i min, jeg er ikke klar over om den også kun er et frontpanel eller om det er en hel radio ? Så er der 3T003515C og 1Z0035156F én af dem, som måske er den originale Bolero til en octavia 2, hvis Sådan en altså findes. Og så er der swing radioerne .

Jeg er snot forvirret. Det vigtigste egenskaber er: Bluetooth til handsfree og musik fra telefon, PDC på skærmen og så en SD kort indang - så kan jeg leve uden navigation.

Hvilken original radio giver mig de ting ? En Bolero eller en Swing ? Og gerne uden der skal købes diverse ekstra moduler, til både det ene og det andet ? Faktisk så er den Stream der sidder ii fin, den mangler bare bluetooth og en sd kort indgang.

Hjælp :D :D
Hvis du skal have Bluetooth i kommer du ikke uden om at skal have fat i et org. BT modul om du så vælger Bolero eller Columbus. Alternativt er der Amundsen+ med indbygget BT men det overstiger nok dit budget kan jeg fornemme ud fra de ting du skriver.

Alle de radioer du nævner er IKKE kun en skærm. Det er en hel radio enhed men nem nok at montere da det kun er 4 torx skruer der holder dem. Derudover skal du også have fat i en 2-din ramme hvis bilen er født med Swing.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

KvH
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 7. sep 2015, 21:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af KvH » 23. maj 2018, 04:56

Jeg har en Columbus i min bil, og jeg syntes navigations delen er håbløs forældet..




Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af Korreborg » 23. maj 2018, 07:55

Altså kan man ikke smide de nye i? Altså det bliver helt sikkert dyrt, men så er det også med carplay/android auto.
Billede
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14506
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af Watcher » 23. maj 2018, 08:19

Det ka man godt, men en 05 ska nok også ha ny abs blok før den nye virker


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af MikkelVitus » 23. maj 2018, 11:55

kreativ skrev:
22. maj 2018, 22:47
Hvis du skal have Bluetooth i kommer du ikke uden om at skal have fat i et org. BT modul om du så vælger Bolero eller Columbus. Alternativt er der Amundsen+ med indbygget BT men det overstiger nok dit budget kan jeg fornemme ud fra de ting du skriver.

Alle de radioer du nævner er IKKE kun en skærm. Det er en hel radio enhed men nem nok at montere da det kun er 4 torx skruer der holder dem. Derudover skal du også have fat i en 2-din ramme hvis bilen er født med Swing.
Jamen jeg synes da at mange af de bolero radioer bliver nævnt at de har bluetooth, uden noget yderligere modul ?

Det er jo en 05 og jeg er klar over at de ny bolero ikke vil virke, men den bolero findes bare i så mange forskellige afskygninger. Ved du hvilken jeg skal vælge, hvis jeg gerne vil have bt til handsfree og bt til afspilning af musik fra telefonen, PDC op på skærmen i radioen ? Og så går jeg ud fra at bolero også viser alle informationer fra klimaanlæg, som den stream radio der sidder i originalt. Altså hvis jeg drejer på blæserstyrker, eller trykker på recirkulation eller defroster osv osv, alle de informationer om hvad jeg trykker/frejer på, det viser den jo på skærmen.

Den der hedder 1Z0035156G, skulle både ha bt og navigation, men den er vist lavet til en nyere model end min 05 , er der nogen mulighed for at den kan komme til at virke i min model ? Adaptere ? Eller skal jeg skifte andre styreenheder for at det kan du ? Er det et dødfødt projekt ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af GaSelle » 23. maj 2018, 12:33

Der findes ingen af de gamle Bolero’er, som er den der passer til din bil, der har indbygget BT. Det er et eksternt modul.
These users thanked the author GaSelle for the post:
MikkelVitus

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14506
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af Watcher » 23. maj 2018, 12:39

Og fordi din bil er så gammel = ingen klima visning. Ingen pdc visning.

Kræver nyt klima, ombygning af dit nuværende pdc, nyt pdc modul samt ny gateway.. plus cføli radio samt evt bt


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

larsfv
Medlem
Indlæg: 778
Tilmeldt: 17. jun 2008, 10:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Søborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af larsfv » 23. maj 2018, 13:44

Man kan med autopolar fis+ få både klima og PDC visning i Columbus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af Stefan » 23. maj 2018, 13:55

Prøv at undersøge om en RCD330 kan gøre det for dig (find en model med Carplay og Android Auto). Der findes modeller der er modificeret med grønt lys, så de passer til resten af den klamme grønne Skoda-instrumentering. :)

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af MikkelVitus » 23. maj 2018, 14:38

Watcher skrev:
23. maj 2018, 12:39
Og fordi din bil er så gammel = ingen klima visning. Ingen pdc visning.

Kræver nyt klima, ombygning af dit nuværende pdc, nyt pdc modul samt ny gateway.. plus cføli radio samt evt bt
Øh det virker da sådan nu med den originale radio der sidder i bilen ? Når pdc er aktivt har jeg da en bil i displayet, med afstandsindikering for de forskellige følere rundt om på bilen - og lige sådan har jeg da visning i radioens display hver gang jeg piller ved et eller andet ved klimaanlægget eller tænder elbagrude osv. Så informationerne må da være i systemet, og hvis min gamle originale stream radio kan vise det, så kan nyere originale radioer vel også, eller hvad er det du mener ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14506
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af Watcher » 23. maj 2018, 14:39

MikkelVitus skrev:
Watcher skrev:
23. maj 2018, 12:39
Og fordi din bil er så gammel = ingen klima visning. Ingen pdc visning.

Kræver nyt klima, ombygning af dit nuværende pdc, nyt pdc modul samt ny gateway.. plus cføli radio samt evt bt
Øh det virker da sådan nu med den originale radio der sidder i bilen ? Når pdc er aktivt har jeg da en bil i displayet, med afstandsindikering for de forskellige følere rundt om på bilen - og lige sådan har jeg da visning i radioens display hver gang jeg piller ved et eller andet ved klimaanlægget eller tænder elbagrude osv. Så informationerne må da være i systemet, og hvis min gamle originale stream radio kan vise det, så kan nyere originale radioer vel også, eller hvad er det du mener ?

Ok jamen jeg holder bare min kæft så du ved det bedre end mig🤙


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af MikkelVitus » 23. maj 2018, 15:54

Stefan skrev:
23. maj 2018, 13:55
Prøv at undersøge om en RCD330 kan gøre det for dig (find en model med Carplay og Android Auto). Der findes modeller der er modificeret med grønt lys, så de passer til resten af den klamme grønne Skoda-instrumentering. :)
Stefan hvad er carplay ? Er det noget apple halløj ?
Og hvad er android auto ? Er det styresystemet i radioen ?
Er det du mener at jeg skal finde sådan en kina kopi RCD330 eller en modificeret RCD330 fra VW ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af MikkelVitus » 23. maj 2018, 16:00

GaSelle skrev:
23. maj 2018, 12:33
Der findes ingen af de gamle Bolero’er, som er den der passer til din bil, der har indbygget BT. Det er et eksternt modul.
Den bolero der hedder 1Z0035156G , som jeg lige har fundet ud af vistnok også hedder Amundsen+ , den har indbygget bt ifølge apecifikationerne. Menvil den kunne passe i min bil, eller er den for nu og kører et andet system ? Den har så vidt jeg kan læse, både bt, navigation osv, og den viser vel også PDC på skærmen ligesom min nuværende gamle skoda stream-radio ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af GaSelle » 23. maj 2018, 16:10

Ang. PDC, der mener jeg, at du skal skifte PDC boksen til en nyere - og sikkert også din gateway, så bilen ikke aflader. Men jeg har ikke rodet så meget i de ældre biler, så ovenstående skal tages med et gran salt.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af Korreborg » 23. maj 2018, 18:08

Mikkel: Watcher hedder René og har firmaet Cartrends og lever af at bygge ekstra udstyr i biler = du burde nok lytte til ham.

Problemet er at en Octavia er ikke bare en Octavia, og en bolero er ikke bare en bolero. Der er et hav af forskellige modeller, og selv 2 Octaviaer som er produceret lige i røven af hinanden behøver ikke at være ens, da styreboksene er forskellige alt efter hvad den er udstyret med.

Det betyder f.eks at den PDC styreboks som sidder i din bil ikke automatisk kan bruges sammen med en ny radio, da de to ikke kan snakke sammen.

Android Auto og Carplay kan du se på youtube
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af MikkelVitus » 23. maj 2018, 21:48

Det er sådan at jeg meget gerne vil lytte til de mennesker der ved noget og som vil dele af deres viden, men jeg misforstod hans svar, sådan at det var min bil der ikke var i stand til at levere de krævede informationer vedr, pdc osv.

Nu kan jeg så regne ud at hvad han mener er, at protokollen eller hvad vi skal kalde den, er ændret, således at de signaler min bil giver, åbenbart ikke kan bruges på nyere ydstyr. Jeg havde bare ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at man lavede noget der protokolmæssigt ikke var bagudkompatibelt. Det er jo helt hen i hegnet, og svarer jo til at alle usb3 sticks ikke kunne bruges i USB2 porte mere - så var der jo 90% af alle mennesker der ikke længere kunne bruge dem.

Men tak for svar Watcher, nu forstår jeg hvad du mener. Min bil kan godt levere pdc og klimainformationer. Og de nyere radioer kan godt vise informationerne. Formatet mellem min bil og de nyere enheder er blot forskelligt, så det vil ikke du.
Virkelig flot VW!
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af Korreborg » 23. maj 2018, 22:30

Vend den om. DK er et lorte land med høje afgifter. Vi gør ting ved biler, som personer i andre lande ikke gør.

Boede du i tyskland, så købte du en bil som har det udstyr du ønsker.
Bilpriserne er simpelthen for lave til at du smider navi i eftermonteret for 20.000kr
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Jeg vil gerne have originalt navigation i Octavia, men hvilken passer ?

Indlæg af MikkelVitus » 24. maj 2018, 08:00

Watcher og Gaselle, jeg vil meget gerne have jeres råd og input omkring denne radio. Det er en RDC330+ med grønt lys i.
Jeg læste om en der havde sat den i en superb fra 09, og der virkede OPS, men han fik ikke info i maxidot, ligesom han ikke fik klimaanlæg info på skærmen i radioen. De 2 sidste ting er jeg også ligeglad med, men OPS vil jeg gerne have. Jeg ved ikke noget om bus-systemerne i hverken min egen octavia 05 eller en superb fra 09, men her er spec på den radio. Kan i mon sige lidt om hvad i formoder jeg skal gøre for at den virker med PDC ? Spec siger at den har OPS, og det håber jeg bare er en anden måde at skrive PDC på, noget med Optical Parking System ?
spec rcd330.JPG
spec rcd330.JPG (63.88 KiB) Vist 767 gange
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"