SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af Ztrejfer » 22. apr 2015, 20:10

Min nye Audi A3 vil være udstyret med Audi Connectivity-pakken, hvilket betyder at der skal isættes et SIM-kort for at hele systemet kan gå online via 4G (måske kommer bilen med et (foreløbigt) SIM-kort? Det kunne jeg naturligvis spørge forhandleren om, men det kan jo også være nogen her i forum har en erfaring).

Anyway - mit spørgsmål er hvorledes det med SIM-kortet fungerer? Jeg har en iPhone via mobiloperatøren 3, og mener at have set, at der her tilbydes, at man mod en mindre merpris kan får et ekstra SIM-kort, der så deler dataforbrug med ens andet SIM-kort i mobilen. Men hvilken løsning og erfaringer har I andre med SIM-kort og Audi Connect? Jeg tænker her naturligvis på både abonnementtyper, priser og funktionalitet.

På forhånd tak.
Audi A3

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af ij6210 » 23. apr 2015, 06:16

Jeg ville skille de to ting ad. Mobil for sig og bilens kort for sig. Vælg 3 mobil, da de har gratis data i 15 lande (bl.a. Tyskland, Sverige, Østrig, Frankrig, Italien). Det koster ikke ret meget mere, og i forhold til en bils omkostning, så er det et dumt sted at spare. Jeg ved dog ikke hvor meget data den bruger, men 10 gb er nok rigeligt.

Connectivity har ikke WiFi, eller?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 855
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af mortenmol » 23. apr 2015, 09:13

ij6210 skrev:Jeg ville skille de to ting ad. Mobil for sig og bilens kort for sig. Vælg 3 mobil, da de har gratis data i 15 lande (bl.a. Tyskland, Sverige, Østrig, Frankrig, Italien). Det koster ikke ret meget mere, og i forhold til en bils omkostning, så er det et dumt sted at spare. Jeg ved dog ikke hvor meget data den bruger, men 10 gb er nok rigeligt.

Connectivity har ikke WiFi, eller?
Det er da lige meget om man deler dataforbrug, så længe man holder sig under ens forbrugsgrænse. Så kan OP da lige så vel spare de penge et ekstra data abbo koster.
OP skriver at han i forvejen har 3, så det er da bare at bede dem om et ekstra simkort (husk det skal være med 3LikeHome) og så afsted.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af ij6210 » 23. apr 2015, 09:45

mortenmol skrev:
ij6210 skrev:Jeg ville skille de to ting ad. Mobil for sig og bilens kort for sig. Vælg 3 mobil, da de har gratis data i 15 lande (bl.a. Tyskland, Sverige, Østrig, Frankrig, Italien). Det koster ikke ret meget mere, og i forhold til en bils omkostning, så er det et dumt sted at spare. Jeg ved dog ikke hvor meget data den bruger, men 10 gb er nok rigeligt.

Connectivity har ikke WiFi, eller?
Det er da lige meget om man deler dataforbrug, så længe man holder sig under ens forbrugsgrænse. Så kan OP da lige så vel spare de penge et ekstra data abbo koster.
OP skriver at han i forvejen har 3, så det er da bare at bede dem om et ekstra simkort (husk det skal være med 3LikeHome) og så afsted.
Ja. Men jeg ville foretrække at holde det adskilt, så man ikke er bundet til noget. Det kan fx være, at man får et job med firmatelefon og gerne vil have sit nummer ført over. Kommer også an på, hvor nemt det er at skifte SIM-kortet - hvis det er meget nemt, så er det en måske en anden sag.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: SIM-kort til Audi Connectivity-pakke

Indlæg af Ztrejfer » 23. apr 2015, 15:08

Tak for jeres gode svar - men det viser sig nu, at jeg helt og aldeles har misforstået sagen. Jeg må derfor undskylde mange gange.

Audi Connectivity kræver slet ikke et SIM-kort. Her er ingen mulighed for forbindelse til mobilnettet, men navigationskortene kan så lægges ind på bilens datasystem - hvilket jeg naturligvis får gjort.

Og det passer mig faktisk fint. Så sparer jeg både penge, besvær - og det farlige med at sidde og surfe på nettet, mens man kører bil. For det kan bilen nemlig slet ikke.

Endnu engang undskyld :oops:
Audi A3

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Audi Connect spørgsmål

Indlæg af ij6210 » 12. jan 2017, 11:11

Findes der flere udgaver af Audi Connect?

Jeg mener at have læst nogen steder, at man kan få det på 2 måder:

1: Audi Connect sammen med "Biltelefon Online" (hedder det på tysk).
Her har man en indbygget biltelefon der kræver sit eget SIM-kort. Man kan så kombinere MMI-systemet med fx Google Maps.
Dette betyder også at der er WiFi i bilen da der er trådløs routerfunktion i biltelefonen

2: Audi Connect hvor man bruger mobiltelefonens forbindelse
Her bruger man enten mobiltelefonens forbindelse via Bluetooth eller også er der en indbygget telefon i bilen som dog bruger mobiltelefonens SIM-kort til at gå på nettet. I dag kan man nemlig "overføre" SIM-kortet trådløst, sådan at SIM-kortet fysisk sidder i ens mobiltelefon, mens dataene fra SIM-kortet transmitteres over således at bilen virker på samme måde som om SIM-kortet sad i biltelefonen.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"