App Connect I Touran

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Rote
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 20. mar 2016, 21:26
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

App Connect I Touran

Indlæg af Rote » 2. apr 2016, 06:41

Hej forum.

Jeg er meget tæt på at lukke en handel på en ny touran highline, men jeg har et ubesvaret spørgsmål ift. Appconnect, som forhandlerne ikke har kunnet give et 100% svar på. Måske en af jer sidder med svaret?

Efter at have undersøgt appconnect og apple carplay nærmere på nettet, så er jeg kommet til den konklusion, at systemet ikke er udviklet godt nok endnu. Jeg har læst mig til, at man kan låse appconnect op ved at købe en kode ved vw, men kan bilen dette i "standardkonfiguration", eller kræves der et ekstra kryds et sted på tilbehørslisten?

På forhånd tak for hjælpen - og et super godt forum!

Mvh
rote
2016 VW Touran Highline 1.4 TSI DSG
2014 SEAT Leon FR 2.0 TDI

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 105 times

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Frederik DH » 2. apr 2016, 07:51

En af nedenstående PR koder kræves, for at App-Connect kan eftermonteres ifølge fabrikken:

- Stemmestyring QH1

- Bakkamera KA1/KA2

- Discover media PNC



Har bilen ikke nogen af ovenstående PR-koder, så vil App-Connect logoet ikke være i bilens menu.

Endvidere kræver det, at bilen er udstyret med et Apple kompatibelt USB-stick, for at kunne tale sammen med bilen via kabel (Apple CarPlay).

I de nye MIB3 enheder der er under udvikling vil det kunne klares trådløst, men pt. kan det ikke.
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Rote
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 20. mar 2016, 21:26
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Rote » 2. apr 2016, 12:26

Hej frederik.

Tak for lynhurtigt svar!

Bilen bliver leveret med bl.a. Dk-pakken, hvor bakkamera (ka1) er indeholdt, så jeg må hellere få sat kryds ved det iphone-kompatible usb stik også. Det er jo også kun 1.250,- ekstra... :shock:

mvh
rote

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: App Connect I Touran

Indlæg af aknedude » 2. apr 2016, 13:40

Det giver ingen mening ikke at bestille bilen med app. connect. udviklingen af Carplay kommer jo løbene de apps der er bliver der ikke ændret ret meget i, det handler om sikkerhed. systemet fungerer fint nok, mange har bare misset lidt "hvad det går ud på" om ikke ret længe vil ingen betale 18-25000 for navi. når man har app. connect. selv helt små bilen leveres nu med carplay/android auto. tænk lidt på det som aircon. Hvem faen gider have en bil uden aircon, det samme vil man tænke om 1-3 år om carplay/andriod auto

bmp
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2015, 21:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: App Connect I Touran

Indlæg af bmp » 2. apr 2016, 13:48

Jeg fik i fredags den nye Touran Highline. Jeg har app connect med CarPlay. Jeg bestilte den med Discover Pro navigation. Der følger app connect med. Det er vist kun 3000 mere end prisen kun på app connect. Virker font med Siri som læser sms op.
_________________
16 VW Touran TDI 2.0 DSG Highline 150 HK. Discovery Pro med App Connect.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: App Connect I Touran

Indlæg af aknedude » 2. apr 2016, 15:36

bmp skrev:Jeg fik i fredags den nye Touran Highline. Jeg har app connect med CarPlay. Jeg bestilte den med Discover Pro navigation. Der følger app connect med. Det er vist kun 3000 mere end prisen kun på app connect. Virker font med Siri som læser sms op.
App. connect koster 3500,- der er satme langt op til Disco pro. som koster 18000 ca.

bmp
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2015, 21:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: App Connect I Touran

Indlæg af bmp » 2. apr 2016, 18:29

aknedude skrev:
bmp skrev:Jeg fik i fredags den nye Touran Highline. Jeg har app connect med CarPlay. Jeg bestilte den med Discover Pro navigation. Der følger app connect med. Det er vist kun 3000 mere end prisen kun på app connect. Virker font med Siri som læser sms op.
App. connect koster 3500,- der er satme langt op til Disco pro. som koster 18000 ca.

Måske fra "ingen navi" Glemte at sige at jeg allerede havde kig på standard dk Navi pakken. Men ville have en større skærm samt Apple connect og Google Earth Navi.
_________________
16 VW Touran TDI 2.0 DSG Highline 150 HK. Discovery Pro med App Connect.

Sace
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Sace » 3. apr 2016, 10:58

aknedude skrev:Det giver ingen mening ikke at bestille bilen med app. connect. udviklingen af Carplay kommer jo løbene de apps der er bliver der ikke ændret ret meget i, det handler om sikkerhed. systemet fungerer fint nok, mange har bare misset lidt "hvad det går ud på" om ikke ret længe vil ingen betale 18-25000 for navi. når man har app. connect. selv helt små bilen leveres nu med carplay/android auto. tænk lidt på det som aircon. Hvem faen gider have en bil uden aircon, det samme vil man tænke om 1-3 år om carplay/andriod auto
Det er de jo tydeligvis også klar over, eftersom discover pro i golfen er nede i 11k incl. Appconnect og dab+.

Jeg har det i min, men er ikke vildt imponeret. Men det skal da nok overtage navierne på et tidspunkt, ingen tvivl om det.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Sir
Helt nyt medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 18. maj 2010, 20:43
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Sir » 26. okt 2016, 09:16

Springer lige på tråden her...

Vi står og overvejer at lease en Touran 1,4 DSG7 (Panoramatag og træk som ekstra)
Vil frygtelig gerne have navi, men det koster 226,- pr. måned hvor appconnect koster 69,- pr, måned
226,- er ikke meget men vi skal nok snart til at stoppe... Panoramataget (ville konen have) koster en del og trækket kan vi jyder ikke undværer :)

Køber jeg udstyr ved siden af, er det mit og skal ikke afleveres med bilen, men hvad kan betale sig og hvad skal man vælge...
(hele familien bruger iPhone)

Vi var mega glade for vores RNS-510 men har ikke haft det i vores sidste bil, vi brugte telefonerne.

Jeg har fået denne tilbehørsliste fra forhandleren:

Dæktrykskontrolsystem
Træthedsregistrering
7 sæder med "Fold flat" bagsæder
Composition Media Radio m/CD afspiller, 6,5" touchscreen, SD kortlæser, USB, Aux-in, 8 højtalere og Bluetooth mobiltelefonforberedelse
Klimaanlæg "Pure Air" 3-zoner
Kørecomputer Plus
Sædevarme for
El-ruder for og bag
Front assist m/City Emergency brake
Fartpilot
7 Airbags
Centrallåsesystem med fjernbetjening
El-spejle m/varme
Varmedæmpende ruder m/mørke ruder bag, 65%
Opbevaringsboks i loftet, stor
Passagersæde nedklapbart
Klapbord bag forsæderyglæn
Tagrælinger, sorte
Tågeforlygter m/Kurvelys

plus dk pakke med multifunktionslæderrat og p-sensorer for og bag.

Rasmus52
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. mar 2016, 16:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Rasmus52 » 26. okt 2016, 12:17

Jeg har en Touran og vil ikke undvære følgende;

Bakkamera
Addaptiv fartpilot. Når du alligevel vælger DSG vil jeg kraftigt anbefale dig ACC også. Det spiller bare perfekt sammen, og vil uden tvivl være første kryds på min tilbehørsliste.

Jeg har ikke navi, og klarer mig rigtig fint med App connect, og Apples navigation. Jeg syntes faktisk det fungerer upåklageligt.

Sir
Helt nyt medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 18. maj 2010, 20:43
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Sir » 27. okt 2016, 13:48

Rasmus52 skrev:Jeg har en Touran og vil ikke undvære følgende;

Bakkamera
Addaptiv fartpilot. Når du alligevel vælger DSG vil jeg kraftigt anbefale dig ACC også. Det spiller bare perfekt sammen, og vil uden tvivl være første kryds på min tilbehørsliste.

Jeg har ikke navi, og klarer mig rigtig fint med App connect, og Apples navigation. Jeg syntes faktisk det fungerer upåklageligt.
Er det fartpiloten som tilpasser sig efter forankørende?

Hvad hedder pakken som den er med i?

Mvh Henrik

Rote
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 20. mar 2016, 21:26
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Rote » 27. okt 2016, 16:57

Ja, den adaptive fartpilot tilpasser hastigheden til forankørende. Det er standard på Highline.

I øvrigt endte jeg med at bestille App Connect til vores Touran. Det er sådan set OK, men så heller ikke meget merehvis du vil bruge det til navigation. Apple Maps er en sløj omgang og andre apps som fx Waze er endnu ikke kompatible med CarPlay.

Enig med Rasmus. ACC spiller super godt med DSG kassen. Derudover er KESSY og panoramasoltaget også hurtigt blevet svært at undvære... :shock:
2016 VW Touran Highline 1.4 TSI DSG
2014 SEAT Leon FR 2.0 TDI

Sir
Helt nyt medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 18. maj 2010, 20:43
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Sir » 27. okt 2016, 19:25

Rote skrev:Ja, den adaptive fartpilot tilpasser hastigheden til forankørende. Det er standard på Highline.

I øvrigt endte jeg med at bestille App Connect til vores Touran. Det er sådan set OK, men så heller ikke meget merehvis du vil bruge det til navigation. Apple Maps er en sløj omgang og andre apps som fx Waze er endnu ikke kompatible med CarPlay.

Enig med Rasmus. ACC spiller super godt med DSG kassen. Derudover er KESSY og panoramasoltaget også hurtigt blevet svært at undvære... :shock:
arhhh den bliver jo dyr :o

Rote
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 20. mar 2016, 21:26
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Rote » 27. okt 2016, 19:53

Det kan hurtigt stikke lidt af... :lol:
2016 VW Touran Highline 1.4 TSI DSG
2014 SEAT Leon FR 2.0 TDI

Alln
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 4. jul 2008, 06:59
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Alln » 7. nov 2016, 13:21

... Og hvordan forholder det sig så på en Ny Touran Comfortline, leveres i februar 2017, mht. Evt eftermontering (eller er det bare noget software som skal "åbnes"). Er der nogen som kan nogen hekserier? Eller skal man til autoriserede vw værksteder?

Mvh Allan

Sendt fra min F8131 med Tapatalk

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14504
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Watcher » 7. nov 2016, 13:41

Alln skrev:... Og hvordan forholder det sig så på en Ny Touran Comfortline, leveres i februar 2017, mht. Evt eftermontering (eller er det bare noget software som skal "åbnes"). Er der nogen som kan nogen hekserier? Eller skal man til autoriserede vw værksteder?

Mvh Allan

Sendt fra min F8131 med Tapatalk
Hvis den har menuen app connect er det en online aktivering hos vw til ca 3k


Sent from my Aiiiiiiightphone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Rote
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 20. mar 2016, 21:26
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: App Connect I Touran

Indlæg af Rote » 7. nov 2016, 14:55

Derudover skal der, så vidt jeg ved, også være monteret et Apple-kompatibelt USB-stik i bilen for at det kan bruges.
2016 VW Touran Highline 1.4 TSI DSG
2014 SEAT Leon FR 2.0 TDI

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: App Connect I Touran

Indlæg af i-s » 7. nov 2016, 16:47

Rote skrev:Derudover skal der, så vidt jeg ved, også være monteret et Apple-kompatibelt USB-stik i bilen for at det kan bruges.
Det er der ab fabrik. Passer både til Apple og Android telefoner.
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"