Få Appconnect I 2014 Bil?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Babylon
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17. sep 2016, 23:39
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Få Appconnect I 2014 Bil?

Indlæg af Babylon » 17. sep 2016, 23:45

Hej,

jeg har købt en vw golf variant highline fra 2014 (købt i november 15') men den har så åbenbart mib i og så vidt jeg kan søge mig til på nettet skal den bruge mib ii for at kunne benytte appconnect (har slet ikke muligheden i menuen).

Nu har jeg set man kan opdaterer i softwaren selv, men umiddelbart virker det ikke til at kunne blive brugt af den alm. Bruger, så jeg gætter på jeg nok skal ned til et værksted, og som jeg umiddelbart læser deres "tilbehørs pdf" så koster det sørme 2181 kr. At få "aktiveringsdokument til mirrorlink, carplay, android auto", som de så fint kalder det.

Kan man ikke gøre det selv og er der ikke mulighed for at nogle måske kan gøre det billigere?

Dette er min første vw bil, så bær over med mig hvis der er nogle ting jeg har fået helt forkert fat på :-).

Mvh
steffen
VW Passat Highline Premium | 190Hk TDI | Variant | Årg. 2018

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14513
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 845 times
Kontakt:

Re: Få Appconnect I 2014 Bil?

Indlæg af Watcher » 18. sep 2016, 09:12

Eneste måde er du skifter dit headunit i handskerummet til en mib2 med app softwaren, og derefter køber app connect aktiveringskortet som skal bruges online hos vw... så regn med 18.000kr alt efter hvilket headunit du har i nu


Sent from my Aiiiiiiightphone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Babylon
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17. sep 2016, 23:39
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Få Appconnect I 2014 Bil?

Indlæg af Babylon » 18. sep 2016, 17:14

watcher skrev:eneste måde er du skifter dit headunit i handskerummet til en mib2 med app softwaren, og derefter køber app connect aktiveringskortet som skal bruges online hos vw... Så regn med 18.000kr alt efter hvilket headunit du har i nu


sent from my aiiiiiiightphone using tapatalk
var lige nede og kigge og kan se at hardwarens id er 041 hvilket jeg umiddelbart ikke kan finde ud af hvad er, men var dog nede ved forhandleren idag og kigge på deres udstillinger, og der er tydeligvis stor forskel på det grafiske layout, men dog synes jeg at min headunit er ens med den i 2016 modellen.. Min har også en usb port + aux i rummet neden foran dsg-gearet.

Det ligner jo mib i, det må jeg nok sige, men om hardwaren er god nok til at kunne trække mib ii det ved jeg jo som sagt ikke, jeg vil tro at det blot kræver en ny software, men hvad ved jeg :p.
VW Passat Highline Premium | 190Hk TDI | Variant | Årg. 2018

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14513
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 845 times
Kontakt:

Re: Få Appconnect I 2014 Bil?

Indlæg af Watcher » 18. sep 2016, 17:16

Det så fedt man bruger tid på at svare folk der totalt ignorere svaret fordi det ikke er hvad de vil høre


Sent from my Aiiiiiiightphone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Babylon
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17. sep 2016, 23:39
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Få Appconnect I 2014 Bil?

Indlæg af Babylon » 18. sep 2016, 17:48

Watcher skrev:Det så fedt man bruger tid på at svare folk der totalt ignorere svaret fordi det ikke er hvad de vil høre


Sent from my Aiiiiiiightphone using Tapatalk
Ro på Yondo.. Jeg svare på sidste del af dit eget svar som er "så regn med 18.000kr alt efter hvilket headunit du har i nu", jeg prøver jo bare at gøre mig et forarbejde inden jeg bestiller det i morgen. Det er vel ikke dumt at jeg prøver at finde frem til hvad jeg har og skal have så jeg er sikker på de ikke tager røven på mig med pris ?.. Når vi nærmer os 20k begynder det også at koste knaster for de almindelige bilejere, så det er jo klart jeg prøver at finde ud af hvad jeg har og hvad der skal til.

Jeg har læst jeg skal have ny boks i handskerummet og må sige det er en smule flabet at sige "fordi det ikke var hvad de regnede med", når jeg netop har sagt jeg ingen forventninger har til et emne jeg end ikke kender omfanget af.

Så ro på, tak for din tid og svar, men gider du lige prøve at se det fra mit perspektiv :-)
VW Passat Highline Premium | 190Hk TDI | Variant | Årg. 2018

Danielu
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. apr 2015, 14:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Få Appconnect I 2014 Bil?

Indlæg af Danielu » 19. sep 2016, 10:21

babylon skrev:
watcher skrev:det så fedt man bruger tid på at svare folk der totalt ignorere svaret fordi det ikke er hvad de vil høre


sent from my aiiiiiiightphone using tapatalk
ro på yondo.. Jeg svare på sidste del af dit eget svar som er "så regn med 18.000kr alt efter hvilket headunit du har i nu", jeg prøver jo bare at gøre mig et forarbejde inden jeg bestiller det i morgen. Det er vel ikke dumt at jeg prøver at finde frem til hvad jeg har og skal have så jeg er sikker på de ikke tager røven på mig med pris ?.. Når vi nærmer os 20k begynder det også at koste knaster for de almindelige bilejere, så det er jo klart jeg prøver at finde ud af hvad jeg har og hvad der skal til.

Jeg har læst jeg skal have ny boks i handskerummet og må sige det er en smule flabet at sige "fordi det ikke var hvad de regnede med", når jeg netop har sagt jeg ingen forventninger har til et emne jeg end ikke kender omfanget af.

Så ro på, tak for din tid og svar, men gider du lige prøve at se det fra mit perspektiv :-)

du kan desværre ikke softwareopdater dig til en mib 2 fra version 1, du skal som watcter er inde på have skiftet headunit (radioen) der sidder i handskerummet. Normalt vil/kan ingen vw forhandler hjælpe dig med dette. Mirrorlink kan med meget besvær godt aktiveres på en mib 1, men igen næppe noget nogle vw forhandler vil/kan hjælpe dig med. Dertil må du på nettet og søge hvordan, jeg har ikke selv gjort det så jeg kan ikke hjælpe dig.

Ift aktiveringsdokumentet, for at kunne bruge dette skal du have en mib 2 installeret fra fabrikken og et par andre ting skal også være opfyldt, kan ikke huske dem helt, men mener der er den rigtige version af en usb port og du skal hvis nok kunne se app ikon på skærmen.
Meget kort, vil du have app connect så må du ud til watcher eller en af de andre som tilbyder installation af en mib 2 og betale de ca. 20k som det koster eller købe alle delene hjem selv (igen ingen hjælpe hos vw men du kan sikret finde østeuropæiske hjemmesider kan kan hjælpe )og gå i gang med både udskiftningen og den mere drilske del kode hele systemet så det virker.

Mvh
daniel

Babylon
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17. sep 2016, 23:39
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Få Appconnect I 2014 Bil?

Indlæg af Babylon » 21. sep 2016, 02:23

Vil lige sige tak til både Watcher og Daniel.

Fik tidligere idag (igår) svar fra min lokale VW forhandler, og jeg vil lige dele hvad jeg fik at vide, så hvis der kommer en anden ind og lige har samme tankegang kan de læse svaret.

Beskeden er klar: Det bliver hjernedødt dyrt (for dyrt) hvis bilen er lavet før uge 22 i 2015. Alle biler fra uge 22 i 2015 og resten af 2015 skal have skiftet den såkaldte MIB1 ud med MIB2 boks som Watcher nævner.. Det koster 20k + arbejdstid (ca.)

Hvis bilen er fra før uge 22 (som min) skal styreboksen også skiftes, og den er så dyr at forhandleren ikke regnede med jeg ville gå med til det så han fortalte ikke engang prisen.

Hvis man har "App Connect" i sin bil, men ikke kan bruge den, skal man købe et aktiveringsdokument ved forhandleren (2200 kr. incl. moms) som kan aktiverer det.

Tak for svar folkens.
VW Passat Highline Premium | 190Hk TDI | Variant | Årg. 2018

bilvision
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Få Appconnect I 2014 Bil?

Indlæg af bilvision » 21. sep 2016, 04:55

Du skal ikke betale 20k for det!

Bare kig her: http://m.ebay.com/sch/autoprogramgroup/ ... mwBanner=1

Babylon
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17. sep 2016, 23:39
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Få Appconnect I 2014 Bil?

Indlæg af Babylon » 22. sep 2016, 01:47

bilvision skrev:Du skal ikke betale 20k for det!

Bare kig her: http://m.ebay.com/sch/autoprogramgroup/ ... mwBanner=1
Så vidt jeg kunne forstå på VW Odense, krævede det også en ny styreboks og skærm/radio. ?
VW Passat Highline Premium | 190Hk TDI | Variant | Årg. 2018

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Få Appconnect I 2014 Bil?

Indlæg af GranTurismo » 22. sep 2016, 14:35

skærmopløsningen er højere på MIB2 udgaverne. Jeg ved dog ikke om det er begrænset af boksen i handskerummet eller om selve skærmen har en højere opløsning.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"