Dårlig lyd med nyt anlæg

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Brugeravatar
soulniz
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af soulniz » 20. dec 2016, 21:24

Hej alle

Jeg har lige fået sat et nyt multimedie anlæg i min Touran '04. Tror den er af mærket Autopumpkin.
Den fungerer sådan set godt nok, men lyden er helt ved siden af. Jeg hører en masse baggrundsstøj både når jeg hører radio, over Bluetooth eller Spotify. Derudover synes jeg også stemmerne er meget skingre. Har installeret viper4android hvilket ogsæ har hjulpet lidt, men ikke helt nok.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt?


Vh. Frederik
Vedhæftede filer
IMG_2710.JPG
IMG_2710.JPG (65.38 KiB) Vist 2000 gange
IMG_2707.JPG
IMG_2707.JPG (104.13 KiB) Vist 2000 gange
IMG_2706.JPG
IMG_2706.JPG (79.07 KiB) Vist 2000 gange
Nuværende bil:
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.

Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 21. dec 2016, 21:12

Ja... "Fejlen" er, at det er noget elendigt billigt KinaTjavs.
Det er simpelthen bar' ikk' bedre.

Der er en grund til, at både Pioneer'ne og de originale koster penge.

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
phatass
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af phatass » 21. dec 2016, 23:38

Ikke sandt. Min Newsmy fungerer upåklageligt. Se eventuelt tråden om den. ;)
2019 VW Touran 1.6TDi DSG IQ.Drive
2017 VW Up! 1.0MPi
2015 VW Polo BlueGT DSG - ACC, 9" Joying JY-VL131N2, VW Helix P&P, Hertz HSK165/HCX165 [SOLGT]

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af erlingvj » 22. dec 2016, 04:02

Lars - Sound2Vision skrev:Ja... "Fejlen" er, at det er noget elendigt billigt KinaTjavs.
Det er simpelthen bar' ikk' bedre.

Der er en grund til, at både Pioneer'ne og de originale koster penge.

/ Lars
+1

Alle ved at et ur der kommer fra Kinøjser-land i 99,9% af alle tilfælde er noget skrammel. Hvorfor tror nogen herinde at små baggårds-producenter i Kina kan lave en anstændig bilradio. Fatter det ikke.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af Anders D » 22. dec 2016, 06:19

Lars skriver IMO som han gør, fordi han har en økonomisk interesse i emnet. Forudindtaget holdning der giver et ukonstruktivt svar til trådstarter.

Kineserne kommer.. sådan er det bare. Og kvaliteten kan sagtens være okay til prisen. Newsmy enheden er et rigtigt godt eksempel.

Men den der er nævnt her kender jeg ikke. Hvis enheden er monteret som foreskrevet vil jeg mene at fejlen ligger i noget med forbindelserne på bundkortet i den.

Det er så der det bliver besværligt hvis den er købt direkte i Kina.

Reklamation er lidt besværligt. Men det er så risikoen men tager.

Måske trådstarter kunne uddybe om støjen er der uanset hvad.. Med motor startet eller slukket? Følger støjen omdrejninger?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af GaSelle » 22. dec 2016, 07:57

Anders D skrev:Lars skriver IMO som han gør, fordi han har en økonomisk interesse i emnet. Forudindtaget holdning der giver et ukonstruktivt svar til trådstarter.

Kineserne kommer.. sådan er det bare. Og kvaliteten kan sagtens være okay til prisen. Newsmy enheden er et rigtigt godt eksempel.

Men den der er nævnt her kender jeg ikke. Hvis enheden er monteret som foreskrevet vil jeg mene at fejlen ligger i noget med forbindelserne på bundkortet i den.

Det er så der det bliver besværligt hvis den er købt direkte i Kina.

Reklamation er lidt besværligt. Men det er så risikoen men tager.

Måske trådstarter kunne uddybe om støjen er der uanset hvad.. Med motor startet eller slukket? Følger støjen omdrejninger?
Ja, kineserne kommer. Men der kommer stadig lige så meget billigt lort ud af Kina, som der kommer varer i en kvalitet, der overholder "vestlig standard". Og Lars/Erling har jo en pointe i, at køber man en Kina-dåse fra en "ikke-anderkendt" producent, så ER risikoen for at det bare lyder af pommern til tilstede.

Det er jo lidt det samme med LED pærer og alt det andet, man finder på Alibaba. Køber man noget, som andre har testet/sagt god for, kan man sagtens finde gode ting til prisen - men risikoen for at modtage en bunke bras i en kuvert til samme pris er bestemt også tilstede, hvis man prøver på helt egen hånd. Been there, done that :)

Brugeravatar
soulniz
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af soulniz » 22. dec 2016, 14:16

Lyden er der uanset om motoren er tændt eller ej, og lyden følger ikke motoromdrejninger. Den er købt hos Naviboss, som ifølge deres Facebook side har mange tilfredse kunder. Jeg er derfor lidt i tvivl om hvorvidt jeg har monteret den forkert eller om de andre bare ikke har lige så høje krav til lydkvaliteten. :D
Nuværende bil:
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.

Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af Anders D » 22. dec 2016, 14:36

Der er vel ikke noget at montere forkert. På Newsmy enhederne er der en Quadlock adaptor med til et lille stik bagpå enheden. Nu kender jeg ikke din enhed men der burde være lige ud af landevejen at montere sådan en. Hvis du har købt den i Danmark er det jo bare at reklamere.

Brugeravatar
soulniz
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af soulniz » 22. dec 2016, 14:43

Anders D skrev:Der er vel ikke noget at montere forkert. På Newsmy enhederne er der en Quadlock adaptor med til et lille stik bagpå enheden. Nu kender jeg ikke din enhed men der burde være lige ud af landevejen at montere sådan en. Hvis du har købt den i Danmark er det jo bare at reklamere.
Samme system på den her. Har købt den brugt af en på DBA, så ved ikke hvor meget der er at komme efter.
Nuværende bil:
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.

Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af erlingvj » 22. dec 2016, 14:53

Anders D skrev: Kineserne kommer.. sådan er det bare.
På hvilken front ser du det? Om hvor mange år?

Min bror er direktør for et firma, der laver styreenheder til industrien. De har forsøgt med Kina i flere omgange og med flere underleverandører, men har trukket det hele retur til Europa (primært Polen og lidt i DK) og firmaet går nu bedre end før. De havde følgende problemer i Kina:

1) Dårlig kvalitet
2) Meget langsom omstilling af produktionen
3) Tyveri / "svind" / kopiering af printkort
4) Korruption
5) Stigende lønninger. En IT-ingeniør i Kina tjener fx noget mere end i PL.

I mine 3 VAG-biler har jeg ledt og ledt og ledt efter dele fra Kina, men kun fundet EN - et luftfilter. AutoBild havde en artikel om hvor delene i en Golf 7 stammer fra. De fandt EN fra Kina. Den billigste autoradio er produceret af Delphi (USA) i Kina (de dyre er typisk produceret af Panasonic eller Continental i Tjekkiet). Samme autoradio er kendt for at "gå død". Har to bekendte med en G7 årgang 2013/14 der allerede har fået skiftet den på garantien.

Men JA, nogle "lever" lykkeligt med kina-kvalitet.

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 22. dec 2016, 16:59

Anders D skrev:Lars skriver IMO som han gør, fordi han har en økonomisk interesse i emnet. Forudindtaget holdning der giver et ukonstruktivt svar til trådstarter.
Ikke korrekt...!

Når det gælder Autostereo, og Lydkvalitet, er det både i branchen og blandt "Entusiaster" meget anerkendt, at der kun er "De fire store" - Pioneer, Alpine, Kenwood og Clarion, der laver HeadUnits med en ordentlig lydkvalitet. JVC er for så vidt "på vej", så der med stor sandsynlighed i nærmeste fremtid kan tales om "De fem store".
Sekundært handler vi i øvrigt ikke med Autostereo ( længere ). HeadUnits har været væk i laaang tid ( 3-4 år ), vi har stadig lidt Forstærkere, Sub's og højttalere fra leverandører der matcher vores ønske om kvalitet og øvrigt produktsortiment. Og lad mig da i samme øjeblik bede dig om og finde alle de tråde hvor jeg har pushet udstyr, frem for generel "Vejledning" !!??
For det tredie, så vil nok 98% af dem jeg har handlet med med meget stor sandsynlighed oplyse, at vi hellere rådgiver - Hvis det står til vores vidende - uanset om vi dermed sender kunden ud af huset, end sælge en useriøs løsning.

Så Jo, jeg står 100% ved tidligere udtalelse. KinaSkrammel - Det kommer aldrig til at spille godt, prøv for sjov skyld og købe næst-billigste Pioneer i fx. THansen e.l., og sammenlign lyden. Forskellen er, at Pioneer ( og de førnævnte andre ) har meget lang erfaring i at lave præcis den slags udstyr, hvor KinaFolkene har ganske kort erfaring i og lave noget der i bedste fald ligner på afstand.

Vil du også påstå, at Hyundai's RipOff af en Mercedes 4x4 var lisså god som originalen ??
Hvordan kan der sælges Audi'er, når der både er SEAT og Skoda, endda fra samme producent, som er billigere - "Det er jo samme Kvalitet" ??

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af Anders D » 22. dec 2016, 17:07

Jeg er ikke uenig i, at der kan være stor forskel på kvaliteten. Men du skrev at årsagen til symptomerne er at den er produceret i Kina.

Det beror på en antagelse med mindre du kan underbygge med fakta om det aktuelle produkt. Deraf mener jeg dit svar var ukonstruktivt.

Jeg havde en newsmy tidligere.. Den spiller i brugeroplevelsen bedre end en rns510.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af GaSelle » 22. dec 2016, 17:24

Anders D skrev:Jeg er ikke uenig i, at der kan være stor forskel på kvaliteten. Men du skrev at årsagen til symptomerne er at den er produceret i Kina.

Det beror på en antagelse med mindre du kan underbygge med fakta om det aktuelle produkt. Deraf mener jeg dit svar var ukonstruktivt.

Jeg havde en newsmy tidligere.. Den spiller i brugeroplevelsen bedre end en rns510.
Åh jo, men en RNS510 er da også mindst ti år gammel? :) Jeg er i øvrigt ikke enig - Android i bilen vil et mareridt for mig ;)

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af Anders D » 22. dec 2016, 17:37

Bilen han har monteret den i er 12 år gammel!

De fleste mennesker i Danmark har det også bedst med rammer der sjældent ændrer sig. iOS for eksempel. Nuvel synes det bliver en træls tråd der handler om alt andet end at hjælpe trådstarter.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af GranTurismo » 22. dec 2016, 17:41

Kan man ikke montere en slags støjfilter på sådan en fætter?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af GaSelle » 22. dec 2016, 18:29

Anders D skrev:Bilen han har monteret den i er 12 år gammel!

De fleste mennesker i Danmark har det også bedst med rammer der sjældent ændrer sig. iOS for eksempel. Nuvel synes det bliver en træls tråd der handler om alt andet end at hjælpe trådstarter.
Jeg har det super med forandringer - når det giver mening. Helt enkelt bryder jeg mig bare ikke om Android. Men du har ret, det er en skæv drejning :)

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 22. dec 2016, 21:07

Anders D skrev:Jeg er ikke uenig i, at der kan være stor forskel på kvaliteten. Men du skrev at årsagen til symptomerne er at den er produceret i Kina.

Det beror på en antagelse med mindre du kan underbygge med fakta om det aktuelle produkt. Deraf mener jeg dit svar var ukonstruktivt.

Jeg havde en newsmy tidligere.. Den spiller i brugeroplevelsen bedre end en rns510.
AAerh, der produseres nu faktisk mange udemærkede ting i Kina - under streng kontrol.
Det er for exempel FoxConn i Kina der producerer hovedparten af Æble-Dimserne... - Hvad man så mener om dem.

Specifikt tror jeg faktisk at jeg skrev " "Fejlen" er, at det er noget elendigt billigt KinaTjavs. Det er simpelthen bar' ikk' bedre." - Og det er den ikke.
Newsmy'en imponerer heller ikke - Jeg tror i øvrigt heller ikke du kan finde nogen steder jeg taler rosende om RNS510. ...

Og når vi så lige angriber fx. RNS510, så vil jeg minde om, at det udelukkende er på LYDKVALITET jeg har udtalt mig. Design og andre ting er ok på RNS'erne, man kan men hvad man vil om brugeroplevelse og design på de to du nævner - Men på lydkvalitet når de ikke min over 10 år gamle ( nu udskiftede ) Pioneer Navi ( HD3BT ) ...

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
soulniz
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af soulniz » 23. dec 2016, 14:59

Hej gutter

Har været ude og lege lidt med anlægget for at finde ud af hvornår de forskellige problemer opstår.
Har fundet ud af at den dårlige lyd faktisk kun opstår når jeg spiller musik via bluetooth. Men spiller jeg selvsamme sang på Spotify appen installeret på anlægget, så er lyden ganske glimrende og tilfredsstillende. Så jeg tænker problemet ligger i at bluetooth modulet bare er noget skrammel, hvilket jeg kan leve med, da jeg så bare bruger appen på anlægget istedet. Lydkvaliteten er også fin via radio.

Baggrundsstøjen er der dog stadig og den starter når jeg begynder at spille radio eller musik. Dvs. i det sekund jeg starter sangen så kommer støjen, men pauser jeg den stopper støjen. Er det noget der kan fikses eller må jeg bare lære at leve med det.
Nuværende bil:
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.

Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van

cpg
Medlem
Indlæg: 711
Tilmeldt: 14. jun 2008, 18:40
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af cpg » 24. dec 2016, 12:37

Er baggrundstøjen der også hvis musikken er fra sd/usb/cd?

Brugeravatar
soulniz
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af soulniz » 27. dec 2016, 15:53

Ja der er også støj ved CD.

Støjen er nærmest ikke til at høre, hvis volumen er lav og der er meget musik. Men skruer man op og de kun snakker er det til at høre.
Nuværende bil:
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.

Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af erlingvj » 27. dec 2016, 17:30

Anders D skrev:Jeg er ikke uenig i, at der kan være stor forskel på kvaliteten. Men du skrev at årsagen til symptomerne er at den er produceret i Kina.
.
Der er vel aldrig nogen i denne tråd der har påstået, at noget der er produceret i Kina altid er i dårlig kvalitet.
Med "Kina-anlæg", Kina-lort" m.v. menes anlæg der kommer fra kinesiske firmaer. Ikke en Pioneer, der er produceret i Kina af en international koncern. Den kan godt holde en fin kvalitet, hvis Pioneer ellers magter det.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Dårlig lyd med nyt anlæg

Indlæg af erlingvj » 29. dec 2016, 21:53

Fandt denne test fra Auto Motor & Sport, der tester FM/DAB - kvaliteten i 8 biler.
Audi, BMW og VW laver anlæg med rigtig fin FM/DAB-kvalitet.
Anlæg fra Mitsubishi, Mazda og Mercedes-Benz har ifølge AMS´s konklusion en pinlig kvalitet. At tro at et tilfældigt anlæg fra Kina vil kunne have en god lyd er nok naivt, når selv ikke MB og Mazda kan finde ud af det.
Vedhæftede filer
www.jpg
www.jpg (46.79 KiB) Vist 1299 gange
ww2.jpg
ww2.jpg (48.91 KiB) Vist 1299 gange

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"