Dato og tid er 28. maj 2017, 13:19

Svar p√• emne  [ 5 indl√¶g ] 
 Nav kan ikke finde adresser i f√łrste omgang 
Forfatter besked
Helt nyt medlem

Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Nej
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indl√¶g Nav kan ikke finde adresser i f√łrste omgang
Har nu to gange oplevet at navigationsanl√¶gget i min Seat Ateca ikke kan finde en adresse i f√łrste omgang.
Fx skulle jeg fra Fredericia til hhv. en adresse ved Viborg og Sk√łdstrup. Og ja 1) det er nyeste software og 2) jeg har tjekket at det er stavet korrekt ;-) MEN n√•r jeg s√• enten n√•r t√¶ttere p√•/til destinationen, kan vejene pludselig godt findes i databasen?
Det er da mystisk? Andre som har oplevet samme?

3. jan 2017, 17:42
Nyt medlem

Geografisk region: Nordsjælland
Indl√¶g Re: Nav kan ikke finde adresser i f√łrste omgang
kfkvist skrev:
Har nu to gange oplevet at navigationsanl√¶gget i min Seat Ateca ikke kan finde en adresse i f√łrste omgang.
Fx skulle jeg fra Fredericia til hhv. en adresse ved Viborg og Sk√łdstrup. Og ja 1) det er nyeste software og 2) jeg har tjekket at det er stavet korrekt ;-) MEN n√•r jeg s√• enten n√•r t√¶ttere p√•/til destinationen, kan vejene pludselig godt findes i databasen?

Både og... I starten troede jeg det samme, at min RNS510 nogengange ikke kunne finde veje/byer. Men opdagede så, at den selv udfylder flere bogstaver i navnet, hvis der kun er én forekomst af den sammensætning, og det ser man ikke altid lige i farten, og så kan jeg ikke skrive næste bogstav, og så troede jeg den ikke kendte det.

Eksempel:
Hvis jeg nu vil skrive Frederikssund.
Så får jeg trykket F-R-E-D-E-R.
Og fordi alle yderligere forekomster ogs√• har det efterf√łlgende 'I', s√• s√¶tter den selv d√©t. S√•dan at der faktisk er indtastet F-R-E-D-E-R-I. Men i farten mens man k√łrer, s√• ser man ikke I'et. Og s√• troede jeg ikke den kendte byen, da jeg jo ville skrive I, men det var ikke tilg√¶ngeligt.

Håber det giver mening? ;-)

4. jan 2017, 07:27
Helt nyt medlem

Geografisk region: S√łnderjylland
BubbiW skrev:
kfkvist skrev:

Både og... I starten troede jeg det samme, at min RNS510 nogengange ikke kunne finde veje/byer. Men opdagede så, at den selv udfylder flere bogstaver i navnet, hvis der kun er én forekomst af den sammensætning, og det ser man ikke altid lige i farten, og så kan jeg ikke skrive næste bogstav, og så troede jeg den ikke kendte det.

Eksempel:
Hvis jeg nu vil skrive Frederikssund.
Så får jeg trykket F-R-E-D-E-R.
Og fordi alle yderligere forekomster ogs√• har det efterf√łlgende 'I', s√• s√¶tter den selv d√©t. S√•dan at der faktisk er indtastet F-R-E-D-E-R-I. Men i farten mens man k√łrer, s√• ser man ikke I'et. Og s√• troede jeg ikke den kendte byen, da jeg jo ville skrive I, men det var ikke tilg√¶ngeligt.

Håber det giver mening? ;-)

Tjah.
Synes jeg har pr√łvet at stave mig frem og se hvad den selv foresl√•r men uden held.

6. jan 2017, 16:54
Helt nyt medlem

Geografisk region: K√łbenhavn
Ja dit "problem" lyder m√¶rkeligt. Jeg har selv k√łrt med en RNS510 og netop navigationen var til UG+
Men okay alle - ALLE navigationer har st√łrre eller mindre fejl, og s√• er der dem der ikke er v√¶rd at spille sin tid p√•. Nogle fejl er der hele tiden mens andre n√¶rmest kommer og g√•r.
Jeg ved godt det ikke afhj√¶lper dig men vil dog fort√¶lle at samme problem har jeg oplevet da jeg skulle teste/afpr√łve navigationen Sygic og min konklution var, at det var og er en software fejl

8. jan 2017, 19:19
Nyt medlem

Geografisk region: √ėstjylland
Min Discover Media driller også med navi'en.

Skriver jeg f. eks "falkoner alle" så afslår den muligheden efter f.a.l.k.o - men skriver jeg det hele er det intet problem.

Et andet punkt der driller er at den hele tiden s√łger i hele europa? Dvs der kommer forslag frem fra Italien og Fredericia p√• samme tid?

8. jan 2017, 19:29
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 5 indl√¶g ]