Seat Navigation eller Full Link ?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Seat Navigation eller Full Link ?

Indlæg af Play4Fun » 18. mar 2017, 18:44

Kjeld Hansen skrev:Hej ,

Det er sikkert diskuteret herinde før, men har ikke lige mod på at søge hele forum igennem så ...

Overvejer den nye faceliftede Leon FR, men kan ikke finde ud af om jeg skal tilvælge org. Seat navigation eller nøjes med en mobil-løsning sammen med Full Link ?

Man sparer jo en del og så er Seat Navigation stadig ikke på dansk (dansk tale / vejvisning) - men virker Full link / Android Auto stabilt ?

Har en Samsung S7 og tænker at Sygic Car Navigation kunne være et godt valg, men vil gerne høre fra nogen som kan anbefale Full link frem for Seat Navigation og/eller komme med fordele og ulemper. Ved f.eks. godt at man ikke får vejvisning i 'midterskærmen' ved Full Link løsningen .

Når FM engang nedlægges virker trafikmeldinger vel heller ikke længere på Seat Navigation, der jo benytter TMC ?

Er der andet man skal være opmærksom på ?


Pft.
Tilvælg kun hvis du ikke syntes google maps fint, fungere det fint så brug det.
Alternativt er der Sygic Car navigation som du selv nævner det er osse lækkert at bruge.
Syntes personligt ikke der er noget som helst at hente ved Seat Navigation andet en en ekstra udgift , det kan ikke umiddelbart noget som de andre ikke kan, og for at få glæde af seats CAR APP skal du alligevel koble din mobil til anlægget , så hvorfor ikke bare bruge din telefon til det hele.
Korrekt når/hvis Fm nedlægges og seats trafik info kommer fra tmc så vil det ikke virke.
Google maps trafik overvågning er super præcis da det jo er den bredeste brugerflade i verden.
stod selv med spørgsmålet da jeg købte min seat men kunne selv ikke se nogen nytte i det.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Seat Navigation eller Full Link ?

Indlæg af Play4Fun » 18. mar 2017, 18:55

nicolas skrev:
Play4Fun skrev:
Charlimike skrev:Navi plus er bare for fedt i Leon, og fordi man kan.
Kunne bare ikke leve med så langsom en bil. Nu når vi er ude for at irriterede hinanden lidt.
Så kunne man være flabet og sige at det må være fedt at kunne passe i en lille bil, når ikke man kan få både motor og størrelse... Billede
Ja det er du helt ret i men til 1 person er den rigelig stor, med mindre du er over 190 og det er jeg ikke, eller du vejer 140kg og det gør jeg heller ikke.
Da vi var 3-4 personer der ofte kørte i samme bil havde vi Peugeot 308 GTI og bilen før den Audi RS4 , har altid valgt motor frem for størrelse.
Nu er behovet bare ændret så det er bilen osse , derfor en Ibiza Cupra.
I det hele taget har jeg slet ikke et behov for de 3 biler jeg har nu, Cupraen render maks 3-4000km om året , også måske en ferie sydpå eller et smut til holland , så det er et dumt køb når den bare står og kigger det meste af tiden, men nu er den købt , så kan sønnen arve den om et par år når han bliver 18år
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Seat Navigation eller Full Link ?

Indlæg af Charlimike » 18. mar 2017, 20:26

Play4Fun skrev:
Charlimike skrev:Navi plus er bare for fedt i Leon, og fordi man kan.
Kunne bare ikke leve med så langsom en bil. Nu når vi er ude for at irriterede hinanden lidt.
Mangler ikke effekt i min nuværende Leon med 236hk 502nm. Jeg fylder alle de dåsebajere i min du ikke kan have.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10867
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1897 times

Re: Seat Navigation eller Full Link ?

Indlæg af GaSelle » 18. mar 2017, 21:44

Skal I ha' en lineal til at måle efter med?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Seat Navigation eller Full Link ?

Indlæg af Charlimike » 18. mar 2017, 22:46

Tror hellere du må finde luppen. Det handler om at være glad for den vogn man har, og så kan man altid moppe hinanden lidt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

blackwaters
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 22. maj 2015, 19:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat Navigation eller Full Link ?

Indlæg af blackwaters » 20. mar 2017, 23:20

Lige for at vende tilbage til emnet så skal jeg hente mig en Seat Ibiza 110 i denne eller næste uge. Den kommer også med Media System Plus.

Jeg er selv meget mere til den indbyggede navigation. Android Auto har jeg brugt før og det er ikke helt i den høje klasse. Jeg synes dog den originale navigationssoftware er lidt for dyr. Ved i om det kan betale sig at købe det som en opgradering til bilen nede i Tyskland? :)

Eller skal der gøres mere ved hele systemet og er det derfor bedre at få med til at starte med?

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Seat Navigation eller Full Link ?

Indlæg af Charlimike » 23. mar 2017, 22:02

Mapcare kan kun installeres hvis det bestilles fra fabrik. Eneste mulighed er derfor at købe nyt sdkort til 1400kr ca. når du vil have navi opdateret. Selv efter flere år har eftermarkedet ikke kunne bryde koden til at kunne komme uden om opdatering via nyt sdkort hos Seat. Det skal ydermere installeres ved hjælp af deres tester hvor medfølgende koder tastes.

Husk for guds skyld at bestille med mapcare. Jeg gav ikke fuld pris i min Leon ifm tilbud.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"