Discover Pro Offroad

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
an2n
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. nov 2014, 17:04
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Discover Pro Offroad

Indlæg af an2n » 13. mar 2017, 10:08

Jeg har nu i nogen tid været irriteret over at min navigation hopper offroad. Typisk under den første 1/2 times navigation, springer den om jeg så må sige, af motorvejen, eller landevejen. Den guide ind over frakørsler og lignende. Er der nogle der har opleve samme problem. Og løst det? Vil jeg gerne høre nærmere.
Anton Johannsen

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Discover Pro Offroad

Indlæg af diskoboy » 13. mar 2017, 10:57

Bil / årgang / navigation eftermonteret eller ab fabrik?

Hvis eftermonteret - hvor er GPS antennen placeret?

Ikke at jeg nødvendigvis kan svare på det, men der er mange ubekendte i dit første indlæg :-)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

DrLieberkind
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 6. jun 2016, 07:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Discover Pro Offroad

Indlæg af DrLieberkind » 13. mar 2017, 11:02

Jeps, det kan godt være GPS'en, tjek evt. hvor mange satelliter du modtager på enheden, se også denne side: http://www.golf7freunde.de/index.php/Th ... ehlerhaft/
Golf 8 1.5 eTSI 150HK DSG7 - Style
Tidligere:
2017: Mercedes C 220d 170HK - Edition C - S205
2015 Passat Variant 1.4 TSI 150HK DSG7 - Highline - Discover Media - R-Line
2011: Golf Variant 2.0 TDI 150HK DSG6 - Highline - RNS510
2007: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 140 HK 6g

an2n
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. nov 2014, 17:04
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Discover Pro Offroad

Indlæg af an2n » 13. mar 2017, 16:11

Jeg har fra min VW leverandør fået monteret Discover media og DynaVin fra ny vogn 2014 VW golf7 DSG highline. Jeg var ikke tilfreds med at jeg skulle afmontere hele skærmdelen, for at komme ind til DynaVind og SD kortet, for opdatering. Antennen var monteret under instrument bordet, selv om jeg havde bestilt navigationen ved købet. Det virkede dog fint alligevel. Men jeg fik hele molevitten udskiftet til 8" discover pro, så der igen var kontakt fra boksen i andskerummet. Efterfølgende opstod så problemet med navigationssvigtene. Antennen er udskiftet! Boksen er udskiftet 2 gange! Men problemet er der stadig. Jeg vil så gerne kunne komme med gode ideer til montøren, hvad der kunne afhjælpe offroad meddelelserne. Jeg er samtidig nysgerrig, om der er flere end mig der har oplevet samme slags svigt.

PS. Efter anden boksskift, har der ikke på noget tidspunkt været problemer med antal satelitter. Efter 20-30 min. kørsel, opfører navigationen sig normalt igen :?
Anton Johannsen

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"