Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af Frederik » 9. apr 2017, 20:50

Jeg leder efter en nyere brugt Golf hvor CarPlay bl.a er et kriterie.

Men jeg er lidt usikkker på hvornår App-Connect begyndte at dukke op hos Golf.

Jeg var af den opfattelse, at alle Golf Model 2016 blev leveret med App-Connect synligt i menuen som en standart del af MIB2 (uanset mediasystem/skærmstørrelse) og at man så kunne få det låst op for en pris efterfølgende.

Jeg har dog i dag siddet i en 1.0 TSI model 2016 (indreg. 08/2015) som ikke havde App-Connct i menuen.
Er det så simpelt at det var en model 2015 og MIB1? Eller findes der model 2016 uden app-connect?

I så fald bliver biljagten ret svær på Bilbasen.
Hvad skal jeg kigge efter?
På forhånd tak

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af KBoesen » 9. apr 2017, 20:59

Det blev en mulighed fra modelår 2016, da de fleste på MQB platformen gik over til 2nd generation MIB.

Men dermed ikke sagt at det er i alle Golfer der har mulighed for at få det åbnet i dem.

De kan sagtens have en Composition Media Radio, uden at det kan aktiveres.

Dette tjekkes ved at trykke på "Menu" knappen og hvis logoet ikke kommer frem der, kan det slet ikke aktiveres til radioen.

Der er det lidt lettere på en Seat Leon. Modelår 2016 -> Media System plus = Mulighed for Full Link/App Connect ;-)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af Frederik » 9. apr 2017, 21:07

Tak for svar.

Er der overhoved ingen logik i det så?

Jeg var af den opfattelse at alle MIB2 (Altså alle model 2016) havde et inaktivt App-Connect logo i menuen som så kunne være låst op fra fabrikken eller blive det efterfølgende.

Men der findes altså 2016 modeller med MIB2 derude hvor der ikke er App-Connect i menuen?

Er det rent tilfældigt hvilke? De tidligste 2016 modeller måske?

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af KBoesen » 9. apr 2017, 21:15

Ingen anelse om hvordan og hvorledes det hænger sammen.

De to VW sælgere jeg kender, kunne ikke give mig noget entydigt svar på dette.

Så det eneste man kan regne med, er at hvis logoet er der, så kan man eller umuligt.

Jeg blev klar over netop dette med en Touran Highline fra 16 af, som standard har Composition Media radioen, som kan bruge App Connect, men da der intet logo var, var der intet at gøre. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af Sace » 10. apr 2017, 15:25

Er der ikke noget med at dem der ikke kan ikke har et USB stik i rummet under radioen?
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af Frederik » 10. apr 2017, 17:37

Nej - de har vist alle et USB stik men det kræver et specielt Apple godkendt USB stik.

Har i dag talt med en VW sælger som bekræftede min frygt om, at det var totalt tilfældigt om biler fra 2016 har App connect eller ej. Han fortalte at de fortsat ikke havde fået klar besked fra VW og at det heller ikke var stabilt om de blev leveret i de nye Golf 7,5.

Eneste mulighed for at tjekke det er, at der i menuen var et App Connect logo. Fandtes det, kan Carplay låses op for et par tusinde.

Fandtes det ikke skulle hele mediasystemet skiftes for omkring 10-13k for at få App Connect.

Han oplyste, at ingen af deres flådebiler fra 2016 havde haft App Connect og at det var ret sjældent at se det og en direkte pinlig situation for VW fordi de havde tabt bolden så voldsomt.

Rigtig surt for mig - for hvor var både 1.4 TSI og særligt(!) 1.0 TSI lækre at køre i. Men Carplay er et nærmest uundværligt værktøj for mig.

Mon det kan eftermonteres billigere - altså hvis jeg finder en 2016 model uden App Connect?

Lidt surt at jeg nu overvejer Leon eller Astra når det faktisk er en Golf jeg kan lide. De få Golf som på Bilbasen direkte annoncerer med App Connect (Allstar) ligger desværre over budget.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af KBoesen » 10. apr 2017, 19:40

Du siger bare til, hvis vi skal have fundet en Leon til dig. ;-)

Jeg er ret sikker på, at vi kan lande en ny Style med DSG under de 250 til dig. ;-)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

MrPedersen87
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af MrPedersen87 » 10. apr 2017, 19:46

Hey folkens. Har et par gode prej at gå efter.

Det afhænger af bilens udstyrs niveau om boksen i handskerummet kan få eftermonteret app connect. Da der er 4-5 forskellige bokse..

Har bilen, discover media, stemmestyring eller bakkamera. Kan den sagtens få app connect, og logoet vil være i skærmen. Alle gold allstar har app connect ab fabrik. På de fleste golfer skal usb stikket skiftes hvis man vil køre carplay.

Støder du ind i en bil, du ikke ved om kan få eftermonteret, så smid mig et stelnummer i pb, så slår jeg den op :)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af Watcher » 11. apr 2017, 03:43

MrPedersen87 skrev:Hey folkens. Har et par gode prej at gå efter.

Det afhænger af bilens udstyrs niveau om boksen i handskerummet kan få eftermonteret app connect. Da der er 4-5 forskellige bokse..

Har bilen, discover media, stemmestyring eller bakkamera. Kan den sagtens få app connect, og logoet vil være i skærmen. Alle gold allstar har app connect ab fabrik. På de fleste golfer skal usb stikket skiftes hvis man vil køre carplay.

Støder du ind i en bil, du ikke ved om kan få eftermonteret, så smid mig et stelnummer i pb, så slår jeg den op :)
Det eneste prej man skal gå efter er om menuen er inde i radioen eller ej.. for er den ikke det så er det ligemeget om der er talestyring eller bakkamera for så kommer det ikke til at virke før du skifter headunit Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af Frederik » 11. apr 2017, 05:51

Hej Watcher.

Hvis jeg ikke kan finde en G7 med AppConnect synligt i menuen. Har du så mulighed for at eftermontere det (altså skifte headunit)?

I så fald, hvad kan jeg forvente af udgifter og hvad skal bilen have/være for at det overhoved er muligt. Altså hvilen model skal jeg gå efter for at eftermontering kan ske?

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af Watcher » 11. apr 2017, 10:10

Frederik skrev:Hej Watcher.

Hvis jeg ikke kan finde en G7 med AppConnect synligt i menuen. Har du så mulighed for at eftermontere det (altså skifte headunit)?

I så fald, hvad kan jeg forvente af udgifter og hvad skal bilen have/være for at det overhoved er muligt. Altså hvilen model skal jeg gå efter for at eftermontering kan ske?
Sagtens, men som udgangspunkt for en composition media skal du regne med 15k før vi færdige så det halv dyrt.. sammenlignet med vi kan lave discovery pro med app connect til ca 20k.

Nu ved jeg ikke hvad dit formål er med appconnect, men personligt syntes jeg det er dårligt at bruge, og har flere kunder som mener det samme.. så inden du vælger en bil udelukkende pga det, og du ikke har prøvet det, så gør lige det inden :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af Anders D » 11. apr 2017, 10:38

Jeg bruger Smart link som det hedder i Skoda utroligt lidt.

Det er nemmere at betjene telefon direkte under hensyntagen til sikkerhed og streame via Bluetooth. Faktisk vil jeg sige jeg kun bruger det på Jyllandsture. Ellers er fordelen jo ikke andet end større skærm og opladning. Men opladning gør jeg med en fast charge adaptor i stedet for sløv alm. USB opladning via Smart link.

Med andre ord synes jeg ikke det er pengene værd. Så hellere op i reel orig. navigation som René tilbyder.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Hvornår fik Golf7 App-Connect?

Indlæg af GaSelle » 11. apr 2017, 10:56

Det er standard i min bil, og vi bruger det til navigation som det eneste - men det virker også rigtig godt (iPhone). Jeg tror dog ikke, jeg ville give 2500,- ekstra for det.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"