Opdatering Kort

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
G-man
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. jun 2017, 13:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Opdatering Kort

Indlæg af G-man » 29. jun 2017, 16:39

Jeg har en golf 7, hvor jeg har skiftet min discover pro gen1 ud med en gen2. Jeg har problemer med kortopdateringer.

Er der noget jeg skal være opmærksom på? Beskyttelsen er fjernet af en ikke-vw forhandler og det har virket udemærket indtil jeg forsøger at opdatere med nyt kort.

Jeg har fået programmet discovercare fra vw, men det har ikke hjulpet noget. Der ligger en ekstra fil på sd-kortet, når jeg har forsøgt at opdatere i bilen. Den skriver at den ikke kan finde opdateringen.

Nogen bud?

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Opdatering Kort

Indlæg af Korreborg » 29. jun 2017, 18:57

Når det er en hacket enhed, så mener jeg ikke selv at du kan ligge kort på. Men er ikke 100%

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14509
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Opdatering Kort

Indlæg af Watcher » 30. jun 2017, 05:00

G-man skrev:Jeg har en golf 7, hvor jeg har skiftet min discover pro gen1 ud med en gen2. Jeg har problemer med kortopdateringer.

Er der noget jeg skal være opmærksom på? Beskyttelsen er fjernet af en ikke-vw forhandler og det har virket udemærket indtil jeg forsøger at opdatere med nyt kort.

Jeg har fået programmet discovercare fra vw, men det har ikke hjulpet noget. Der ligger en ekstra fil på sd-kortet, når jeg har forsøgt at opdatere i bilen. Den skriver at den ikke kan finde opdateringen.

Nogen bud?
Det kan du godt. Fremgangsmåden er bar anderledes


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

G-man
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. jun 2017, 13:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Opdatering Kort

Indlæg af G-man » 2. jul 2017, 09:37

Er der nogen der vil ud med hvad fremgangsmåden så er?

DrLieberkind
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 6. jun 2016, 07:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Opdatering Kort

Indlæg af DrLieberkind » 3. jul 2017, 09:54

Watcher skrev:
G-man skrev:Jeg har en golf 7, hvor jeg har skiftet min discover pro gen1 ud med en gen2. Jeg har problemer med kortopdateringer.

Er der noget jeg skal være opmærksom på? Beskyttelsen er fjernet af en ikke-vw forhandler og det har virket udemærket indtil jeg forsøger at opdatere med nyt kort.

Jeg har fået programmet discovercare fra vw, men det har ikke hjulpet noget. Der ligger en ekstra fil på sd-kortet, når jeg har forsøgt at opdatere i bilen. Den skriver at den ikke kan finde opdateringen.

Nogen bud?
Funktionen "Opdatering" i selve enhed er IKKE til kortopdateringer, men til softwareopdateringer fra SÆRLIGT SD-kort fra en forhandler.
Kortopdateringer derimod henter du selv, enten på navigation.com ELLER via DiscoverCare.
Så snart du sætter SD-kortet i med nyeste kort, bør det virke, der skal ikke opdateres e.lign. i enheden?
Golf 8 1.5 eTSI 150HK DSG7 - Style
Tidligere:
2017: Mercedes C 220d 170HK - Edition C - S205
2015 Passat Variant 1.4 TSI 150HK DSG7 - Highline - Discover Media - R-Line
2011: Golf Variant 2.0 TDI 150HK DSG6 - Highline - RNS510
2007: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 140 HK 6g

cpg
Medlem
Indlæg: 711
Tilmeldt: 14. jun 2008, 18:40
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Opdatering Kort

Indlæg af cpg » 3. jul 2017, 15:25

Formoder at fremgangs måden er den samme uanset om det er mig 1 eller 2. Søg på Google, efter det. Det gjorde jeg og fandt løsningen der.

G-man
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. jun 2017, 13:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Opdatering Kort

Indlæg af G-man » 6. jul 2017, 08:36

Instruktioner for VW og Skoda ved opgraderet anlæg MIB1 til MIB2.

Det nye kort skal være downloaded fra navigation.com og udpakket til SD-kortet. Du skal måske bruge discovercare, som er en app fra VW.

Selve kortopdateringen:

Tryk MENU indtil "Test mode menu" viser sig, øverst er "Green Engineering Menu". I denne menu er "SWDL", tryk på den og vælg "software download manual download", vælg "start download",vælg "update", vælg SD Card (hvis kortene ligger på SD-kort, "MIB1" (eller "MIB2), Navigation database", vælg "all", vælg "start", du får så at vide at det tager mere end 60 minutter (uden at jeg tog tid med stopur vil jeg tro det tog 45-50 minutter. Når du trykker Next, vil opdateringen starte.

Hvis den skriver "error" i stedet for MIB 1 navigation database, er kortet på SD-kortet downloaded med fejl.

Lav en reset af radioen efter opdateringen ved at trykke volumenknappen ind i 10 sekunder, mens radioen er tændt. Så starter anlægget igen og så skulle det køre.

Jeppe Dahl
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 4. aug 2011, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Saltum
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Opdatering Kort

Indlæg af Jeppe Dahl » 17. jul 2017, 08:42

Hej,
Jeg kan ikke opdatere min navigation, jeg kan komme ind og se NavDB og kan også se alle landene der. Men jeg kan ikke trykke "Select all" nogle steder, hvor skal det være?

Der står bare "Start", men den er greyed out og det kan ikke trykkes på den.

PS: Det er i en Octavia 2015, med eftermonteret Columbus MIB1.

Hilfe?

// Jeppe

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"