Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android Auto

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
shs100
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. okt 2015, 09:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android Auto

Indlæg af shs100 » 29. jun 2017, 17:16

Jeg har kig på en ny Skoda Fabia hvor Amundsen Navigation følger med inkl. DAB radio men eksklusiv SD kort med Europa navigation.

Sælger siger at der også er Apple Carplay og Android Auto i den, men det står der bare intet om, nogen der ved om det passer ?

Sælger siger også jeg skal købe et SD kort med Europa til 3000 kr for at navigation virker ?

Gad godt vide hvad den kan eller ikke kan.

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android

Indlæg af Sace » 2. jul 2017, 13:46

shs100 skrev:Jeg har kig på en ny Skoda Fabia hvor Amundsen Navigation følger med inkl. DAB radio men eksklusiv SD kort med Europa navigation.

Sælger siger at der også er Apple Carplay og Android Auto i den, men det står der bare intet om, nogen der ved om det passer ?

Sælger siger også jeg skal købe et SD kort med Europa til 3000 kr for at navigation virker ?

Gad godt vide hvad den kan eller ikke kan.
Har lige bestilt en til min mor i dag, og der fik vi også at vide at Smartlink var med. Så det stoler jeg da på. Finlæste ikke lige udstyrslisten da hun alligevel ikke skal bruge det til noget.

Det er korrekt at du skal have SD kortet for at bruge den som navigation. Det fik vi forhandlet med i prisen.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

shs100
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. okt 2015, 09:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android

Indlæg af shs100 » 3. jul 2017, 18:32

Godt at høre det med smartlink er med :-) Det andet er jo gammeldags navigation, så det SD kort betyder ikke så meget for mig

AndreasFayers
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11. sep 2012, 20:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android

Indlæg af AndreasFayers » 5. jul 2017, 06:21

Er ret sikker på at smartlink ikke er en del af amundsen navigation. Den understøtter det helt sikkert, men om det kan aktiveres via nøgle efterfølgende ved jeg ikke


Sent from my iPhone using Tapatalk

shs100
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. okt 2015, 09:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android

Indlæg af shs100 » 5. jul 2017, 18:35

Bliver spændende at se om den er med, bilen er bestilt og sælger siger det er med, så er det ikke, må han jo få det fikset.

Brugeravatar
Schmidt0809
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 21. maj 2017, 19:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0

Re: Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android

Indlæg af Schmidt0809 » 5. jul 2017, 20:19

Så vidt jeg ved, så er den nye 2017 model med smartlink, ligesom octaviaen fl også har det som standart på alle modeller.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fabia4444
Nyt medlem
Indlæg: 497
Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android

Indlæg af Fabia4444 » 7. jul 2017, 22:42

Smartlink følger også med i den almindelige Fabia 3 tdf (den med 4 cylindre)
Fik min i onsdags

shs100
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. okt 2015, 09:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android

Indlæg af shs100 » 8. jul 2017, 06:27

Ja men den model har også en Bolero radio, denne her er en Amundsen, ikke det samme.

LKCHR
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Skoda Fabia 2017 Med Amundsen - Apple Carplay - Android

Indlæg af LKCHR » 13. jul 2017, 11:01

Bare af nysgerrighed: er det ikke lidt dobbeltkonfekt med både amundsen og smartlink? ;-)
Skoda Octavia Combi iV+ 2020

shs100
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. okt 2015, 09:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android

Indlæg af shs100 » 13. jul 2017, 12:41

Amundsen følger med i Tour De France+ pakken, hvor meget bedre Amundsen er i forhold til Bolero og smartlink ved jeg ikke, tror også jeg nemt kunne have "nøjes" med Bolero, Men nu følger Amundsen med i pakken, så må jeg se om et par måneder når den ny Fabia kommer om ikke jeg bliver glad for Amundsen.
Men syntes generelt at Skoda's beskrivelser af Amundsen / Bolero er dårlig på deres hjemmeside om hvad de enkelte kan og hvad man skal/kan købe til dem for at udnytte dem.

LKCHR
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Skoda Fabia 2017 med Amundsen - Apple Carplay - Android

Indlæg af LKCHR » 13. jul 2017, 18:39

shs100 skrev:Amundsen følger med i Tour De France+ pakken, hvor meget bedre Amundsen er i forhold til Bolero og smartlink ved jeg ikke, tror også jeg nemt kunne have "nøjes" med Bolero, Men nu følger Amundsen med i pakken, så må jeg se om et par måneder når den ny Fabia kommer om ikke jeg bliver glad for Amundsen.
Men syntes generelt at Skoda's beskrivelser af Amundsen / Bolero er dårlig på deres hjemmeside om hvad de enkelte kan og hvad man skal/kan købe til dem for at udnytte dem.
Det med den dårlige beskrivelse vil jeg give dig helt ret i. Jeg har for nylig købt en Fabia TDF (ikke +), som ifølge beskrivelsen kom med Bolero, Skoda Surround og Smartlink. Men jeg måtte lede længe, bl.a. på Skodas internationale side, for at finde ud af hvad det helt præcist indebærer. Alligevel blev jeg lidt skuffet, for jeg var gået ud fra som en selvfølge, at en avanceret autoradio anno 2017 kommer med DAB som standard. Det er så ikke tilfældet - men så vidt jeg kan se, gør den i TDF+.

Jeg er en smule skuffet over Android Auto. Det kan for det første være en smule tricky at få til at fungere. Det er jo ikke officielt understøttet i DK, så du skal finde og installere en APK. Dernæst er det ikke alle telefoner, der fungerer lige godt. Og så har jeg fundet ud af, at det er vigtigt med et USB kabel af god kvalitet.

Jeg har nu haft lejlighed til at køre med det i en uges tid, og min (meget foreløbige) konklusion er, at det først og fremmest er muligheden for navigation med Google maps der er fordelen. Både telefon-delen og musik-streaming fra Spotify kan man køre lige så godt, om ikke bedre, via bluetooth og Boleroens indbyggede funktioner. Men OK: det er jo fremtidsikret at have det ombord, hvis / når Google forbedrer Android Auto :-).

Til gengæld er der rigtig god lyd, både når jeg streamer fra Spotify via BT og spiller MP3-filer fra hukommelseskortet - den indbyggede mediaplayer er udmærket. Og så er det jo pakket ind i en fin lille bil ;-)
Skoda Octavia Combi iV+ 2020

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"