Skærme i nakkestøtter eller læse skærme?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Tune D
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 12. jan 2016, 17:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Skærme i nakkestøtter eller læse skærme?

Indlæg af Tune D » 2. aug 2017, 09:30

Hej

Jeg skal have noget bagsædeunderholdning i bilen, og har kigget på to løsninger, og ville høre om nogle har erfaringer med dem, eller komme med bedre forslag.
Kan godt lide ideen om det er to løse skærme som bare kan tages af og det hele styres fra min RNS-510, men ved ikke om det ville blive for klodset at se på, omvendt er det også lækkert det er integreret i nakkestøtterne, men synes også det er en skam at skulle af med de originale nakkestøtter.

Findes der andre tynde skærme eller fede løsninger til at lave det, evt nogen der har en guide?

De to jeg her set på er dem her

http://www.bilnavi.dk/shop/ampire-tysk- ... -732p.html

http://www.ice-shop.dk/xtrons-hd905.html

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Skærme i nakkestøtter eller læse skærme?

Indlæg af Mike H » 2. aug 2017, 10:35

Hvad med noget holder til Ipad/anden tablet? (ja, ved godt du ikke kan styre det fra RNS - men hvor gamle er de børn der skal bruge det - og hvad med separat styring ved 2 skærme?).

Jeg købte for år tilbage noget lignende version 1 - det holder bare ikke i længende.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 79 times
Been thanked: 104 times

Re: Skærme i nakkestøtter eller læse skærme?

Indlæg af mobworld » 2. aug 2017, 11:56

Tune D skrev:Hej

Jeg skal have noget bagsædeunderholdning i bilen, og har kigget på to løsninger, og ville høre om nogle har erfaringer med dem, eller komme med bedre forslag.
Kan godt lide ideen om det er to løse skærme som bare kan tages af og det hele styres fra min RNS-510, men ved ikke om det ville blive for klodset at se på, omvendt er det også lækkert det er integreret i nakkestøtterne, men synes også det er en skam at skulle af med de originale nakkestøtter.
Hej

Jeg har haft en løsning der blev styret fra RNS'en.

Det er efterhånden lidt 'gammeldags teknologi', da det er dvd'er som afspilles i RNS'en. Denhar så 'video-in-motion' således at RNS'en kan afspille film selvom den er i bevægelse. Dertil skal benyttes et video-out modul som kobles til RNS'en om omdanner signalet til analogt RGB signal, som derefter kan kobles til div skærme ( i mit tilfælde Ampire 7" i nakkestøtten).

Fordelen ved dette setup er at det hele betjenes fra RNS'en, samt at det er en clean installation uden div løse ledninger/ladestik/ holdere etc, hvilket jeg synes betyder meget.

Ovennævnte var monteret i forrige vogn. Nu er vi gået ind i en ny tidsalder og streamer film fra en Seagate Plus harddisc, men det kræver så at ungen selv kan styre dette fra tabletten.

Jeg ville aldrig vælge færdigkøbte nakkestøtter, så hellere gå på kompromis med størrelsen (7" er max der kan være i Passat nakkestøtter).

just my thoughts

mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 79 times
Been thanked: 104 times

Re: Skærme i nakkestøtter eller læse skærme?

Indlæg af mobworld » 2. aug 2017, 11:58

BTW, så har jeg en Ampire skærm 7", video-out modul til RNS510 samt div ledningsnet i overskud, hvis du er interesseret.

mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Tune D
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 12. jan 2016, 17:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skærme i nakkestøtter eller læse skærme?

Indlæg af Tune D » 2. aug 2017, 13:33

Det er en 1 årig og 3 årig der skal se noget på skærmene, så ummideæbaet behøver de ikke selv kunne styre skærme eller filmene.

Video in motion er allerede fixet på den og har interface til at få audio og video signal ud af min radio.

På sigt ville jeg gerne have en kivic one modul til at streame fra telefon til Radioen så man kan se alt fra Netflix mm

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"