APP connect - pengene værd?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

APP connect - pengene værd?

Indlæg af Halvleg » 7. aug 2017, 19:17

Fik ikke bestilt min Passat med APP connect men har fået en pris på 3500 for eftermontering for både aktiveringsnøglen og det nye USB stik Apple kræver. Men er det pengene værd det APP connect? Fint ser det jo ud på youtube etc. Tænker primært til navigation (Fik en Passat uden grundet længere leveringstid)
Senest rettet af Halvleg 8. aug 2017, 00:42, rettet i alt 1 gang.
Tesla Model Y 2024
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017

mrechnagel
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. feb 2017, 10:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Car connect - pengene værd?

Indlæg af mrechnagel » 7. aug 2017, 20:40

Jeg fik det i min som blev leveret i april. Helt ærgligt synes jeg det er lidt en tynd kop the.

Ja man kan søge POI via Google men det der er næsten nemmere visa telefonen og indtaste adressen eftefølgnede. Så er der selvfølgelig trafikmeldingerne og den dynamiske rutevejledning.

Det var OK da vi kørte til Kroatien i sommerferien og var godt opdateret medmhensyn til kø og længden/varigheden heraf. Men herhjemme i Danmark ser jeg det ikke som noget særligt brugbart, så meget motorvej har vi heller ikke.

Så kan man planlægge riten online og dele med bilen, men det er altså ikke tit jeg sidder om aften og planlægger ruten for den efterfølgende dag, måske jeg bare ikke har behovet. En landevejssælger kan måske have et behov, hvis ikke man kender Danmark.

Jeg mangler at finde ud af hvad det koster at være "medlem" når prøveperioden på de tre år udløber. Men de får ikke mange kroner ud af mig medmindre der kommer noget mere.

Jeg vil ikke udelukke at jeg mangler at se det fulde potentiale endnu så måske bliver jeg klogere.

Hvis ikke du kan finde andet mere spændende at bruge 3.500 kr. så er det ok.
2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Car connect - pengene værd?

Indlæg af DanielB12 » 7. aug 2017, 22:07

mrechnagel skrev:Jeg fik det i min som blev leveret i april. Helt ærgligt synes jeg det er lidt en tynd kop the.

Ja man kan søge POI via Google men det der er næsten nemmere visa telefonen og indtaste adressen eftefølgnede. Så er der selvfølgelig trafikmeldingerne og den dynamiske rutevejledning.

Det var OK da vi kørte til Kroatien i sommerferien og var godt opdateret medmhensyn til kø og længden/varigheden heraf. Men herhjemme i Danmark ser jeg det ikke som noget særligt brugbart, så meget motorvej har vi heller ikke.

Så kan man planlægge riten online og dele med bilen, men det er altså ikke tit jeg sidder om aften og planlægger ruten for den efterfølgende dag, måske jeg bare ikke har behovet. En landevejssælger kan måske have et behov, hvis ikke man kender Danmark.

Jeg mangler at finde ud af hvad det koster at være "medlem" når prøveperioden på de tre år udløber. Men de får ikke mange kroner ud af mig medmindre der kommer noget mere.

Jeg vil ikke udelukke at jeg mangler at se det fulde potentiale endnu så måske bliver jeg klogere.

Hvis ikke du kan finde andet mere spændende at bruge 3.500 kr. så er det ok.
Det du beskriver er CarNet som enten er simkort i MIB'en eller en seperat dongle, OP snakker om muligheden for mirroring, altså Apple CarPlay eller Android Auto, som er en forsimplet version af hhv iOS og Android som kommer op på ens skærm.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Car connect - pengene værd?

Indlæg af diskoboy » 7. aug 2017, 22:21

Hvis vi snakker App-Connect, så må jeg indrømme at det var ikke noget jeg ville betale penge for.

Det er da meget sjovt at man kan læse/skrive en sms over radioen, men så stopper morskaben også her syntes jeg. TDC Play virker fx ikke (eller alle andre apps som Apple ikke har godkendt. Google Maps heller ej.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

MrPedersen87
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. sep 2016, 11:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: APP connect - pengene værd?

Indlæg af MrPedersen87 » 8. aug 2017, 09:53

Hvis du som du skriver ikke har navigation i bilen, er det da netop alle pengene værd! Jeg er lost uden en navigation så jeg bruger Android Auto rigtig meget, det fungerer skide godt... ikke noget med at taste noget ind, blot sig "Ok google" og så hhs. "Kør til" eller "find".. et par sekunder senere melder damen hvor lang tid det vil tage og så er du flyvende. At man kan bruge det til spotify osv er blot et plus. Jeg synes til gengæld carplay er noget skrammel, men det kan jeg kun fryde mig over :-)

I tagt med at roaming er mere udbredt, finder du ikke en bedre navigation i bilen, end i kombination med din mobil, da den altid er opdateret.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

eculture
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. maj 2016, 09:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: APP connect - pengene værd?

Indlæg af eculture » 8. aug 2017, 10:36

Jeg har en Golf med Composition Media og er MEGET glad for App Connect sammen med min iPhone (CarPlay), og bruger tit navigation via Apple Maps. Jeg savner ikke Google Maps. Og i iOS 11 bliver Apple Maps lige lidt mere lækkert at se på - og så håber jeg også hastighedsskilt visningen kommer til Danmark:
https://9to5mac.com/2017/06/23/carplay-ios-11/

Det er rigtigt at der er en del apps som ikke understøtter CarPlay, men nu har jeg tilfældigvis Spotify som er en af de apps der understøtter CarPlay, og det er også fedt.

Eneste minus er at man ikke kan skrive i nogen apps - al søgning skal foregå via Siri, og indtil videre kan man ikke søge i Spotify via Siri. Så der er jeg begrænset til at afspille mine playlister eller en af de mange playlister Spotify gør tilgængelige (via Browse). Alternativt skal man lige hive telefonen frem og taste det der - eller få en medpassager til det.

SMS funktionen synes jeg også er lækker - det gør det lidt mere sikkert at køre bil, når Siri læser beskederne op. Jeg har også haft brugt Siri til at sende beskeder om ankomsttidspunkt.

Vi fik App Connect som en del af Allstar-pakken, men jeg havde gerne betalt de 3600 kr. det ellers kostede - men jeg havde aldrig betalt 10000 kr. for indbygget navigation.
2016 Golf VII Allstar 1.4 TSI 125 DSG7 (carbon steel)
2008 Golf V GT Sport 1.4 TSI 122 (hvid) - solgt

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: APP connect - pengene værd?

Indlæg af Halvleg » 8. aug 2017, 10:49

Tak for alle inputs :-) Jeg har netop bestilt tid til at få det installeret/monteret :)
Tesla Model Y 2024
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017

Brugeravatar
hans123
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 13. okt 2010, 18:59
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: APP connect - pengene værd?

Indlæg af hans123 » 8. aug 2017, 13:41

Er meget glad for app connect i min G7

Giver et fint samspil med min Iphone .

Og når ios 11 frigives til alle får navi et fint løft.
VW E-UP 2021

mrechnagel
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. feb 2017, 10:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Car connect - pengene værd?

Indlæg af mrechnagel » 8. aug 2017, 14:25

DanielBahn skrev:
mrechnagel skrev:Jeg fik det i min som blev leveret i april. Helt ærgligt synes jeg det er lidt en tynd kop the.

Ja man kan søge POI via Google men det der er næsten nemmere visa telefonen og indtaste adressen eftefølgnede. Så er der selvfølgelig trafikmeldingerne og den dynamiske rutevejledning.

Det var OK da vi kørte til Kroatien i sommerferien og var godt opdateret medmhensyn til kø og længden/varigheden heraf. Men herhjemme i Danmark ser jeg det ikke som noget særligt brugbart, så meget motorvej har vi heller ikke.

Så kan man planlægge riten online og dele med bilen, men det er altså ikke tit jeg sidder om aften og planlægger ruten for den efterfølgende dag, måske jeg bare ikke har behovet. En landevejssælger kan måske have et behov, hvis ikke man kender Danmark.

Jeg mangler at finde ud af hvad det koster at være "medlem" når prøveperioden på de tre år udløber. Men de får ikke mange kroner ud af mig medmindre der kommer noget mere.

Jeg vil ikke udelukke at jeg mangler at se det fulde potentiale endnu så måske bliver jeg klogere.

Hvis ikke du kan finde andet mere spændende at bruge 3.500 kr. så er det ok.
Det du beskriver er CarNet som enten er simkort i MIB'en eller en seperat dongle, OP snakker om muligheden for mirroring, altså Apple CarPlay eller Android Auto, som er en forsimplet version af hhv iOS og Android som kommer op på ens skærm.
Læs og forstå har aldrig været min stærke side :D
2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"