Octavia SmarLink

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
fetflex
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. jun 2017, 13:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Octavia SmarLink

Indlæg af fetflex » 16. aug 2017, 07:12

Hej,

Jeg har en Octavia med Smartlink. Jeg har både en arbejds telefon (Android) og privat (iPhone).

Jeg kunne godt tænke mig at have begge forbundet samtidig. Så jeg kan modtage opkald fra begge telefoner. Men jeg kan ikke få det til at virke på nogen måde.

Når jeg forbinder iPhone med CarPlay så stopper den Bluetooth i bilen, så kan jeg ikke forbinde min arbejds telefon. Hvis jeg sætter min Android til og starter Android Auto så stopper den ikke bluetooth. Men den eneste telefon der kan være forbundet er den som er forbundet via kabel.

Er der nogen der ved om der er nogen som helst måde at komme uden om denne begrænsning?

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Octavia SmarLink

Indlæg af Anders D » 16. aug 2017, 07:35

Min bil stopper Bluetooth når jeg har min Android tilsluttet Auto.

Men hvis det alene er for at kunne modtage opkald:

Workaround kan laves ved at automatisere omstilling på Androidtelefonen via *# opkaldskoder gennem Locale eller Tasker apps.

Altså så når du er i bilen omstiller du opkald fra arbejde til din private som er forbundet med Carplay eller Bluetooth. Og omvendt når du forlader bilen slår du viderestilling fra.

Men det løser selvfølgelig ikke problemet med behovet for at kunne foretage et arbejdsrelateret opkald fra arbejdstelefonen håndfrit.

Der er ikke nogen metode på selve Smartlink som jeg ser det.

Et alternativ, hvis arbejdstelefonen er med TDC abonnement og viderestilling via deres software, kan du lave det sådan at når arbejdstelefonen er slukket viderestiller de til din private. Det hedder mobilflex connect.

fetflex
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. jun 2017, 13:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Octavia SmarLink

Indlæg af fetflex » 18. aug 2017, 05:16

Hej Anders,

Ja tænke desværre nok der ikke var nogen mulighed. Selvom jeg må indrømme jeg ikke kan se grunden til hvorfor man ikke må det.

Min workaround lige nu er at bruge et headset til arbejdsmobilen. Det er bare ikke den fedeste løsning :)

90_HK_GAB
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Octavia SmarLink

Indlæg af 90_HK_GAB » 24. aug 2017, 10:25

fetflex skrev: Min workaround lige nu er at bruge et headset til arbejdsmobilen. Det er bare ikke den fedeste løsning :)
Der er een mulighed mere - den er lidt smart - du udskifter din arbejdstelefon til en Huawei, flere modeller har plads til 2 simkort, så skal du kun rende rundt med een tlf. - og skal kun connecte 1 tlf. til bilen - har selv haft mega glæde af den løsning til vores SuperB.
OBS: SmartLink fungere ikke så heldigt med Huawei - kun tlf. delen virker, alt det andet gøgl er der ikke hul igennem til via en Huawei, det er selvfølgelig lidt ØV.
Venlig Hilsen * Lars Jensen * Dieselozz dufter bedre end armsved ;-)

Lars_DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 13. jun 2017, 19:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Octavia SmarLink

Indlæg af Lars_DK » 24. aug 2017, 11:22

Android Auto virker da fint med huawei?

pomfrit
Nyt medlem
Indlæg: 266
Tilmeldt: 20. sep 2012, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 30 times

Re: Octavia SmarLink

Indlæg af pomfrit » 24. aug 2017, 11:33

Lars_DK skrev:Android Auto virker da fint med huawei?
+1

90_HK_GAB
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. jun 2008, 21:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Octavia SmarLink

Indlæg af 90_HK_GAB » 28. aug 2017, 09:48

Ked af det - kan ikke få min Huawei P10 til at connecte i bilen via Android eller SmartLink
Hverken via USB eller Wi-Fi
Kun opkald virker (formoder via BT), samt BlueTooth musikafspilning.
Venlig Hilsen * Lars Jensen * Dieselozz dufter bedre end armsved ;-)

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"