Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knapper?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 47 times

Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knapper?

Indlæg af ChristianK » 10. okt 2017, 15:49

Hey.
Jeg har en MIB 2 eftermonteret i min bil, hvor jeg også har de 3 knapper i loftsmodulet med knapper der normalt hænger sammen med en RNS 510.

Det er disse 3 knapper jeg har i min bil.
Billede

Har prøvet at lede i elsawin da jeg MIB2 har andet stik en RNS, men kan simpeltslet ikke lokalisere hvor/ eller hvad disse knapper går ind under :D

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10859
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knap

Indlæg af GaSelle » 11. okt 2017, 05:56

Få nu bare postet det autoscan på Ross-Tech’s forun, som er krævet - så kommer der sikkert kvalificeret hjælp.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 47 times

Re: Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knap

Indlæg af ChristianK » 11. okt 2017, 11:50

GaSelle skrev:Få nu bare postet det autoscan på Ross-Tech’s forun, som er krævet - så kommer der sikkert kvalificeret hjælp.
Gå du ind på ross tech igen og se hvornår der er postet auto scan, hvis du har så tralvt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13234
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knap

Indlæg af HansH » 11. okt 2017, 12:00

Jeg mener faktisk ikke at disse knapper har så meget med RNS510 / head unit at gøre.
De har derimod forbindelse til bilens bluetooth/telefonmodul - altså controller [77].

Hvis man har et Premium BT, ligger der i tilpasningskanalerne på [77] hvilke numre hver enkelt knap skal ringe op til.
På min bil (som er importeret fra DE) peger de numre på VW's nødkaldscenter i Tyskland og en anden vistnok på ADAC (vejhjælp).

Så det jeg prøver at sige er: hvis du ikke har Premium BT i bilen, så er de knapper ikke til andet end pynt, som jeg forstår tingene :)

I Elsawin er E276 "knap til nødopkald" og J412 er Styreenhed til mobiltelefonens betjeningselektronik.
I hvert fald fsva. min Passat.
Jeg mindes ikke at have set dette standardmonteret i en Golf V (som din er) ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 47 times

Re: Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knap

Indlæg af ChristianK » 11. okt 2017, 13:55

Hej Hans.
De knapper her sidder i mit loftmodul med bevægelses sensorer fra scirocco/golf 6 som jeg skal have sat i og tilsluttet så snart der kommer lidt ledninger til at lave ledningsnettet klart.

Så min bil er ikke født med disse, jeg har dog set nogle udenlandske Golf V modeller med dette fra fabrik. :)

Skrev jeg mente de normalt hænger sammen med RNS 510 da denne ikke har noget indbygget bluetooth modul og derfor bruger det seperate modul..
Ved ikke om man vil kunne kode knapper til at virke her i Danmark? så man evt kunne smide nummeret ind fra sin vejhjælp til "spanner" iconet :)

Jeg tænkte nok det var bluetooth modulet der styrede disse knapper, men måske der var mulighed for at jeg kunne sætte stikket fra disse 3 knapper til mit stik der går i MIB 2'eren. - Umiddelbart ligner det noget der normalt går i det stik ved radioen ifølge det her billede :)

Billede

Jeg har bluetooth indbygget i min MIB 2.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13234
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knap

Indlæg af HansH » 11. okt 2017, 14:05

Ah ja okay.. så begynder det at give mening :)
Tjekkede eldiagrammet for en 2011 Golf VI, og der er tilslutningen for de tre knapper E275 (vejhjælp), E276 (nødopkald) og E450 (informationsknap) vist til J412.

Men! Jeg tror stadig det gælder, at disse knapper kun kan bruges til noget sammen med et Premium FSE - dvs BT modul under passagersædet.
Dvs mit personligt bedste bud er, at disse knapper ikke kan tilsluttes din head unit med indbygget BT.
Men det er kun et gæt. Jeg ved for lidt (for ikke at sige ingenting) om de nye head units som MIB2 osv..

Når det så er sagt ..
Min har Premium FSE, men jeg har slet ikke gidet at bøvle med at kode tlf.numrene om på knapperne, så de passer til danske forhold.
Så mine er lige så meget kun til pynt, som hvis jeg ikke havde haft Premium FSE i bilen.

Hvis jeg skal bruge hjælp, så ringer jeg fra min mobiltlf. Men hey ... det er jo en VW! ;)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Grosetoe
Helt nyt medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 8. okt 2008, 10:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vodskov
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knap

Indlæg af Grosetoe » 12. okt 2017, 08:33

HansH skrev:Ah ja okay.. så begynder det at give mening :)
Tjekkede eldiagrammet for en 2011 Golf VI, og der er tilslutningen for de tre knapper E275 (vejhjælp), E276 (nødopkald) og E450 (informationsknap) vist til J412.

Men! Jeg tror stadig det gælder, at disse knapper kun kan bruges til noget sammen med et Premium FSE - dvs BT modul under passagersædet.
Dvs mit personligt bedste bud er, at disse knapper ikke kan tilsluttes din head unit med indbygget BT.
Men det er kun et gæt. Jeg ved for lidt (for ikke at sige ingenting) om de nye head units som MIB2 osv..

Når det så er sagt ..
Min har Premium FSE, men jeg har slet ikke gidet at bøvle med at kode tlf.numrene om på knapperne, så de passer til danske forhold.
Så mine er lige så meget kun til pynt, som hvis jeg ikke havde haft Premium FSE i bilen.

Hvis jeg skal bruge hjælp, så ringer jeg fra min mobiltlf. Men hey ... det er jo en VW! ;)
Hvis nu man skal have kodet knapperne med telefonnumre, hvordan gøres dette så? Evt. via VCDS? Har nemlig også disse knapper i min Golf VI Variant highline, og lige nu virker de, men ringer bare til et nummer der består af en masse 0'er. :roll:

På forhånd tak for svar. ;)
Volkswagen Golf VII 1,6 TDI DSG Variant Highline Lounge
- 124.000 på klokken
- Tysk import :-)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10859
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knap

Indlæg af GaSelle » 12. okt 2017, 09:27

Grosetoe skrev:
HansH skrev:Ah ja okay.. så begynder det at give mening :)
Tjekkede eldiagrammet for en 2011 Golf VI, og der er tilslutningen for de tre knapper E275 (vejhjælp), E276 (nødopkald) og E450 (informationsknap) vist til J412.

Men! Jeg tror stadig det gælder, at disse knapper kun kan bruges til noget sammen med et Premium FSE - dvs BT modul under passagersædet.
Dvs mit personligt bedste bud er, at disse knapper ikke kan tilsluttes din head unit med indbygget BT.
Men det er kun et gæt. Jeg ved for lidt (for ikke at sige ingenting) om de nye head units som MIB2 osv..

Når det så er sagt ..
Min har Premium FSE, men jeg har slet ikke gidet at bøvle med at kode tlf.numrene om på knapperne, så de passer til danske forhold.
Så mine er lige så meget kun til pynt, som hvis jeg ikke havde haft Premium FSE i bilen.

Hvis jeg skal bruge hjælp, så ringer jeg fra min mobiltlf. Men hey ... det er jo en VW! ;)
Hvis nu man skal have kodet knapperne med telefonnumre, hvordan gøres dette så? Evt. via VCDS? Har nemlig også disse knapper i min Golf VI Variant highline, og lige nu virker de, men ringer bare til et nummer der består af en masse 0'er. :roll:

På forhånd tak for svar. ;)
Det ligger i tilpasningskanalerne til dit BT modul. Så ja, VCDS kan ændre dem.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13234
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knap

Indlæg af HansH » 12. okt 2017, 10:03

Grosetoe skrev:Hvis nu man skal have kodet knapperne med telefonnumre, hvordan gøres dette så? Evt. via VCDS? Har nemlig også disse knapper i min Golf VI Variant highline, og lige nu virker de, men ringer bare til et nummer der består af en masse 0'er. :roll:
Ja - det gøres med VCDS.
Værdier (tlf.numre) ligger i tilpasningskanaler i [77].

Jeg har i alt 4 kanaler med tlf.numre - 2 til info og 2 til vejhjælp. Jeg ved ikke hvorfor der er 2 af hver.
Ser f.eks. sådan ud:
tilp2.jpg
tilp2.jpg (114.75 KiB) Vist 733 gange
Hvis jeg søger lidt på tyske sider, så går dette tlf.nummer igen som et nødkald.. f.eks. her:
Snap54.jpg
Snap54.jpg (45.25 KiB) Vist 733 gange
Tallene passer fint derhen af, men man bemærker også at der står et F som sidste tegn i tilpasningskanalen.
Jeg aner ikke hvad det tegn gør der!
Du må selv prøve dig lidt frem og rode med det :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knap

Indlæg af diskoboy » 12. okt 2017, 10:23

HansH skrev: Tallene passer fint derhen af, men man bemærker også at der står et F som sidste tegn i tilpasningskanalen.
Jeg aner ikke hvad det tegn gør der!
Du må selv prøve dig lidt frem og rode med det :)
Kan det skyldes at den vil have tallene i en eller anden form for HEX format ?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13234
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Kan en MIB 2 virke med de tre (info, star, spanner) knap

Indlæg af HansH » 12. okt 2017, 10:31

diskoboy skrev:Kan det skyldes at den vil have tallene i en eller anden form for HEX format ?
Burde resten af input så ikke også være i hex ?
Som jeg ser det, er tlf.nummer bare indtastet som decimal. Og så er der lige det sidste ciffer som falder udenfor.
Men aner det ikke.....

De øvrige 3 numre jeg har ser således ud:
tilp1.jpg
tilp1.jpg (113.34 KiB) Vist 711 gange
tilp3.jpg
tilp3.jpg (114.62 KiB) Vist 711 gange
tilp4.jpg
tilp4.jpg (115.18 KiB) Vist 711 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"