Spørgsmål vedr. nyt navi ?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Sovsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 24. mar 2012, 13:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Spørgsmål vedr. nyt navi ?

Indlæg af Sovsen » 27. okt 2017, 05:54

Hej
Vi har lige fået en 2018 Passat. Min første VW, så skal lige lære deres navi at kende.
Den skriver at den gemmer mine hyppigst kørte ruter... Hvor og til hvad ? Jeg syntes ik jeg kan finde min rute til og fra arbejde noget sted feks. Hvordan bruger man denne funktion ?
Den har oz noget der hedder "kø forude" ? Det forstår jeg heller ikke... skal jeg fortælle den hvor lang en evt kø er ?

DrLieberkind
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 6. jun 2016, 07:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Spørgsmål vedr. nyt navi ?

Indlæg af DrLieberkind » 27. okt 2017, 09:16

Sovsen skrev:Hej
Vi har lige fået en 2018 Passat. Min første VW, så skal lige lære deres navi at kende.
Den skriver at den gemmer mine hyppigst kørte ruter... Hvor og til hvad ? Jeg syntes ik jeg kan finde min rute til og fra arbejde noget sted feks. Hvordan bruger man denne funktion ?
Den har oz noget der hedder "kø forude" ? Det forstår jeg heller ikke... skal jeg fortælle den hvor lang en evt kø er ?
Tillykke med bilen!
Discover Media gemmer ihvertfald seneste ruter. Har du Discover Media eller Pro?
Mht Kø forude: Hvis du ser en kø forude, som ikke allerede er rødmarkeret på kortet (husk i øvrigt altid at lade enheden have internetforbindelse så du er orienteret om trafikstatus fra internettet. På Discover Media: Lav f.eks. hotspot på din mobil, har du Android så brug app'en Hot Spot Stater, som selv tænder dit mobilhotspot så snart du sætter dig ind i bilen. Har du Apple må du selv starte det. På Discover Pro kan du blot sætte SIM-kort i bilen (få et datadelingskort fra din teleudbyder)

Nå men kø forude kan du bruge hvis du ved selvsyn ser en kø der endnu ikke er registreret. Du vælger så f.eks. den er 1000 meter lang e.lign, og så kan enheden give dig en alternativ rute, hvis muligt.
Golf 8 1.5 eTSI 150HK DSG7 - Style
Tidligere:
2017: Mercedes C 220d 170HK - Edition C - S205
2015 Passat Variant 1.4 TSI 150HK DSG7 - Highline - Discover Media - R-Line
2011: Golf Variant 2.0 TDI 150HK DSG6 - Highline - RNS510
2007: Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 140 HK 6g

Sovsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 24. mar 2012, 13:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål vedr. nyt navi ?

Indlæg af Sovsen » 27. okt 2017, 09:25

Tak :-)
Jeg har koblet den på mit internet. Og det virker fint. Tænker jeg nok ikke vil bruge den kø funktion til noget så...
Jeg ved ikke hvilken navi der sidder i. Den var standard i sådan en leasing model.
Men den har en boks på skærmen hvor den skriver den gemmer mine ruter. Men hvor går jeg ind og finder dem ?

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Spørgsmål vedr. nyt navi ?

Indlæg af DanielB12 » 27. okt 2017, 09:25

Hyppige ruter er noget den finder frem til efter et par dages kørsel, så hvis du hver dag starter det samme sted og kører det samme sted hen, så vil den komme frem. Når du så klikker, så starter den navigation men uden lyd. Du får dog stadig omdirigeringer ved kø etc.
Det virker egentlig ret godt, og bruger også ugedag og tidspunkt, så feks har vi her i sommerferien hver mandag om morgenen kørt til noget rytmik med vores dreng, og den rute dukker så op om mandagen.. om lørdagen er det ruten til min fars sommerhus den mener vi bør tage. Dog er den også lidt weird - vi har tre gange været på Lolland det seneste år, men den adresse dukker også nogen gange op som hyppig rute..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Sovsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 24. mar 2012, 13:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spørgsmål vedr. nyt navi ?

Indlæg af Sovsen » 27. okt 2017, 09:32

Det har jeg slet ikke lagt mærke til. Det vil jeg tjekke i eftermiddag.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"