Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
morteng85
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. jun 2017, 09:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Indlæg af morteng85 » 2. nov 2017, 12:58

Hey,

Jeg har en Golf 7 Comfort Line fra '14 (MY '15) med Composition Media, og har kigget lidt på at opgradere til Discover Pro. Primært pga CarPlay/Navi, men det ser også bare bedre ud :)

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål

Kan man få eftermonteret den nye Discover Pro der findes i faceliftet Golf? Med blank skærm og bevægelseshalløj? https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 1#p1384481
Hvis jeg får eftermonteret Discover Pro, er der så nogle funktioner jeg går glip af, da bilen ikke er født med det? Er godt klar over jeg ikke får bakkamera fordi jeg skifter display, men hvad med f.eks. navi i speedometer (MFA tror jeg det hedder)? Såsom http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 4#p1312454

Er der ellers noget man skal være opmærksom på ved at få eftermonteret sådan et dyr?
Golf VII 2014 1.4 TSI

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Indlæg af vrod » 5. nov 2017, 21:15

Ja du kan godt få monteret facelift-modellen. Jeg har fået DP fra den nye facelift monteret i min GTI.
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
theone
Aktiv medlem
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 16. jun 2008, 23:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Indlæg af theone » 5. nov 2017, 21:31

Du kan godt få det eftermonteret. Der skal tage højde for en masse kodning, hvis du har f.eks. front kamera.
12 Beetle Design 1.6 TDI Kokain hvid. RNS-315 DAB, BT. Snart med meget mere...
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter

morteng85
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. jun 2017, 09:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Indlæg af morteng85 » 8. nov 2017, 09:35

Hvor kan man få eftermonteret den faceliftede Discover Pro og hvad koster det? Og kan kan få den så den passer med farven i det omkringliggende plast?
Jeg kan se Naviparts f.eks. har den "gamle" Discover Pro men ikke den nye.a
Golf VII 2014 1.4 TSI

NickolajL
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26. sep 2009, 16:45
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Indlæg af NickolajL » 8. nov 2017, 09:49

cartrends, naviparts osv. kan hjælpe dig.

morteng85
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. jun 2017, 09:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Indlæg af morteng85 » 10. nov 2017, 11:57

Jeg har prøvet at skrive til dem - dog endnu ikke noget svar omkring tilgængelighed eller pris.

@vrod: Hvor har du fået lavet dit? Og kan du dele lidt erfaringer derfra, spiller det max? Hvilke kritifikpunkter har du?
Golf VII 2014 1.4 TSI

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Indlæg af Watcher » 10. nov 2017, 12:04

morteng85 skrev:Jeg har prøvet at skrive til dem - dog endnu ikke noget svar omkring tilgængelighed eller pris.

@vrod: Hvor har du fået lavet dit? Og kan du dele lidt erfaringer derfra, spiller det max? Hvilke kritifikpunkter har du?
Du har ik haft skrevet til mig(cartrends) ihvertfald for så havde du fået svar


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

morteng85
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. jun 2017, 09:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Indlæg af morteng85 » 30. nov 2017, 14:30

Jeg kunne godt tænke mig at høre om folks erfaringer af den nye Discover Pro. Rundt omkring i fora er der meget blandede meninger (feks her http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=33276 og her http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ro-Upgrade). De fysiske knapper mangler, fedtfingermagnet, og den bringer ikke rigtig noget nyt, og interfacet skulle være mindre intuitivt (selvom det umiddelbart ligner det gamle systems måde at navigere på).
Plusser er der selvfølgelig også iform af større skærm, højere opløsning, hastighed i navigering, og her står der man kan få "full App-Connect connectivity with Google Earth" https://www.youtube.com/watch?v=lpcnutabAnA

Hvordan virker "Traffic", er det ligesom trafikinfo i f.eks. Google Maps? Og kræver det abbonement eller bare internetforbindelse?

Jeg skal selvfølgelig ud og prøve begge, men kunne generelt godt tænke mig at høre, hvad folk der har haft MIB2 Discover Pro og dne nye Discover Pro hvad de synes. Og pros and cons :)

På forhånd tak
Golf VII 2014 1.4 TSI

AndersRH
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Indlæg af AndersRH » 30. nov 2017, 22:29

evt kig på alpine hjemmeside, de har lavet en radio, med nærmest alt udstyr i, og den er netop lavet til golf 7, og koster sikker en del mindre end en discover pro
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic

Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7

morteng85
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. jun 2017, 09:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Eftermontering af Discover Pro i Golf 2014

Indlæg af morteng85 » 2. dec 2017, 23:49

AndersRH skrev:evt kig på alpine hjemmeside, de har lavet en radio, med nærmest alt udstyr i, og den er netop lavet til golf 7, og koster sikker en del mindre end en discover pro
Alpines har også været i overvejelserne, men den koster f.eks. 14 000 hos astiina, og så skal den monteres, så der er ikke voldsomt meget at spare. Og så er original bare lidt federe synes jeg :)
Golf VII 2014 1.4 TSI

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"