Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
JensJ300
Nyt medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 18. jan 2015, 14:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af JensJ300 » 24. nov 2017, 16:55

I øjeblikket har vi vores iPhones til at sidde på en Brodit holder, men vi kigger på ny bil, og jeg er meget i tvivl om det er vigtig at få CarPlay med.

I vores nye bil vil vi som nu kun bruges vores iPhones som GPS, men i CarPlay kan man ikke bruge Google Maps, men kun Apples kort, som jeg ikke synes der er nær så godt. Jeg synes derfor jeg har bedre funktion ved en Brodit holder fremfor CarPlay.

Synes I CarPlay vigtig i en ny bil?

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af diskoboy » 24. nov 2017, 17:44

Jeg har haft det i min Polo 3/4 år. Jeg har brugt det én gang da jeg monterede det. Jeg vil ikke betale for det men udfra en anden tråd herinde omkring køb af ny Polo er der mange der taler positivt omkring det.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af Dakota » 24. nov 2017, 18:05

CarPlay er jo mere end bare Maps, det er Spotify, Messages og alle mulige (forhåbentligt) apps, der burde integrere langt bedre med bilen. Jeg ville gå efter det.

JensJ300
Nyt medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 18. jan 2015, 14:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af JensJ300 » 24. nov 2017, 18:26

Udover erfaringer med CarPlay vil jeg også meget gerne høre om hvordan Apples Maps virker i Danmark, er det stadig meget dårligere end Google Maps?

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af carstenhjorth » 24. nov 2017, 19:51

Jeg er vild med det, bruger det faktisk kun til navi, det kører bare.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

audi-elsker
Helt nyt medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 9. mar 2016, 13:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 0

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af audi-elsker » 24. nov 2017, 21:56

Ville ikke undvære det i en ny bil. Apple Maps fungerer fint

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af Fredrik » 24. nov 2017, 23:51

Jeg bruger det ikke i min A3 fra 2017.

Har den indbyggede navi i bilen instedet og bruger derfor den. Angående afspilning af musik er der ingen genvejstast fra rat så man skal via menuen hver gang, hvilket er dumt. Der er enda en knap på mit rat som kan indstilles til hvilken funktion man gerne vil have, dog ikke CarPlay.

Samtidig er der en fejl ved CarPlay hvor al bass bare dør. Musikken lyder derfor skrækkelig. Flere andre Audi brugere har oplevet samme problem.

Så ja, min historie - behøver det ikke, bruger det ikke og har det kun fordi det fulgte med.

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af DanielB12 » 25. nov 2017, 06:58

Min mor bruger det meget i hendes Peugeot, og er rigtig glad for det. Hun bruger navigationen, musik og især Siri, som kan aktiveres fra rattet.
Vi har navigation i vores, så jeg ville være ligeglad nu. Synes det er irriterende det ikke er trådløst
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af Fredrik » 25. nov 2017, 10:20

DanielBahn skrev:Min mor bruger det meget i hendes Peugeot, og er rigtig glad for det. Hun bruger navigationen, musik og især Siri, som kan aktiveres fra rattet.
Vi har navigation i vores, så jeg ville være ligeglad nu. Synes det er irriterende det ikke er trådløst
Jeg kan sagtens aktivere Siri fra rattet uden at have CarPlay aktiveret.

Angående trådløst så anvender jeg stadig tilslutning via kabel i min bil selvom jeg ikke bruger CarPlay. Synes faktisk at jeg tænker langt mere på at køre bil når jeg kører bil, når telefonen er gemt væk i armlænet og samtidig oplader. Hvis nogen skal have fat i mig, må de ringe :D

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af farouche » 25. nov 2017, 10:34

Jeg har navi I bilen men bruger kun App-Connect / Android Auto med Google maps plus Google play music.

Kender ikke navi delen i Apple Maps, men fordelen ved at bruge Google map navi er klart søge delen, hvor jeg ikke behøver at søge på adressen, men kan søge efter navnet på en butik etc.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
2023 Polestar 2 LRSM Plus

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af pwh » 25. nov 2017, 10:54

farouche skrev:Jeg har navi I bilen men bruger kun App-Connect / Android Auto med Google maps plus Google play music.

Kender ikke navi delen i Apple Maps, men fordelen ved at bruge Google map navi er klart søge delen, hvor jeg ikke behøver at søge på adressen, men kan søge efter navnet på en butik etc.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Med indbygget navigation og Car-net/internet i bilen, så behøver du skam ikke at søge på en specifik adresse.
Den indbyggede Google søgning fungerer virkelig overbevisende. Jeg kører med Discover Media.

Jeg havde en lånebil (golf) som havde app-connect, men i de uger jeg havde den lykkedes det mig aldrig at få min daværende smartphone (Sony) til at forbinde med anlægget.
Jeg søgte lidt på nettet, og fandt andre med samme problem. Fejlen er måske rettet - det her foregik for ni måneder siden.

Følgende ting er gør at jeg i dag 100% sikkert ville købe navigation med en ny bil (og derfor "spare" carplay):
1: carplay fungerer ikke trådløst. Jeg sætter pris på at holde telefonen i lommen under kørsel, og ville ustandseligt glemme min tlf i bilen. Sikkert et spørgsmål om tilvænning.
2: trådløs streaming via Bluetooth fungerer perfekt (dvs. uden carplay).
3: 50% af tiden benytter jeg navi i løbet af turen, uden at det var planlagt på forhånd. Skidt hvis man under kørslen skal til at tilslutte kabel til telefon (... der normalt er dybt begravet i lommen).
4: carnet funktionen hvor jeg via carnet app'en kan sende adresser til bilen er virkelig god. Kørslen kan derfor starte uden først at indtaste adresse, og ca. 30 sekunder efter start af bil kommer besked frem i anlægget, og spørger om man vil se den nye "online-destination".
5: pilevisning i MFD skulle så vidt jeg er oplyst ikke fungere over carplay. Jeg benytter 95% pilevisning i MFD ved navigation, og 5% skærm/kort på anlægget.
6: Google destinationssøgning i discover media fungerer rigtig godt, og det samme med trafic-flow visning på skærm.

Google Maps er til gengæld klart bedre til at vise alternative ruter inden afgang. Den del kan klart forbedres i Discover Media.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 119 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af jencka » 25. nov 2017, 11:58

Tænker det handler om hvor godt det skal være - om det skal være det bedste eller medium.

Har CarPlay og med den nyeste IOS opdatering er det mere end nok til mig. Alle de ekstra funktionaliteter du får med de andre ovenfor beskrevne løsninger er en "must have" eller "dont need" beslutning.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

JensJ300
Nyt medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 18. jan 2015, 14:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af JensJ300 » 25. nov 2017, 14:41

Mange tak for jeres meget gode inputs!

Jeg tror godt vi kan klare os uden CarPlay, men hvor dyrt vil det være at eftermontere det i en Octavia, hvis vi skulle fortryde?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af GaSelle » 25. nov 2017, 18:44

Jeg har ikke navigation, kun CarPlay. Det eneste jeg savner er pilevisning i MFD’en, men navigation kostede over 10K, og så meget vil jeg ikke give for pilevisning. Desuden sparer jeg udgift til kortopdatering.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af pwh » 25. nov 2017, 19:21

GaSelle skrev:Jeg har ikke navigation, kun CarPlay. Det eneste jeg savner er pilevisning i MFD’en, men navigation kostede over 10K, og så meget vil jeg ikke give for pilevisning. Desuden sparer jeg udgift til kortopdatering.
Kortopdatering koster da ikke noget. Ikke hos VW i hvert fald.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af Fredrik » 25. nov 2017, 21:58

pwh skrev:
farouche skrev: 1: carplay fungerer ikke trådløst. Jeg sætter pris på at holde telefonen i lommen under kørsel, og ville ustandseligt glemme min tlf i bilen.
Så er det godt at Audi'en siger "Your phone is still in the vehicle" hver gang jeg slukker bilen og telefonen sidder i kablet, placeret i mit armlæn 8-)

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af GaSelle » 25. nov 2017, 22:00

Fredrik skrev:
pwh skrev:
farouche skrev: 1: carplay fungerer ikke trådløst. Jeg sætter pris på at holde telefonen i lommen under kørsel, og ville ustandseligt glemme min tlf i bilen.
Så er det godt at Audi'en siger "Your phone is still in the vehicle" hver gang jeg slukker bilen og telefonen sidder i kablet, placeret i mit armlæn 8-)
Det gør Skoda/Vw også - bare på dansk ;)

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af Fredrik » 25. nov 2017, 22:06

GaSelle skrev:
Fredrik skrev:
pwh skrev:
Så er det godt at Audi'en siger "Your phone is still in the vehicle" hver gang jeg slukker bilen og telefonen sidder i kablet, placeret i mit armlæn 8-)
Det gør Skoda/Vw også - bare på dansk ;)
Sådan et internationalt menneske som mig, vil helst have alt på engelsk :lol:

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 119 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af jencka » 26. nov 2017, 20:07

JensJ300 skrev:Mange tak for jeres meget gode inputs!

Jeg tror godt vi kan klare os uden CarPlay, men hvor dyrt vil det være at eftermontere det i en Octavia, hvis vi skulle fortryde?
Hvis den har det fra start af - uden det er aktiveret (dvs man ka se det på skærmen men uden funktion)- koster det rundt 2.400 at få det aktiveret hos forhandleren. Det gjorde jeg.
Men det er vel en feature der kan forhandles på ved købet?
Jeg havde andet jeg forhandlede på der stod forrest i køen......
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af Kevinff » 27. nov 2017, 20:48

farouche skrev:Jeg har navi I bilen men bruger kun App-Connect / Android Auto med Google maps plus Google play music.

Kender ikke navi delen i Apple Maps, men fordelen ved at bruge Google map navi er klart søge delen, hvor jeg ikke behøver at søge på adressen, men kan søge efter navnet på en butik etc.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Håber det er OK jeg lige spørger lidt mere ind til Android auto. Kan du ændre adresse i gps og skifte musik osv imens du kører? Jeg har læst at det er meget begrænset hvad man kan mens bilen er i bevægelse og så skulle det være ekstremt stemme baseret hvilket er lidt nedtur når nu systemet ikke fatter en brik dansk kontra Apple carplay :) (at Siri så til tider virker super retarderet er en anden side af sagen)

nellemanngro
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. nov 2015, 22:57
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af nellemanngro » 29. nov 2017, 00:24

Kevinff skrev:
farouche skrev:Jeg har navi I bilen men bruger kun App-Connect / Android Auto med Google maps plus Google play music.

Kender ikke navi delen i Apple Maps, men fordelen ved at bruge Google map navi er klart søge delen, hvor jeg ikke behøver at søge på adressen, men kan søge efter navnet på en butik etc.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Håber det er OK jeg lige spørger lidt mere ind til Android auto. Kan du ændre adresse i gps og skifte musik osv imens du kører? Jeg har læst at det er meget begrænset hvad man kan mens bilen er i bevægelse og så skulle det være ekstremt stemme baseret hvilket er lidt nedtur når nu systemet ikke fatter en brik dansk kontra Apple carplay :) (at Siri så til tider virker super retarderet er en anden side af sagen)
Android Auto:

Du kan ikke søge manuelt via radio efter en ny adresse mens man kører der skal man holde stille, dog med stemmestyring kan du sagtens, du kan skifte sang (frem og tilbage i playliste) mens du kører men ikke søge efter musik heller ikke når du holde stille det skal foregå med stemmestyring uanset hvad, dog er det muligt at vælge playlister mm. mens du kører manuelt på radio men browsing er begrænset mens du kører, så låser den hvis du bladre for meget i menuerne under kørsel af hensyn til sikkerhed.
Mvh. Martin Andersen

14´ Golf 1.4 Tsi.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af Kevinff » 29. nov 2017, 00:58

nellemanngro skrev:
Kevinff skrev:
farouche skrev:Jeg har navi I bilen men bruger kun App-Connect / Android Auto med Google maps plus Google play music.

Kender ikke navi delen i Apple Maps, men fordelen ved at bruge Google map navi er klart søge delen, hvor jeg ikke behøver at søge på adressen, men kan søge efter navnet på en butik etc.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Håber det er OK jeg lige spørger lidt mere ind til Android auto. Kan du ændre adresse i gps og skifte musik osv imens du kører? Jeg har læst at det er meget begrænset hvad man kan mens bilen er i bevægelse og så skulle det være ekstremt stemme baseret hvilket er lidt nedtur når nu systemet ikke fatter en brik dansk kontra Apple carplay :) (at Siri så til tider virker super retarderet er en anden side af sagen)
Android Auto:

Du kan ikke søge manuelt via radio efter en ny adresse mens man kører der skal man holde stille, dog med stemmestyring kan du sagtens, du kan skifte sang (frem og tilbage i playliste) mens du kører men ikke søge efter musik heller ikke når du holde stille det skal foregå med stemmestyring uanset hvad, dog er det muligt at vælge playlister mm. mens du kører manuelt på radio men browsing er begrænset mens du kører, så låser den hvis du bladre for meget i menuerne under kørsel af hensyn til sikkerhed.
Hm okay. Ved sgu ikke hvor meget jeg gider snakke engelsk konstant til bilen så umiddelbart er Apple carplay foran på point her. Men så vidt jeg kan se har de fleste eftermonterings radioer (Pioneer osv) begge dele i samme enhed så man kan altid rykke til Android auto når de engang gider have dansk med :) selvom Android auto virker markant mere "låst" end carplay

bhil
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 13. mar 2013, 17:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af bhil » 29. nov 2017, 13:46

Måske et dumt spørgsmål: Hvad sker der i Carplay, når telefonen ringer, mens man bruger navi-delen i Carplay og/eller hører musik? Skifter det selv over til telefonen og muter lyd? Hvad med integration med baksensor-funtionen?
2018 Skoda Octavia 1,0 TSI Style Business Line 115 HK
2013 Skoda Citigo 1,0 MPI 60 HK Elegance 5-dørs

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af GaSelle » 29. nov 2017, 14:05

bhil skrev:Måske et dumt spørgsmål: Hvad sker der i Carplay, når telefonen ringer, mens man bruger navi-delen i Carplay og/eller hører musik? Skifter det selv over til telefonen og muter lyd? Hvad med integration med baksensor-funtionen?
Ja, den muter og skifter til telefonen. Og baksensor overruler også; ligesom hvis det bare var almindelig, indbygget navi.

LKCHR
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af LKCHR » 21. mar 2018, 19:34

Kevinff skrev:
29. nov 2017, 00:58
nellemanngro skrev:
Kevinff skrev:Håber det er OK jeg lige spørger lidt mere ind til Android auto. Kan du ændre adresse i gps og skifte musik osv imens du kører? Jeg har læst at det er meget begrænset hvad man kan mens bilen er i bevægelse og så skulle det være ekstremt stemme baseret hvilket er lidt nedtur når nu systemet ikke fatter en brik dansk kontra Apple carplay :) (at Siri så til tider virker super retarderet er en anden side af sagen)
Android Auto:

Du kan ikke søge manuelt via radio efter en ny adresse mens man kører der skal man holde stille, dog med stemmestyring kan du sagtens, du kan skifte sang (frem og tilbage i playliste) mens du kører men ikke søge efter musik heller ikke når du holde stille det skal foregå med stemmestyring uanset hvad, dog er det muligt at vælge playlister mm. mens du kører manuelt på radio men browsing er begrænset mens du kører, så låser den hvis du bladre for meget i menuerne under kørsel af hensyn til sikkerhed.
Hm okay. Ved sgu ikke hvor meget jeg gider snakke engelsk konstant til bilen så umiddelbart er Apple carplay foran på point her. Men så vidt jeg kan se har de fleste eftermonterings radioer (Pioneer osv) begge dele i samme enhed så man kan altid rykke til Android auto når de engang gider have dansk med :) selvom Android auto virker markant mere "låst" end carplay
Man kan godt tale dansk til Android Auto - faktisk tror jeg ikke man kan andet, når man kører det på en dansk Android opsætning? At det så ikke altid virker optimalt er en anden sag. Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvilke problemer der skyldes generelt dårlig talegenkendelse på dansk, og hvilke der skyldes begrænset funktionalitet i div. apps. Eksempelvis kan jeg (som regel) godt få Spotify til at spille en bestemt kunstner. Jeg kan også få Spotify til at spille et bestemt nummer. Men et bestemt album med en bestemt kunstner er ikke lykkedes for mig endnu.
Skoda Octavia Combi iV+ 2020

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af Fredrik » 21. mar 2018, 20:55

GaSelle skrev:
29. nov 2017, 14:05
bhil skrev:Måske et dumt spørgsmål: Hvad sker der i Carplay, når telefonen ringer, mens man bruger navi-delen i Carplay og/eller hører musik? Skifter det selv over til telefonen og muter lyd? Hvad med integration med baksensor-funtionen?
Ja, den muter og skifter til telefonen. Og baksensor overruler også; ligesom hvis det bare var almindelig, indbygget navi.
Jeg har selv for og bag-sensor. Den overtager ikke hele skærmen når sensorerne er aktive, men kun noget af højre side på skærmen. Angående lyd, så går min blot ned i musik volumen når sensorerne er aktive, man kan dog stadig høre det. Min er en facelift, så jeg ved ikke om der er forskel.

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

nellemanngro
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. nov 2015, 22:57
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af nellemanngro » 21. mar 2018, 21:06

LKCHR skrev:
Kevinff skrev:
29. nov 2017, 00:58
nellemanngro skrev: Android Auto:

Du kan ikke søge manuelt via radio efter en ny adresse mens man kører der skal man holde stille, dog med stemmestyring kan du sagtens, du kan skifte sang (frem og tilbage i playliste) mens du kører men ikke søge efter musik heller ikke når du holde stille det skal foregå med stemmestyring uanset hvad, dog er det muligt at vælge playlister mm. mens du kører manuelt på radio men browsing er begrænset mens du kører, så låser den hvis du bladre for meget i menuerne under kørsel af hensyn til sikkerhed.
Hm okay. Ved sgu ikke hvor meget jeg gider snakke engelsk konstant til bilen så umiddelbart er Apple carplay foran på point her. Men så vidt jeg kan se har de fleste eftermonterings radioer (Pioneer osv) begge dele i samme enhed så man kan altid rykke til Android auto når de engang gider have dansk med :) selvom Android auto virker markant mere "låst" end carplay
Man kan godt tale dansk til Android Auto - faktisk tror jeg ikke man kan andet, når man kører det på en dansk Android opsætning? At det så ikke altid virker optimalt er en anden sag. Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvilke problemer der skyldes generelt dårlig talegenkendelse på dansk, og hvilke der skyldes begrænset funktionalitet i div. apps. Eksempelvis kan jeg (som regel) godt få Spotify til at spille en bestemt kunstner. Jeg kan også få Spotify til at spille et bestemt nummer. Men et bestemt album med en bestemt kunstner er ikke lykkedes for mig endnu.
Jeg har så siden opdaget at ja, man godt kan tale dansk til den (kører med dansk opsætning) men oplever bare at fatter hat af hvad siger hvorimod hvis man snakker engelsk til den der fungere det fint til musik men fejler totalt til navi... hvis jeg har brug for at ændre destination så gør min passager det bare direkte på telefonen men stadig det er lidt træls og kringlet det er bygget op på..

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Mvh. Martin Andersen

14´ Golf 1.4 Tsi.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af aknedude » 24. mar 2018, 05:38

De få penge det koster ville jeg aldrig spare. Det koster kassen at eftermontere. Og så har man altid GPS i bilen på en stor skærm.
These users thanked the author aknedude for the post:
LKCHR

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af erlingvj » 24. mar 2018, 13:55

GaSelle skrev:
25. nov 2017, 22:00
Fredrik skrev:
pwh skrev:
Så er det godt at Audi'en siger "Your phone is still in the vehicle" hver gang jeg slukker bilen og telefonen sidder i kablet, placeret i mit armlæn 8-)
Det gør Skoda/Vw også - bare på dansk ;)
Det er årgangsbestemt på alle VAG. Min G7 er på engelsk. Min A3 på dansk.
Og den siger det også når telefonen har været "på" via Bluetooth.

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Er CarPlay vigtig i en ny bil?

Indlæg af Fredrik » 24. mar 2018, 14:02

Min A3 fra marts 2017 er på engelsk. Noget der kan ændres så?

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"