Carplay (igen igen)

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Chris1986
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. okt 2017, 22:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Carplay (igen igen)

Indlæg af Chris1986 » 23. dec 2017, 16:02

Jeg har en super lækker Passat fra 2016, hvor der står App Connect i menuen, men hvor der også står, at det skal aktiveres.

Jeg er stadig ikke vild med den indbyggede navigation, bla. da den ikke viser antal meter til handling, når man er tæt på - og ofte er det en helt tosset vej gennem landsbyer, den viser mig.

Jeg overvejer derfor at aktivere - men er det pengene værd? Kan man bruge ratbetjening til lyd?

Og er der nogen der ved, om man kan få det billigere end 2400 (inkl det nye USB-stik)?

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Carplay (igen igen)

Indlæg af AU-R8 » 23. dec 2017, 16:08

Har du ikke sat navi til korteste vej i stedet for hurtigste eller hvad det hedder i en Passat.

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Carplay (igen igen)

Indlæg af Lynge1974 » 23. dec 2017, 16:11

Chris1986 skrev:Jeg har en super lækker Passat fra 2016, hvor der står App Connect i menuen, men hvor der også står, at det skal aktiveres.

Jeg er stadig ikke vild med den indbyggede navigation, bla. da den ikke viser antal meter til handling, når man er tæt på - og ofte er det en helt tosset vej gennem landsbyer, den viser mig.

Jeg overvejer derfor at aktivere - men er det pengene værd? Kan man bruge ratbetjening til lyd?

Og er der nogen der ved, om man kan få det billigere end 2400 (inkl det nye USB-stik)?
Min viser da fint 50-40-30-20-10m indtil man skal dreje? Og ruterne er fine på "hurtig"...
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

Chris1986
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. okt 2017, 22:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Carplay (igen igen)

Indlæg af Chris1986 » 23. dec 2017, 16:49

Jeg sætter som regel til hurtigste - men det kan være, at jeg skal vælge korteste. :-)

Hvad er jeres erfaringer i øvrigt med Carplay? Og kan der gøres noget med prisen?

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 120 times

Re: Carplay (igen igen)

Indlæg af jencka » 23. dec 2017, 18:55

Jeg er meget glad for navigationen i CarPlay, men er sikkert også enten forudintaget eller bare nem at gøre glad. Jeg har aldrig prøvet andet, så intet at sammenligne med. Dens funktioner og visninger er mere end nok til mig, og med den seneste opdatering viser den også de forskellige baner meget tydeligt ved motorvejskryds og frakørsler. Jeg mener at den laveste visning er 50 meter.
Andre navi eksperter ville nok mene at der mangelede noget.
Kablet generer mig heller ikke.

Jeg kunne ikke få prisen ned på aktiveringen, selvom jeg prøvede hårdt.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Chris1986
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. okt 2017, 22:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Carplay (igen igen)

Indlæg af Chris1986 » 23. dec 2017, 19:07

jencka skrev:Jeg er meget glad for navigationen i CarPlay, men er sikkert også enten forudintaget eller bare nem at gøre glad. Jeg har aldrig prøvet andet, så intet at sammenligne med. Dens funktioner og visninger er mere end nok til mig, og med den seneste opdatering viser den også de forskellige baner meget tydeligt ved motorvejskryds og frakørsler. Jeg mener at den laveste visning er 50 meter.
Andre navi eksperter ville nok mene at der mangelede noget.
Kablet generer mig heller ikke.

Jeg kunne ikke få prisen ned på aktiveringen, selvom jeg prøvede hårdt.

Tak for svar - skulle du have nyt USB-stik i?

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 120 times

Re: Carplay (igen igen)

Indlæg af jencka » 23. dec 2017, 20:06

Nej - jeg kanibaliserede en iPhone lader, og tog ledningen fra den ;-)
Det er den eneste ledning jeg har brugt fra start af. Også de par måneder jeg havde bilen før jeg fik aktivitet mit smartlink/carplay
Så lige du skrev stik - og troede du mente ledningen. Nej bruger det stik der sad fra start af.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

sga123
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 22. aug 2016, 18:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Carplay (igen igen)

Indlæg af sga123 » 23. dec 2017, 20:21

Chris1986 skrev:Jeg har en super lækker Passat fra 2016, hvor der står App Connect i menuen, men hvor der også står, at det skal aktiveres.

Jeg er stadig ikke vild med den indbyggede navigation, bla. da den ikke viser antal meter til handling, når man er tæt på - og ofte er det en helt tosset vej gennem landsbyer, den viser mig.

Jeg overvejer derfor at aktivere - men er det pengene værd? Kan man bruge ratbetjening til lyd?

Og er der nogen der ved, om man kan få det billigere end 2400 (inkl det nye USB-stik)?
Hej.
Et indspil.
Jeg fravalgte original navi i min 2016 touran og bruger udelukkende android auto... udover at det drille lidt med at det crasher, vistnok et problem på min mobil specifikt, så er jeg meget glad...Jeg har en brodit holder, så når sætter mig i bilen sætter jeg mobilen i og alt starter selv... incl. Navi, musik osv. En lille ting som at jeg kan sidde om morgenen og Google hvor jeg skal hen og så ligger det klar i navi når jeg er i bilen, er vildt fedt. Ingen indtastning af adresse osv. Har jeg en hotel reservation, så ved ggogle det også, så det blot at trykke ja tak, så finder navi det selv... og så er der stemmestyring via Google desværre kun på engelsk på Android endnu, men fedt. .. derudover er jeg stor fan af podcast og spotify, som med integrationen får en brugerflade der er bedre end blot almindelig bluetooth...
Derfor ville jeg uden at blinke bruge de 2400.- kr, hvis ikke der kan forhandles...
Håber det gav lidt indtryk.

Sendt fra min SM-T800 med Tapatalk
:ugeek: Touran :ugeek:

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"