Side 1 af 1

RNS 510

: 22. jan 2018, 19:07
af mahadeva81
Hej, VAGhoveder,

Jeg, har idag købt et, RNS 510, navi anlæg til min golf, som kostede mig 2200 kr. Anlægget er fra 2009.

Jeg, har læst diverse steder, at man skal have skiftet noget, gateway, så den ikke dræner batteriet på bilen, hvis bilen er fra før , 06/2008. er det rigtigt?
Min bil er fra, 08/2008.

Da, der er ikke er, BT Modul, på enheden, er jeg nødt til, at købe sådan et. Skal det helst være en original med mikrofon eller kan man købe en anden slags modul/bt enhed, som virker ligesom originalen?

på forhånd tak

Ramazan

Re: RNS 510

: 22. jan 2018, 22:23
af bretti
Tag fat i Watcher herind. Han fikser det.

Re: RNS 510

: 22. jan 2018, 23:46
af mahadeva81
bretti skrev:
22. jan 2018, 22:23
Tag fat i Watcher herind. Han fikser det.
Det gør jeg med det samme. tak ska du ha.

Re: RNS 510

: 31. jan 2018, 23:37
af mahadeva81
Var forbi, vw risskov, idag fordi jeg mangler en kode til mit anlæg.
Jeg sagde specifikt, at det var et, anlæg, købt privat og der ingen kode var til den.

De får koden frem, som de så skriver på fakturaen. Kode 1577.
Prøver selvfølgelig koden, som ikke virker.
Ringer tilbage for, at høre hvordan og hvorledes og får, at vide at, ham der har stået med det, skrev koden forkert.
Den rigtige kode er "1572". Prøver at taste den ind. Der sker ingenting, Incorrect Code igen. :?: :?: :lol:

spærret i 60 min. igen.

Ska ta fat i dem igen, imorgen tidlig. Det ka ikk passe det her. Gav 477 kr for det.

Re: RNS 510

: 1. feb 2018, 07:33
af Watcher
Mon ik at hvis man ligger 2 og 2 sammen så har du givet 2200kr for en radio til over 20.000kr, og så er der nogen som har ændret koden fordi den er fra de varme lande, og derfor passer koden på serienr ikke mere...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: RNS 510

: 1. feb 2018, 08:28
af mahadeva81
Det ka der være noget om, watcher.

Synes, at den pris jeg har givet for radioen er ok i forhold til alder på radioen.
Den er næsten 9 år gammel.
Sælger, står inde for anlægget og garanterer, at den ikke er stjålen eller meldt til politiet. For det spurgte jeg ham om for, at være sikker.
Gider ikk sådan noget nemlig.

Ellers har jeg det hele på sms.

Re: RNS 510

: 1. feb 2018, 08:48
af Watcher
Så kan man jo så undre sig over pinkoden er ændret

Men det ikke noget problem.. vi kan lave en pinkode både i kbh eller aalborg. Og så laver vi den så den matcher pinkoden på vw’s server


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: RNS 510

: 1. feb 2018, 08:53
af mahadeva81
Måske sku jeg, ha taget fat i jer fra starten.

Havde lige vw i talerøret. De tager bilen ind igen på fredag. dog først i næste uge. Og jeg ska ikk betale noget denne gang. De ska finde ud af, hva der er gået galt første gang.

Re: RNS 510

: 1. feb 2018, 09:16
af Watcher
Du spilder din tid.... de finder ikke ud af noget som helts andet end de måske graver endnu dybere i sagen og finder ud af radioen måske har 2 serienr og du risikere at stå med en hælerisag bagefter og de tager radioen fra dig.. men koden den løser de ikke uanset hvad 🤙


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: RNS 510

: 3. feb 2018, 10:24
af mahadeva81
Jeg har lige fundet ud af, at koden(1572), jeg fik, tilhører den gamle radio. :roll:
Koden stod skrevet på selve anlægget.
Hvilket ikke var, hva jeg havde bedt dem om.

Det ska de have at vide på mandag.

Re: RNS 510

: 9. feb 2018, 12:44
af Thorr
Watcher skrev:
1. feb 2018, 09:16
Du spilder din tid.... de finder ikke ud af noget som helts andet end de måske graver endnu dybere i sagen og finder ud af radioen måske har 2 serienr og du risikere at stå med en hælerisag bagefter og de tager radioen fra dig.. men koden den løser de ikke uanset hvad 🤙


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg må give Watcher ret. Sandsynligheden for at du får et autoriseret værksted til at give dig en kode til en enhed med et (måske) ugyldigt serinummer er.... zero.

Mht. til CAN bus gatewayen, så er det korrekt, at du på ældre biler skal have en ny gateway. Årsagen er, at den timer instruks som skal slukke radioen efter tændingen er taget, kun genereres af de nyere gw's. Radioen slukker ganske vist for lyd og display når du tager tændingen, men du kan tænde den igen uden tænding på bilen, fordi der fortsat er strøm til radioen. Og det er denne strøm som dræner batteriet hvis den ikke ophører efter en kommando fra (den nye) gw.
Udskriftning af gw er ikke helt nemt, da den indeholder flere andre programmeringer af bla. lys, lygter osv. og de skal kopieres med over fra den gamle gw. Så vidt jeg husker sidder disse programmeringer også på andre registerpladser i den nye gw, så man skal passe på ikke at få byttet rundt. Man er nødt til at skrive konfigurationen ned manuelt - man kan/bør ikke kopiere den binære kode mellem gw's.

Bluetooth eftermontering er heller ikke en triviel sag. BT modulet skal matche både RNSen og bilens instrumentering, og (hvis bilen ikke allerede har det), skal der installeres en mikrofon og der skal kables til den.