Discover Media: vil have os op over motorvejen ved afkørsler

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Discover Media: vil have os op over motorvejen ved afkørsler

Indlæg af DanielB12 » 9. jan 2019, 07:09

Vi har et underligt problem med vores Discover Media MIB2.

Når vi kører på motorveje, så vil den nogengange - måske 1 ud af 50 gange - have at vi tager en afkørsel, og så kører direkte ned på motorvejen igen. Det er sket flest gange ved Solrød-afkørslen (ved McDonalds/Q8), men har også prøvet det på Holbæk-motorvejen, et sted ved Vejle og på M3.
Det er kun sket når der ikke har været trafik (=vejene helt grønne) og heller ingen advarsler eller noget andet.

Troede en opdatering af kortet ville afhjælpe, men kæresten oplevede det igen i går.

Nogen der har prøvet det samme?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

KiDy
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. jan 2017, 22:32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 23 times
Been thanked: 6 times

Re: Discover Media: vil have os op over motorvejen ved afkørsler

Indlæg af KiDy » 9. jan 2019, 08:06

Har også oplevet det, dog med Garmin og TomTom. Seneste gange var vist på Hillerødmotorvejens forlængelse hvor den krydser rute 19 og hvor der krydser rute 53. Vist også en gang på A7 langt nede i Tyskland.
Jeg tænker at det er dårlig programmering i kombination med i unøjagtige kort og så kommer den frem til at turen op ad rampen og ned igen er 2 m kortere; og vælger så den.
Et godt navi-program vil foretrække at blive på vejen frem for en tur af en afkørsel, gennem et kryds, og så på en tilkørsel for at spare et par meter.
Jeg prøver altid at kigge frem på ruten for at undgå at blive fanget af den slags unoder.
Hvem leverer kortmaterialet til din navi?

Sent from my phone using Tapatalk

Kim D
Touran 5T (2018) 2,0D (DFHA) DSG6 (DQ250)
VCDS til eget brug (begrænset til 3 stelnumre)

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Discover Media: vil have os op over motorvejen ved afkørsler

Indlæg af pwh » 9. jan 2019, 08:41

Det oplevede jeg desværre relativt ofte min tidligere Passat 2016 med Discover Media.
Jeg har også oplevet at den har bedt mig køre af motorvejen, køre 500 m væk fra motorvejen, lave en u-vending, køre 500 m retur til motorvejen, og ned af tilkørselsrampen.

Jeg har oplevet det i ind- og udland, og kørte altid med opdateret kort.

Kan blot konkludere, at Google Maps ikke har de samme problemer, så det må være VW og deres kortleverandør/navi-software der er problemet...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk



BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Discover Media: vil have os op over motorvejen ved afkørsler

Indlæg af BrianDS » 9. jan 2019, 09:38

Det må være HERE WeGo der leverer til VW, jeg mener i hvert tilfælde VW er blandt ejerne, jeg har dog aldrig oplevet det når jeg har brugt HERE WeGo App.

Kan det være usikkerhed på GPS? Hvis den tror i er ved at køre af?

Sker det også hvis man kører i venstre vejbane?
Kan man se det på kortet/ruten forud, eller er det som om den ændre “sent” i ruten?

Hvis det kan ses lang tid forud, så må det være måden ruten bliver planlagt på der er helt gal, men så burde den gøre det samme hver gang man kører samme rute?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Discover Media: vil have os op over motorvejen ved afkørsler

Indlæg af DanielB12 » 9. jan 2019, 12:39

Det sker langt ud i fremtiden - i hvert med Solrød-afkørslen. Det var kun de første par gange vi rent faktisk kørte af, fordi kortet jo også zoomer godt ind, samtidig med at ved tæt trafik er det netop den afkørsel man skal af på, for at tage den af hovedvejen (Taastrupvej), og man kan ikke se trafikken efter afkørslen

Igår lå kæresten ude i yderste bane, og trafikradioen havde lige nævnt et uheld på Køgebugtmotorvejen, så hun skyndte sig faktisk at trække ind, men nåede at se at den så ville have hende ned igen med det samme.

Men er nok bare noget man må leve med...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Discover Media: vil have os op over motorvejen ved afkørsler

Indlæg af pwh » 9. jan 2019, 16:01

I mit vedkommende var det helt sikkert ikke pga. unøjagtig GPS placering. Kunne ligge i 3. vognbane, og kan se flere km i forvejen at denne ville have mig til af at køre af.

For halvandet år siden på vej til Frankrig blev jeg i et motorvejskryds ledt over på den tværgående motorvej. Efter mange km på den nye motorvej blev jeg ledt af motorvejen, og ned igen i modsat retning.
Efter ca. et kvarters tid var jeg tilbage ved det oprindelige motorvejskryds. Ikke lige hvad man har brug for med +1.000 km kørsel foran sig...

Klagede efterfølgende til værkstedet, som blot konstaterede at skidtet virkede som det skulle, og havde nyeste software og kort.

Jeg mener man burde forvente mere af et navigationsanlæg til +10.000 kr., men måtte blot konkludere at VW ikke kunne finde fejl...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

These users thanked the author pwh for the post:
DanielB12

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Discover Media: vil have os op over motorvejen ved afkørsler

Indlæg af i-s » 9. jan 2019, 18:46

Det kan ske hvis du har sat den op til "Korteste rute". Hvis så du kommer af en motorvej med en kurve til højre, så er det lidt kortere at køre op og ned af alfkørselerne. Og så vælger den det.
At det så er gak gak det er lavet sådan er noget andet ... Prøv at checke hvad du har sat den op til.
These users thanked the author i-s for the post:
BrianDS
/Søren.

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Discover Media: vil have os op over motorvejen ved afkørsler

Indlæg af JAS » 9. jan 2019, 19:19

Den gør det også selvom den står på hurtigste rute, min er en 2016 Discover Media og har samme spøjse idé

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Discover Media: vil have os op over motorvejen ved afkørsler

Indlæg af DanielB12 » 9. jan 2019, 22:12

Vores står på hurtigste, og kurven ved Solrød er mod venstre.

Snakkede lige med min far - hans navi i hans Mercedes gør det samme nede ved Ringsted. Det er den lille navi han har - garmin 20 eller sådan noget. Så er åbenbart ikke kun et VW peoblwm
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"