Spm vedr. køb af RNS 510

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
niklasfin
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af niklasfin » 28. okt 2009, 22:40

Hej derude,

Jeg har brugt en del energi på at browser rundt for at få svar på mine spørgsmål, men jeg er desværre stødt på en del gamle tråde og henvisninger, som jeg tænker måske ikke er helt korrekte i dag.

Jeg er ved at købe en RNS 510 til min Seat Altea fra 2007 og har i den forbindelse nogle bekymringer/spørgsmål, som jeg søger svar på:

1. Hvad bør jeg være opmærksom på i al almindelighed? Jeg kan se der findes DVD kort v. 4 og 5 og der ikke burde være den helt store forskel. Derudover kan jeg se der på selve enhederne er nogle der hedder B og andre C. Hvad er forskellen? Er det noget med firmwaren?

2. Seat’en har røde dioder i instrumentbordet. Jeg vil gerne sikre mig, at RNS 510’eren har samme farve. Hvordan kan jeg sikre det? Kan jeg skifte boot logoet hvis jeg køber en VW RNS 510?

3. Jeg har oringal Bluetooth I bilen (Stylance udgaven med bluetooth). Vil RNS 510 telefon menuen fungere? Er der noget jeg skal gøre? Jeg har læst om en ny firmware til RNS 510 hvor der er kommet voice control. Kan jeg også få glæde af det?

4. Hvad med kontrol af klimaanlægget? Er det muligt?

5. Hastighedskameraer. Kan jeg få advarsler?

6. DVB-T antenne og bakkamera. Fungere DVB-T nettet ordentligt i Danmark? Vil bakkameraet fungere uden videre?

På forhånd tusind tak!
Niklas

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af Kenneth J » 29. okt 2009, 07:57

niklasfin skrev:Hej derude,

Jeg har brugt en del energi på at browser rundt for at få svar på mine spørgsmål, men jeg er desværre stødt på en del gamle tråde og henvisninger, som jeg tænker måske ikke er helt korrekte i dag.

Jeg er ved at købe en RNS 510 til min Seat Altea fra 2007 og har i den forbindelse nogle bekymringer/spørgsmål, som jeg søger svar på:

1. Hvad bør jeg være opmærksom på i al almindelighed? Jeg kan se der findes DVD kort v. 4 og 5 og der ikke burde være den helt store forskel. Derudover kan jeg se der på selve enhederne er nogle der hedder B og andre C. Hvad er forskellen? Er det noget med firmwaren? Vær opmærksom på, om enheden er stjålet naturligvis. Forskellen på B & C er firmware, men C versionerne skulle efter sigende have fået en ny type harddisk som ikke skulle være så stabil. Jeg ville gå efter en B version opgraderet til C.

2. Seat’en har røde dioder i instrumentbordet. Jeg vil gerne sikre mig, at RNS 510’eren har samme farve. Hvordan kan jeg sikre det? Kan jeg skifte boot logoet hvis jeg køber en VW RNS 510? De har samme røde farve i knapperne. Du kan ikke ændre opstartslogo.

3. Jeg har oringal Bluetooth I bilen (Stylance udgaven med bluetooth). Vil RNS 510 telefon menuen fungere? Er der noget jeg skal gøre? Jeg har læst om en ny firmware til RNS 510 hvor der er kommet voice control. Kan jeg også få glæde af det? Umiddelbart vil jeg sige nej, men jeg er ikke 100% sikker her. Voice control kræver bare en mikrofon, så ja.

4. Hvad med kontrol af klimaanlægget? Er det muligt? Nej.

5. Hastighedskameraer. Kan jeg få advarsler? Ja, hvis du finder en med BMW kort. Kaldes ofte V5+

6. DVB-T antenne og bakkamera. Fungere DVB-T nettet ordentligt i Danmark? Vil bakkameraet fungere uden videre? Ja, det fungerer udemærket, men der er jo ikke så mange kanaler. DR1, DR2, TV2 + lokal kanaler. Du skal bruge et multimedie interface for at tilslutte både bakkamera og DVBT Tuner.

På forhånd tusind tak! Selv tak. :)
Niklas
Sig til hvis du skal bruge en go pris på et ikke stjålet anlæg. ;)
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

niklasfin
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af niklasfin » 29. okt 2009, 14:03

Hej Kenneth,

Tak for tilbagemeldingen.

Hvordan kan jeg sikrer systemet ikke er sjålet?

Send gerne din gode pris på mail eller i PM :-)

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af Kenneth J » 29. okt 2009, 14:19

Du kan ringe til politiet og oplyse dem serienummeret, så kan de se om den er meldt stjålet. Det siger vel sig selv at der også er noget almindelig sund fornuft med i billedet. Hvilken type man køber den af osv. :)
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. nov 2008, 20:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af dkfsk » 29. okt 2009, 21:30

Quote;
3. Jeg har oringal Bluetooth I bilen (Stylance udgaven med bluetooth). Vil RNS 510 telefon menuen fungere? Er der noget jeg skal gøre? Jeg har læst om en ny firmware til RNS 510 hvor der er kommet voice control. Kan jeg også få glæde af det?

Voicecontrol kræver en smule ekstra cabeling og ændring af ledningsføringen fra et sæt pins til et andet. Så er det muligt. Kufatec sælger de nødvendige dele for ca. €34.
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af Springtosse » 27. mar 2010, 11:20

Hvad koster sådan en opgradering fra version B til C??

Nogle som ved det?? :D
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af Kenneth J » 27. mar 2010, 11:26

Ik en dart, de ligger til fri download flere steder. ;)
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af Springtosse » 27. mar 2010, 12:09

Ej hvor sweet.. :)
SÅ kan det jo ikke betale sig at købe en version C???
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af Kenneth J » 27. mar 2010, 12:39

Næææh det er der jo nogen der vil mene. :)
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
strandgaard
Medlem
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 28. jul 2008, 11:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ebeltoft
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af strandgaard » 27. mar 2010, 19:17

Der er også den lille detalje at C-versionerne har LED belyst display - det giver et marginalt bedre billede.
Jan Strandgaard
The only real wisdom is knowing you know nothing
2022 Skoda Enyaq iV 80
2020 VW eGolf

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af Kenneth J » 27. mar 2010, 20:36

strandgaard skrev:Der er også den lille detalje at C-versionerne har LED belyst display - det giver et marginalt bedre billede.

Aah joh, men det er vist mest så man kan blære sig over for vennerne. ;)
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
theone
Aktiv medlem
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 16. jun 2008, 23:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af theone » 27. mar 2010, 20:56

Uhm, det giver jeg jer nu ikke ret i.. Forskellen fra min gamle B til min C model er klart bedre skærm, især i sollys.. Jeg synes helt klart det er federe at have den nye model, men det kommer jo an på prisen.. :)
12 Beetle Design 1.6 TDI Kokain hvid. RNS-315 DAB, BT. Snart med meget mere...
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 27. mar 2010, 20:58

Kenneth J skrev:Du kan ringe til politiet og oplyse dem serienummeret, så kan de se om den er meldt stjålet. Det siger vel sig selv at der også er noget almindelig sund fornuft med i billedet. Hvilken type man køber den af osv. :)
- Lige med den begrænsning at 99,7 % af lortet kommer fra tyskland og er pillet ud af biler dernede. Tror ikke de danske strissere har oplyst tyske manglende serienumre.
Køb en rigtig radio i´stedet for RNS korea-skramlet.
RNS510 vinder udelukkende på design. Alle andre felter taber det på, udvidelses-muligheder, muligheder for tweaking, lydkvalitet - Alles.
Men er sandsynliugvis det "reneste design" at putte i en VW med multimedia-ramme.
Personligt kan jeg ikke leve med navi'en i dem, men det er nok et spørgsmål om tilvending.

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af Kenneth J » 27. mar 2010, 21:06

Lars - Sound2Vision skrev: - Lige med den begrænsning at 99,7 % af lortet kommer fra tyskland og er pillet ud af biler dernede. Tror ikke de danske strissere har oplyst tyske manglende serienumre. Jo, det har de nu faktisk. ;)
Køb en rigtig radio i´stedet for RNS korea-skramlet.
RNS510 vinder udelukkende på design. Alle andre felter taber det på, udvidelses-muligheder, muligheder for tweaking, lydkvalitet - Alles.
Men er sandsynliugvis det "reneste design" at putte i en VW med multimedia-ramme.
Personligt kan jeg ikke leve med navi'en i dem, men det er nok et spørgsmål om tilvending.

/ Lars
Jeg vil give dig ret så langt, at vil man have et EMMA anlæg, så er en RNS-510, eller noget som helst andet OEM anlæg, ikke løsningen. Langt de fleste vil ikke kunne høre forskel på en RNS-510, kontra en Alpine/Pioneer/Whatever headunit, på standard højtalere, som 9 ud af 10 RNS-510 købere har. Du kan udvide med iPod tilslutning, cd-skifter, lækker bluetooth, køre ekstra skærme på den osv osv. Men den har ikke linje udgange, bevares, men så er vi jo tilbage til ovenstående. En aktiv sub, som mange gerne vil supplere de originale højtalere med, kan jo tilsluttes ht-udgangene.
Angående navigationsdelen, ja, så tror jeg det er et tilvænningsspørgsmål. Jeg synes det virker som det skal. Jeg synes ikke de Pioneer enheder jeg ellers har kørt med, har været bedre.
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Spm vedr. køb af RNS 510

Indlæg af Springtosse » 27. mar 2010, 21:51

Findes der da nogle alternativer til en RNS 510 hvis man stadig skal kunne bruge bak alarmen og Parkeringsassistent?

Det er jo cool det kommer op på skærmen :D
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"