Valg af Navigations anlæg RNS510/PIO AVIC-F20BT

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
DS
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. jun 2010, 22:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Valg af Navigations anlæg RNS510/PIO AVIC-F20BT

Indlæg af DS » 2. jun 2010, 22:41

Som overskriften hentyder til så er jeg på jagt efter det rigtige Navigations anlæg.

Om et par dage skulle jeg gerne have bestilt en ny Golf 6, dog har jeg valgt kun at få den med 310 CD afspilleren, MEN med Dynaudio installeret.
Planen er så at jeg vil have installeret et navigations setup når jeg modtager vognen.

Nu er det så jeg er i tvivl om hvad jeg skal have.

Ud fra dette forum ser det jo ud til at RNS510 er vejen frem, hvilket også helt klart kunne være en mulighed, dog virker det nederen for mig at der ikke er nogen dansk stemme, men det er måske alligevel noget jeg bliver hurtigt træt af? Samtidigt ved jeg ikke rigtigt om jeg kan have mine mp3 filer på de kun 20GB, men har dog hørt at man også kan proppe et 32GB SDHC kort i og så skulle jeg have plads nok. Kan det bruges direkte, eller kan man kun bruge det til at overføre til Harddisken?

Den anden mulighed er Pio AVIC-F20BT. Er det noget værd? Jeg vil jo gerne have at man også kan bruge tasterne der er på rattet, og det kunne
også være rart at Airconnen og andet kan ses på anlægget.
Hvilke fordele er der ved det ene kontra det andet?

Jeg har pt. en iPhone som jeg også gerne vil have til at virke med det hele, men ender måske snart med noget HTC.

Tilsidst skal det nævnes at jeg er glimrende på IT siden og software burde ikke være et problem, men al installation af anlæg og tilslutning til bilens systemer vil jeg ikke røre ved med en ildtang, det går bare galt.

Hvor kan jeg evt. købe det jeg skal bruge og hvor kan jeg få det sat i. Kommer fra Randers, men køre til Ålborg for at komme på arbejde, men er da villig til at køre for det.

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Michael

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Valg af Navigations anlæg RNS510/PIO AVIC-F20BT

Indlæg af Kenneth J » 3. jun 2010, 07:27

Hvis du har bestilt bilen med DynAudio, er du allerede der, lidt låst til et originalt anlæg. Skal du have en Pioneer i, vil udgangssignalet ikke passe til DynAudio systemet.

Dansk stemme glemmer du hurtigt at du ikke har. Hvis du er IT mand, kan jeg ikke forestille mig at engelsk skulle være et problem for dig. ;)

Du kan afspille musik, direkte fra SD kort, så du har faktisk ca 50GB musik kapacitet, - det skulle være nok til de fleste.

Hvis du skal kunne bruge multifunktionsrattet til Pioneer enheden, skal du smide ca. 1300kr oveni budgettet, til Pioneers egen adapter. Klima visning er kun på RNS-510, ligesom Pioneer heller ikke viser info i MFA displayet.

Hvad angår Bluetooth, kan Fiscon anbefales, evt med en mikrofon til montering i loftlampen, som tilkøb. Så har du et system der er fuldt integreret, både på touchskærmen i RNS-510 og i MFA display. Virker fint, både med iPhone og HTC.

Håber det kan bruges. ;)
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

DS
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. jun 2010, 22:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Valg af Navigations anlæg RNS510/PIO AVIC-F20BT

Indlæg af DS » 3. jun 2010, 08:22

Hej Kenneth,

Takker for den hurtige respons.

Lige til info så har jeg ikke bestilt bilen endnu, var bare sikker på at jeg ville have DynAudio da jeg havde hørt godt om det, super god lyd og samtidigt en meget diskret løsning. Lever det op til mine forventninger?

Synes da egentligt også at RNS anlægget vil være det rareste, men jeg skal så lige have fundet mig et sted at få det sat i. Samtidigt skal jeg jo også have Fiscon i som du så rigtigt siger.

Forresten! Viser RNS-510 Coverart hvis det ligger som Metadata på mine mp3filer? Ville have foretrukket FLAC da jeg har et Sonos setup herhjemme og allerede har alle filerne på et NAS, men det lader ikke rigtigt til at det er det store når man snakker CarAudio... Eller gør det? :)

Er der nogen der kan anbefale et sted jeg kan ringe eller maile til ang, priser og mulighed for at få det sat i?

Bilen bliver bestilt imorgen, så jeg må hellere få taget en beslutning :)

Venlig hilsen
Michael

LasseP
Aktiv medlem
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg, 8830
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Re: Valg af Navigations anlæg RNS510/PIO AVIC-F20BT

Indlæg af LasseP » 3. jun 2010, 08:24

Mon ikke Kenneth kender et sted du kan købe den :)

Jeg skal gerne hjælpe med montage af det udstyr du nu vælger at smide i...
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Valg af Navigations anlæg RNS510/PIO AVIC-F20BT

Indlæg af Kenneth J » 3. jun 2010, 10:00

Hej igen.

DynAudio er helt sikkert værd at tage med, det er nemlig, som du selv siger, en diskret løsning, og lyden er KLASSER bedre end standard højttalerne.

RNS-510 viser ikke coverart, desværre. FLAC understøttes heller ikke (Heller ikke på Pioneer), men hvis dine MP3 filer er i en ordentlig kvalitet, så klarer det til gengæld decodingen af dem fint, synes jeg. ;)

Jeg kan levere både RNS-510 og Fiscon, til gode priser, og Lasse kan evt. montere for dig... :)
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

ta5
Medlem
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Valg af Navigations anlæg RNS510/PIO AVIC-F20BT

Indlæg af ta5 » 3. jun 2010, 11:19

Jep du går ikke galt i Fiscon og Rns valget.. Kan også kun anbefale det som K. siger

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Valg af Navigations anlæg RNS510/PIO AVIC-F20BT

Indlæg af kimhemm » 3. jun 2010, 11:34

Kenneth J skrev:Hej igen.

DynAudio er helt sikkert værd at tage med, det er nemlig, som du selv siger, en diskret løsning, og lyden er KLASSER bedre end standard højttalerne.

RNS-510 viser ikke coverart, desværre. FLAC understøttes heller ikke (Heller ikke på Pioneer), men hvis dine MP3 filer er i en ordentlig kvalitet, så klarer det til gengæld decodingen af dem fint, synes jeg. ;)

Jeg kan levere både RNS-510 og Fiscon, til gode priser, og Lasse kan evt. montere for dig... :)
Ellers kan man jo også gemme en Ipod et sted og så have FLAC filer på den
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

DS
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. jun 2010, 22:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Valg af Navigations anlæg RNS510/PIO AVIC-F20BT

Indlæg af DS » 3. jun 2010, 13:25

Ok så... Takker for de mange svar :)

Det giver jo lidt muligheder.

Jeg drager afsted mod Skive her med det samme, da jeg skal høre Rammstein deroppe i aften, MEN hvis I to kunne kontakte mig på en mail thornqvist_bossen@____Gmail.com (Minus alle ____'erne), med et evt. telefon nummer så kan vi aftale nærmere når jeg er hjemme igen imorgen. Eller evt. kan vi mailes?

Bestiller vognen imorgen, uden navi så, og så må vi jo få det sat i når den ankommer.
Der bliver tale om en Golf VI 140hk, Highline med Dkpakke, teknikpakke og diverse andre dingenoter. Ved ikke om det berøre noget.

Hvor i verden befinder i jer i, og har i firma eller hvad snakker vi? (Kan godt se at Bilxperten er nævnt, men kan ikke finde RNS-510 derinde)

Mht. FLAC og iPhone, lader det sig ikke gøre nej, der er tale om ALAC som er Appels eget modbydelige møj format... Pfeh! Det kan de holde for sig selv :D

Mp3'ere i 320kbps kan dog også godt gå an, dog er det ærgeligt at man ikke kan se Coverart. Kan man overhovedet det på nogle af Navigationsanlæggene? (Nu snakker vi for dødelige under 15k)

Venlig hilsen
Michael

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"