Installation af TV Tuner til RNS510. Hjælp !!

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
raunow
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. jun 2008, 15:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Installation af TV Tuner til RNS510. Hjælp !!

Indlæg af raunow » 20. jun 2008, 09:07

Jeg har forsøgt at installere en TV Tuner i min Passat 3C (CAN bus 2.0), men kan ikke få det til at virke.

Jeg har anvendt følgende dele:

- RNS510 (FW vers. 1022) - Installeret uden problemer. Spiller både lyd og Video-DVD.
- Tixxon RNS510 Multimedia Interface - Kablet til 12V/GND/CAN+/CAN- samt stik bag på RNS510
- Ampire DVBT100L TV Tuner - Kablet til tænding/strøm og video/lyd signal til Tixxon Interface.

Udover kablingen af delene har jeg over VAG-COM slået TV-tuner til i CAN-Gateway (hvilket i følge diverse forums skulle være nødvendigt for RNS510 FW versioner efter 522). Jeg har endnu ikke monteret nogen form for TV-Free modul til visning af billede under kørslen.

Status er nu:

- TV-Tuneren i sig selv virker. Der er strøm på, og ved test med en anden skærm giver den fint billede.
- På RNS510 kan jeg på "Media" skærmen trykke på "Video", hvorefter der efter ca. 5 sek med sort skærm kommer meddelelsen "Tv tuner is not available at present". Der kommer ikke på noget tidspunkt TV lyd eller billede.

Mine spørgsmål er nu:
- Hvad har jeg glemt ?
- Kan jeg (blot for at test det) nedgradere RNS510 til FW version 522 ?
- Hvordan kan jeg diagnosticere om mit Tixxon Multimedia Interface faktisk virker (der medfølger ingen dokumentation til dette interface) ? Kan jeg se på VAG-COM om der er forbindelse ?
- Er der er andre der med held har sat en TV Tuner til en RNS510 ?

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Installation af TV Tuner til RNS510. Hjælp !!

Indlæg af Kenneth J » 20. jun 2008, 10:14

Nu kender jeg slet ikke det multimedia interface du bruger der, men mange interfaces simulerer så vidt jeg husker et bak-kamera og ikke en reel tv-tuner indgang, så måske du ska prøve at skifte over på en anden kilde. Det er dog et stykke tid siden jeg har haft rodet med det på de originale anlæg, så jeg kan desværre ikke rigtig uddybe det mere... :oops:
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

kimi
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 23. jun 2008, 11:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Installation af TV Tuner til RNS510. Hjælp !!

Indlæg af kimi » 23. jun 2008, 11:45

Til raunow,

Skal det forståes således, at du har opdateret din FW til ver. 1022?

I givet fald er jeg meget interesseret i at vide, hvordan jeg skaffer denne opdatering.

Mvh

Kimi

Brugeravatar
PTheisen
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 7. jul 2008, 09:30
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Installation af TV Tuner til RNS510. Hjælp !!

Indlæg af PTheisen » 7. jul 2008, 09:48

Tixxon har desværre ikke det bedste ry for at levere produkter der virker.
Hvis du i setup, kan se at der er kommet en tv menu, har den registreret din multimedia adapter og så er det et problem med DVB-Tuneren.

Hvis der ikke er noget i menuen, er det adapteren det er galt med.

Peter

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"