Orginal monteret telefon

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Brugeravatar
Lars Bo
Nyt medlem
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22. okt 2008, 21:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Orginal monteret telefon

Indlæg af Lars Bo » 15. dec 2008, 14:26

Hej

Jeg har brugt den gl. forrude.

Her en guid som jeg har lavet på touran-forum,

"Jeg er sammen med Morten i gang med at eftermontere regensensor som her kaldes RS.
Min Touran er en T2 fra 2007 dvs. den med viskere der går samme vej.

Men for at forstå hvordan den RS virker, er følgende billeder vedlagt.
kort fortalt virker den ved at der sendes lys mod ruden dette lys opfanges af en lysmåler/føler. når vandet rammer ruden vil lyset aftage i styrke og viskeren vil aktiveres.
BilledeBillede
Du har to muligheder for at efter montere en RS. første mulighed er at skifte ruden og derved få det montage beslag som sidder på ruder forberedt for RS. anden mulighed er at købe den montage plade som skal side på ruden. her kan Kufatech.de anbefales. de har et sæt inkl. kabel.
Det er dog også muligt at købe stikket til sensoren hos vw 1C0 973 119 B pris kr. 17 og lave kablet selv og derved kun købe ramme hos kufatech pris 19 euro. Limen kan købes hos en auto glarmester. ( Jeg fik en rest for kr. o,- Tak Dangals Tilst :-) )

Du skal bruge 3 stk. 000 979 009 kabelsæt til kr. 16,00 samt installations bånd 000979 950 kr. 63,25 ( det få installationen til at se orginal ud samt beskytter dine ledninger )
Billede
Billede
når kablet er købt/lavet skal det monteres. her skal a-stolpe bekledningen ned samt loft lys lampen.
Billede
Billede
fra loft lys lampen kan kablet fiskes frem til a-stolpen og trækkes ned til R519 Styreenhed for ledningsnet. Her tilsluttes de tre ledninger på følgende måde.

Klemme T3r/1 på RS tilsluttes 24b på sikringsholder C
Klemme T3r/2 på RS tilsluttes stel 8 (-)
klemme T3r/3 på RS tilsluttes F/3 på R519 ( lodes sammen med eksisterede ledning hvid/lilla )

Derefter skal du lave en afdækning omkring RS, og den montage ramme som skal limes på ruden, afdækningen er vigtig fordi den beskytter limen mod solen, som vil opløse limen og slippe RSén.
Afdækningen kan laves på to måder enten med folie eller keramik maling ( det maling som autogalarmester bruger til ridser og skrammer i ruders sorte feldter.
Limen kan købes hos auto glarmester. ( Jeg fik en rest for kr. o,- Tak Dangals Tilst:-) )
Billede

Derefter limes rammen på og du er klar til montages. limen skal dog tøre i min 24 timer.
Billede
Billede

Det færdige resultat. ( ikke min, med original monteret på vogn 050 tak for biledet )
Billede

Herefter skal der kodes

Installationen er færdig og det virker...... placere visker - armen i position for interval, viskeren køre en gang, og afventer vand på ruden.

Projektet er færdig, skulle du have spørgsmål skriver du bare.."
Billede

a21
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 2. jul 2008, 22:13
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Farsund NORGE
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Orginal monteret telefon

Indlæg af a21 » 19. dec 2008, 17:38

Hei!

Den begynner å bli riktig pen bilen din nå :)
Vet du om jeg kan montere regnsensor på min bil?
Det er en Touran 05 highline 2,0tdi.
Den har automatisk avblendbart speil og det meste annet men ikke regnsensor :(
Den har vindusviskere som går fra sidene og inn mot midten. Den har ogdså speil i tak, ikke i vinduet.

Brugeravatar
Lars Bo
Nyt medlem
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22. okt 2008, 21:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Orginal monteret telefon

Indlæg af Lars Bo » 22. dec 2008, 09:19

Ja det kan saktes monteres på din Touran.

jeg har dog fået et problem den rudelim som jeg har bugt, løsner sig så jeg skal finde en anden.

Brugeravatar
Lars Bo
Nyt medlem
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22. okt 2008, 21:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Orginal monteret telefon

Indlæg af Lars Bo » 1. jan 2009, 13:35

Hej duckstar & Logar

Bare en lille opfølgning på vores skriveri vedr. Fukatech Fiscon. Turbo trykket kan ses i MFA+ i skal bare bruge filetasten ned så skifter den i skærmen og trykket kan ses.

Virker på min Touran 07. 1,9 TDI.

Eneste udfordring er at pare telefon nr. 2 det driller lidt men det skal nok lykkes..

Godt nytår

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Orginal monteret telefon

Indlæg af Anders D » 1. jan 2009, 16:57

Tak, men det virker ikke på en TFSI.

Brugeravatar
Lars Bo
Nyt medlem
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22. okt 2008, 21:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Orginal monteret telefon

Indlæg af Lars Bo » 15. jan 2009, 21:50

Hej

Jeg har nu monteret mit telefon modul fra Kufatech, men lyden forsvinder efter ca. 4-6 min tale. d.v.s lyden forsvinder ikke helt men bliver så lav at det næsten er væk. den anden i samtalen kan dog høre alt..

Kan det være en fejl instilling af mic. eller lyd ?? eller noget hel andet :roll:

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Orginal monteret telefon

Indlæg af Anders D » 22. jan 2009, 12:01

Sådan gør min ikke..

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"