Kodning af Helix Soundsystem

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
MigMag
Nyt medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 17. jun 2008, 15:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af MigMag » 14. mar 2014, 15:49

Er der en der kan svare på om en Match PP7S-D sub kan ligge i reservehjulsbrønden i en VW UP! :?:
Subben måler 50cm
Audi Q4 e-tron 40 S-Line - 2023

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af N » 14. mar 2014, 15:59

MigMag skrev:Er der en der kan svare på om en Match PP7S-D sub kan ligge i reservehjulsbrønden i en VW UP! :?:
Subben måler 50cm
Spørg hos CARsound.
Ifølge sælgeren jeg snakkede med i Odense, så sælger de et hav af Match systemer til UP/Mii/Citigo - så det må de næsten vide! ;)

Chivau
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 12. nov 2011, 18:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Chivau » 15. mar 2014, 01:22

Henrik Nygaard skrev:
Chivau skrev:
MigMag skrev:The Golf 7 sound system amplifier is a pre-programmed DSP amplifier with no option for configuration or adjusting anything.
Det er så ikke helt sandt. Køber man en dongle har man mulighed for at ændre indstillingerne i forstærkeren.

Hvem gider dog have en subwoofer der fylder i bagagerummet når en sub i reservehjulsbrønden er lige så godt? Skulle lige være hvis man ikke kan undvære sit reservehjul.
Held og lykke med det :roll:
I det mindste kan du da lytte til lidt vellydende musik, mens du venter på at blive hentet af Falck! :lol:
Det er vel derfor man har et falck abb. u/b.

Bagagerummet bruger jeg hver dag - Nødhjul ikke en eneste gang på 10 år. Folk prioriterer forskelligt.
F31 330d
B8 Passat GTE

Brugeravatar
Brizz
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 9760 Vrå
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Brizz » 18. mar 2014, 10:04

Henrik Nygaard skrev:
Det er ikke hvad deres egne specifikationer antyder.

Systemet der bla. passer til Golf 7: http://www.volkswagen-accessories.com/e ... ystem.html
300W kontinuerligt, 480W spidsbelastning. Impedans ikke oplyst.

PP 52DSP http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... 52dsp.html
@4Ohm: 300W kontinuerligt, 600W spidsbelastning
@2Ohm: 360W kontinuerligt, 720W spidsbelastning

Alt tyder dermed på, at PP 52DSP er konstrueret med enten flere ladelyttere, eller lyttere med en større kapacitet = bedre evne til at afgive høje spidsbelastninger.
I mine øjne er det også en stor fordel, at den er stabil ned i 2Ohm. Det kræver en velkonstrueret forstærker, og giver mulighed for større effektivitet, hvis resten af grejet tillader det.
Den er så IKKE stabil i 2 Ohm...
At den kan spille med en 2 Ohms belastning er ikke det samme som at den er stabil... havde den været det ville den give 600W kontinuerligt eller det dobbelte af en 4 Ohm's belastning.

Noget helt andet ang. effekten : hvor stor er sikringen på den ?

Dertil skal siges at hvis du vitterligt har 25-35W i en bil og nogle forholdsvis fornuftige højttalere kan du spille nederdrægtigt højt.

En af mine kammerater købte tilbage omkring 1993 en Phoenix Gold M25 (2*25W) den prøvede vi for sjov at montere i en anden kammi's bil i stedet for hans Pioneer xxx 2*150W kæmpe-forstærker...

Skal vi ikke nøjes med at sige at den store sorte Pioneer ikke blev monteret igen, men turen gik direkte i HiFi-Klubben efter en PG forstærker.
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG

Erik Juul
Nyt medlem
Indlæg: 368
Tilmeldt: 21. jan 2013, 21:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9740 Jerslev J
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Erik Juul » 18. mar 2014, 10:27

Citat:"En af mine kammerater købte tilbage omkring 1993 en Phoenix Gold M25 (2*25W) den prøvede vi for sjov at montere i en anden kammi's bil i stedet for hans Pioneer xxx 2*150W kæmpe-forstærker..." Citat slut.

Phoenix gold underdrev heldigvis osse deres wattopgivelser rimelig vildt!!.. 8-) Det var der flere mærker der kunne lære lidt af i dag :mrgreen:
Skoda Superb 3v5 2.0 tdi Combi dsg 2016 150 Hk (Eller deromkring)
Medlem af Carlsberg logen, Skoda Society Denmark.

Brugeravatar
Brizz
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 9760 Vrå
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Brizz » 18. mar 2014, 10:37

Erik Juul skrev:Citat:"En af mine kammerater købte tilbage omkring 1993 en Phoenix Gold M25 (2*25W) den prøvede vi for sjov at montere i en anden kammi's bil i stedet for hans Pioneer xxx 2*150W kæmpe-forstærker..." Citat slut.

Phoenix gold underdrev heldigvis osse deres wattopgivelser rimelig vildt!!.. 8-) Det var der flere mærker der kunne lære lidt af i dag :mrgreen:
Nemlig :geek:

Jeg var med i en konkurrence på Sindal flyveplads da jeg endelig havde fået mit anlæg færdigt i RST'en.

Holdt ved siden af en Ascona C med 15" CV stroker i en kæmpe kasse med basreflexporte og en Pioneer Amp der fyldte resten af bagagerummet...

Da vi havde fået målt SPL havde jeg 129,7dB, det var omkring 2dB mere end ham med mine 2stk 8" Boston ProSeries i hver sit 14Liter Trykkammer trukket af en PG M50 brokoblet i 8 Ohm.
Fronterne som var Boston Pro 5,3 i kabinetter ved fodrummet blev trukket af en PG MS275.

Der var flere der var ovre og kigge i bagagerummet der ville vide hvor jeg havde gemt bassen ! .. men der var kun de 2 lille 8"enheder. :mrgreen:
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG

Erik Juul
Nyt medlem
Indlæg: 368
Tilmeldt: 21. jan 2013, 21:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9740 Jerslev J
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Erik Juul » 18. mar 2014, 10:52

Brizz skrev:
Erik Juul skrev:Citat:"En af mine kammerater købte tilbage omkring 1993 en Phoenix Gold M25 (2*25W) den prøvede vi for sjov at montere i en anden kammi's bil i stedet for hans Pioneer xxx 2*150W kæmpe-forstærker..." Citat slut.

Phoenix gold underdrev heldigvis osse deres wattopgivelser rimelig vildt!!.. 8-) Det var der flere mærker der kunne lære lidt af i dag :mrgreen:
Nemlig :geek:

Jeg var med i en konkurrence på Sindal flyveplads da jeg endelig havde fået mit anlæg færdigt i RST'en.

Holdt ved siden af en Ascona C med 15" CV stroker i en kæmpe kasse med basreflexporte og en Pioneer Amp der fyldte resten af bagagerummet...

Da vi havde fået målt SPL havde jeg 129,7dB, det var omkring 2dB mere end ham med mine 2stk 8" Boston ProSeries i hver sit 14Liter Trykkammer trukket af en PG M50 brokoblet i 8 Ohm.
Fronterne som var Boston Pro 5,3 i kabinetter ved fodrummet blev trukket af en PG MS275.

Der var flere der var ovre og kigge i bagagerummet der ville vide hvor jeg havde gemt bassen ! .. men der var kun de 2 lille 8"enheder. :mrgreen:
Sej læsning :lol: Tjaa, og den bedste bas jeg har haft i mine biler, var en hjemmebygget sub med to 8" CV enheder (har den i kælderen endnu - måske knægten skal arve den ;) ) Een af mine kammerater var dengang prof lyd installatør og sagde, at han aldrig havde hørt så god/perfekt bund som der var i de to bette 8-tommere :geek:
PS.: Den MS275´er er jo osse SÅ meget en klassiker :D
Skoda Superb 3v5 2.0 tdi Combi dsg 2016 150 Hk (Eller deromkring)
Medlem af Carlsberg logen, Skoda Society Denmark.

Brugeravatar
Brizz
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 9760 Vrå
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Brizz » 18. mar 2014, 11:04

Ja, jeg var lige ude og tjekke lageret :
har faktisk PG M44, MS 275 og en Octane R 8,0,4 til at ligge på hylden + Boston Pro 6.43x og de to 8" basser er her også endnu... :mrgreen:

Og der er jo et dejligt stort bagagerum i Superb'en :lol:

Meeen - det bliver nok Merceren der må lægge krop til den installation hvis jeg kommer efter der skal til at ske noget...
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af N » 18. mar 2014, 11:53

Brizz skrev:
Henrik Nygaard skrev:
Det er ikke hvad deres egne specifikationer antyder.

Systemet der bla. passer til Golf 7: http://www.volkswagen-accessories.com/e ... ystem.html
300W kontinuerligt, 480W spidsbelastning. Impedans ikke oplyst.

PP 52DSP http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... 52dsp.html
@4Ohm: 300W kontinuerligt, 600W spidsbelastning
@2Ohm: 360W kontinuerligt, 720W spidsbelastning

Alt tyder dermed på, at PP 52DSP er konstrueret med enten flere ladelyttere, eller lyttere med en større kapacitet = bedre evne til at afgive høje spidsbelastninger.
I mine øjne er det også en stor fordel, at den er stabil ned i 2Ohm. Det kræver en velkonstrueret forstærker, og giver mulighed for større effektivitet, hvis resten af grejet tillader det.
Den er så IKKE stabil i 2 Ohm...
At den kan spille med en 2 Ohms belastning er ikke det samme som at den er stabil... havde den været det ville den give 600W kontinuerligt eller det dobbelte af en 4 Ohm's belastning.

Noget helt andet ang. effekten : hvor stor er sikringen på den ?

Dertil skal siges at hvis du vitterligt har 25-35W i en bil og nogle forholdsvis fornuftige højttalere kan du spille nederdrægtigt højt.

En af mine kammerater købte tilbage omkring 1993 en Phoenix Gold M25 (2*25W) den prøvede vi for sjov at montere i en anden kammi's bil i stedet for hans Pioneer xxx 2*150W kæmpe-forstærker...

Skal vi ikke nøjes med at sige at den store sorte Pioneer ikke blev monteret igen, men turen gik direkte i HiFi-Klubben efter en PG forstærker.
Stabilitet forudsætter da ikke andet, end at forstærkeren kan belastes kontinuerligt ved en given modstand, uden at den overopheder eller forvrænger uacceptabelt meget.
Når den kan afgive 360W kontinuerligt i en 2Ohm belastning, må den jo dermed også være stabil. At den så ikke kan fordoble effekten, er et dimensionerings problem.

Jeg har ikke haft en i hånden, så jeg har ikke haft mulighed for at undersøge hverken hvor mange amperer den trækker, eller max power consumption. Men husk på at det en en klasse D forstærker, der formentlig ligger omkring 90-95% effektivitet. Så watt opgivelserne er slet ikke urealistiske. Bare se hvor meget et ICEpower 1000ASP modul fylder, i forhold til en transistorforstærker der kan levere samme effekt ;)

At watt-racet løb løbsk i 90'erne, og stadig ikke er kommet under kontrol, er vist ikke nogen hemmelighed... Din kammerats forstærker har sikkert også kunne levere 150W reelt - med én kanal i drift en en THD tæt på 100%! :roll:

Erik Juul
Nyt medlem
Indlæg: 368
Tilmeldt: 21. jan 2013, 21:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9740 Jerslev J
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Erik Juul » 18. mar 2014, 11:58

Brizz skrev:Ja, jeg var lige ude og tjekke lageret :
har faktisk PG M44, MS 275 og en Octane R 8,0,4 til at ligge på hylden + Boston Pro 6.43x og de to 8" basser er her også endnu... :mrgreen:

Og der er jo et dejligt stort bagagerum i Superb'en :lol:

Meeen - det bliver nok Merceren der må lægge krop til den installation hvis jeg kommer efter der skal til at ske noget...
Det får du smidt i Skoda´en!! Capiche!! - så er jeg med på en lytter :lol: :lol:
Skoda Superb 3v5 2.0 tdi Combi dsg 2016 150 Hk (Eller deromkring)
Medlem af Carlsberg logen, Skoda Society Denmark.

Brugeravatar
Brizz
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 9760 Vrå
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Brizz » 18. mar 2014, 12:30

Erik Juul skrev:
Brizz skrev:Ja, jeg var lige ude og tjekke lageret :
har faktisk PG M44, MS 275 og en Octane R 8,0,4 til at ligge på hylden + Boston Pro 6.43x og de to 8" basser er her også endnu... :mrgreen:

Og der er jo et dejligt stort bagagerum i Superb'en :lol:

Meeen - det bliver nok Merceren der må lægge krop til den installation hvis jeg kommer efter der skal til at ske noget...
Det får du smidt i Skoda´en!! Capiche!! - så er jeg med på en lytter :lol: :lol:
Forelagde lige projektet for den daglige bruger af Skoda'en, lad mig bare sige at SWMBO-faktoren er temmelig lav.... :mrgreen:
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 56 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af SzleeperDK » 18. mar 2014, 13:18

Mmm havde en enkelt af de Boston Pro 8", kæft den kunne rykke noget luft rundt [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Erik Juul
Nyt medlem
Indlæg: 368
Tilmeldt: 21. jan 2013, 21:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9740 Jerslev J
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Erik Juul » 19. mar 2014, 13:39

Brizz skrev:
Erik Juul skrev:
Brizz skrev:Ja, jeg var lige ude og tjekke lageret :
har faktisk PG M44, MS 275 og en Octane R 8,0,4 til at ligge på hylden + Boston Pro 6.43x og de to 8" basser er her også endnu... :mrgreen:

Og der er jo et dejligt stort bagagerum i Superb'en :lol:

Meeen - det bliver nok Merceren der må lægge krop til den installation hvis jeg kommer efter der skal til at ske noget...
Det får du smidt i Skoda´en!! Capiche!! - så er jeg med på en lytter :lol: :lol:
Forelagde lige projektet for den daglige bruger af Skoda'en, lad mig bare sige at SWMBO-faktoren er temmelig lav.... :mrgreen:
Lok hende: Sig hun må købe noget nyt "Tuborgvare" :lol:
Skoda Superb 3v5 2.0 tdi Combi dsg 2016 150 Hk (Eller deromkring)
Medlem af Carlsberg logen, Skoda Society Denmark.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af RIX » 16. jul 2014, 20:11

sætter passer også i en up, der er sku smæk på i så lille en bil he he ;)

VH.

AndersB
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 6. jan 2015, 07:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af AndersB » 26. jan 2015, 13:17

Undskyld for at trække et gammelt emne op, men har lige et par spørgsmål..
Nu skriver i at Helix systemet skal kodes?

Fordi lige pt har jeg overvejet om jeg skal ha et Helix system i min Citigo som pt har 2 højtalere (standard), men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal købe først.

Jeg står nemlig og vil gerne ha noget bedre lyd i den, og derfor har jeg overvejet at få monteret Fender højtalere foran og bagi, eller om jeg skal ha monteret Helix systemet i den.

Problemet som jeg ser det er, at man skal vælge mellem om man har 2 højtalere i eller 4 højtalere, og hvis jeg vælger den med 2 højtalere fungere det jo ikke ordenligt hvis jeg så senere vælger at få skiftet højtalere foran og bagi, hvorimod hvis jeg vælger den til 4 højtalere jamen så lyder det knap så godt fordi der mangler de to bagi.

Eller hvordan hænger det sammen? :P

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af peter_dk25 » 26. jan 2015, 14:29

Siden her forklarer alt:
http://www2.volkswagen-zubehoer.de/de/p ... infos.html

Men godt nok på tysk ;)

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Ice Fox » 26. jan 2015, 20:21

peter_dk25 skrev:Siden her forklarer alt:
http://www2.volkswagen-zubehoer.de/de/p ... infos.html

Men godt nok på tysk ;)
Og til os som forstår engelsk bedre end tysk.. :)

http://www.volkswagen-accessories.com/e ... linfo.html

Jesperrm
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Jesperrm » 5. okt 2015, 15:53

AndersB skrev:Undskyld for at trække et gammelt emne op, men har lige et par spørgsmål..
Nu skriver i at Helix systemet skal kodes?

Fordi lige pt har jeg overvejet om jeg skal ha et Helix system i min Citigo som pt har 2 højtalere (standard), men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal købe først.

Jeg står nemlig og vil gerne ha noget bedre lyd i den, og derfor har jeg overvejet at få monteret Fender højtalere foran og bagi, eller om jeg skal ha monteret Helix systemet i den.

Problemet som jeg ser det er, at man skal vælge mellem om man har 2 højtalere i eller 4 højtalere, og hvis jeg vælger den med 2 højtalere fungere det jo ikke ordenligt hvis jeg så senere vælger at få skiftet højtalere foran og bagi, hvorimod hvis jeg vælger den til 4 højtalere jamen så lyder det knap så godt fordi der mangler de to bagi.

Eller hvordan hænger det sammen? :P
Har du fået det i ?
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb

matematik
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. jan 2016, 18:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kodning Af Helix Soundsystem

Indlæg af matematik » 17. jan 2016, 16:49

Hej, jeg har fået installeret helix 00051419 og vil høre om der er nogen herinde som vil hjælpe med at låne mig en dongle til kodning dks051419a? Bor i kbh.

FedeJesper
Nyt medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 29. jan 2012, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af FedeJesper » 17. jan 2016, 20:14

Jeg er ved at købe en, hvis du finder en der kan låne den ud er jeg også interesseret. Så kan der spares ca 700 kr. :-)

Hvis det ender med jeg køber en, er du velkommen ti lat låne den.

Mvh Jesper.
2011 Skoda Superb Ambition Combi Greenline 1.6 TDI CR.

Brugeravatar
Tømren
Medlem
Indlæg: 553
Tilmeldt: 2. aug 2008, 14:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sengeløse
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Tømren » 17. jan 2016, 20:32

Jeg har også et helix system liggende som skal i på et tidspunkt så ville da være rart med en i kbh området der havde sådan en dongle
Selvstændig tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld.
Nu også med Rockwool, knauf og isover hvis nogen ønsker
www.tomren.dk

FedeJesper
Nyt medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 29. jan 2012, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af FedeJesper » 20. jan 2016, 19:07

Så har jeg købt donglen, så hvis nogen skal have kodet deres VW helix soundsysten nær Kbh så klarer jeg den for en kold cola. :-)

Mvh Jesper.
2011 Skoda Superb Ambition Combi Greenline 1.6 TDI CR.

Brugeravatar
Madsen9911
Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 30. nov 2009, 10:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Madsen9911 » 17. feb 2016, 09:08

FedeJesper skrev:Så har jeg købt donglen, så hvis nogen skal have kodet deres VW helix soundsysten nær Kbh så klarer jeg den for en kold cola. :-)

Mvh Jesper.
Passer denne dongle til alle biler, eller hvordan fungere det?
Touran Highline 2.0TDi DSG '15
Bmw 325i Cabrio '95

FedeJesper
Nyt medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 29. jan 2012, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af FedeJesper » 17. feb 2016, 09:19

Den passer til de biler som VW soundsystem officielt understøtter. Dvs, de fleste VWer. Men altså, jeg har eksempelvis kodet min Superb med preset til en Passat B7. Og det spiller milevidt bedre end det gjorde før kodning.

Fra fabrikken er Helix kodet til en Polo.

Mvh Jesper.
2011 Skoda Superb Ambition Combi Greenline 1.6 TDI CR.

Brian Vang Olsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10. dec 2012, 22:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Brian Vang Olsen » 17. mar 2016, 22:55

Hej. Er der nogen af jer, som ved hvilket nummer Hellixen skal have til en Passat variant 2016. Jeg havde en i min tidligere bil, en G7 fra kan 13. Den spillede helt fantastisk. Derfor fik jeg også en monteret i min nye passat. Den lyder decideret elendigt i sammenligning. Kunne godt tænke mig at tjekke om det er den rigtige de har sat i.. Mvh Brian.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Watcher » 18. mar 2016, 03:38

60 ville jeg kode den til. G7 variant. Der findes ikke kodningsfil til passat variant pt.
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af GranTurismo » 18. mar 2016, 05:13

Kan man downloade filer til donglen?

For der findes en fil til Passat B8 Variant med PP7S-D subben som svarer til Helix subben.

http://www.audiotec-fischer.de/match/so ... nkslenker/
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af RIX » 18. mar 2016, 09:17

Watcher skrev:60 ville jeg kode den til. G7 variant. Der findes ikke kodningsfil til passat variant pt.
B8 variant er med hvis du henter de nyeste, var skrevet i gute fahrt for 2 måneder siden

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af Watcher » 18. mar 2016, 12:25

RIX skrev:
Watcher skrev:60 ville jeg kode den til. G7 variant. Der findes ikke kodningsfil til passat variant pt.
B8 variant er med hvis du henter de nyeste, var skrevet i gute fahrt for 2 måneder siden
Var ikke med sidste måned da jeg opdaterede min ihvertfald..

Kun dem
ImageUploadedByTapatalk1458300331.393933.jpg
ImageUploadedByTapatalk1458300331.393933.jpg (52.16 KiB) Vist 8476 gange
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Kodning af Helix Soundsystem

Indlæg af RIX » 18. mar 2016, 12:30

Mærkeligt der var vist b7 og b8 men man skulle vist have den store navi[WINKING FACE]

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"