Våde filt inderskærme bag Passat B7

Besvar
Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 128 times
Been thanked: 32 times

Våde filt inderskærme bag Passat B7

Indlæg af Chr-Hj » 19. dec 2016, 18:13

Har lagt mærke til at de bagerste filt inderskærme, stort set altid er våde :o på min Passat 2012. Har våde plamager på garagegulvet ved baghjulene selv om det ikke har regnet, har højst kørt igennem et par vandpytter.
Men ingen dryppen ved forhjulene med plast inderskærme (med mindre jeg har kørt i regnvejr)

Bliver filt inderskærme dårlige/sugende med tiden bilen har kørt 353,000km :?:
kan man tørre dem og behandle dem med evt. noget undervogns behandling, så de ikke er så sugende :?:

Findes de bagerste inderskærme i plast :?:
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 333 times
Been thanked: 214 times

Re: Våde filt inderskærme bag Passat B7

Indlæg af The Micktrix / Dk » 19. dec 2016, 18:32

Altså den gang Mercedes begyndet og bruge filt inderskærme i bag. Var vi os meget skeptisk på værkstedte over for rust. Hvis det er det du tænker på, i og med de altid er fugtige i det.

Men det har ikke værret et problem eller gjort nogen forskel. Kunne forstille man bruget det i stedet for plast, på grund af støj måske ??
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 128 times
Been thanked: 32 times

Re: Våde filt inderskærme bag Passat B7

Indlæg af Chr-Hj » 19. dec 2016, 20:46

Ja en af grundene er tanken om rust, altid fugtig kan da ikke være sundt.
Det andet er gulvet i garagen altid er vådt under baghjulene (selv om det ikke regner) det irritere mig.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 128 times
Been thanked: 32 times

Re: Våde filt inderskærme bag Passat B7

Indlæg af Chr-Hj » 29. jul 2017, 13:46

Som opfølgning den dette.

Hev inderskærmene af igår, de var helt fyldt med skidt/jord og godt våde, har spulet dem rene, de vejer nærmest kun det ½ nu :shock:
regner med de får et godt skud undervogns behandling nu, i håb om de ikke er så modtagelige.

Desværre har alt det skidt/fugt givet lidt rust i samlingen mellen inde/yderskærm :twisted: :cry: så det er blevet sandblæst nu og har fået en gang epoxy primer når det er tørt en gang 2k maling og undervogns behandling så må det da holde.

Har lige idag taget de forreste inderskærme ud, der var også godt med skidt bagved, desværre også en skumklods op i mod døren, den var også "dejlig våd" :lol: så den ligger til tørre nu heldig vis ingen rust efter det, men er da ikke godt, for det kan da kun give rust med tiden.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Våde filt inderskærme bag Passat B7

Indlæg af Play4Fun » 29. jul 2017, 23:37

Ved at ford leverede deres biler med filt inderskærme, men solgte plastik som tilbehør.
FDM har da osse tidligere været ude at sige at folk med filt inderskærme skulle skifte dem til plastik.
Personligt ville jeg aldrig køre med filt inderskærme hvis der fandtes et alternativ
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Våde filt inderskærme bag Passat B7

Indlæg af ph » 29. jul 2017, 23:44

Chr-Hj skrev:Som opfølgning den dette.

Hev inderskærmene af igår, de var helt fyldt med skidt/jord og godt våde, har spulet dem rene, de vejer nærmest kun det ½ nu :shock:
regner med de får et godt skud undervogns behandling nu, i håb om de ikke er så modtagelige.

Har lige idag taget de forreste inderskærme ud, der var også godt med skidt bagved, desværre også en skumklods op i mod døren, den var også "dejlig våd" :lol: så den ligger til tørre nu heldig vis ingen rust efter det, men er da ikke godt, for det kan da kun give rust med tiden.
skumklods skal bare over højre skulder :)
filtinderskærme skal gennemvæddes i dinitrol/....
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 128 times
Been thanked: 32 times

Re: Våde filt inderskærme bag Passat B7

Indlæg af Chr-Hj » 30. jul 2017, 10:53

Jeg kan desværre ikke finde plastik inderskærme til min model :cry: ellers var de blevet skiftet.

De skumklodser i forskærmen, er jeg i tvivl om, kan fjernes.
De går jo op langs A stolpen og lukker hullet ind til fordøren, så der bliver åbent hvis de er væk, tænker måske at skære det nederste stykke væk, det er der de var mest vådt og fyldt med skidt.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Våde filt inderskærme bag Passat B7

Indlæg af ph » 30. jul 2017, 12:15

Chr-Hj skrev:Jeg kan desværre ikke finde plastik inderskærme til min model :cry: ellers var de blevet skiftet.

De skumklodser i forskærmen, er jeg i tvivl om, kan fjernes.
De går jo op langs A stolpen og lukker hullet ind til fordøren, så der bliver åbent hvis de er væk, tænker måske at skære det nederste stykke væk, det er der de var mest vådt og fyldt med skidt.
du har jo en plastinderskærm til at tage stenslag osv. så det som alligevel ender i skumklodsen er du nok bedre tjent med at skulle vaske af forsiden af dørrammen frem for at ha en evigt våd og snavset skumklods siddende og gnave i lakken ;)
men gør som du lyster ...jeg havde ikke monteret dem igen!
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Besvar

Tilbage til "Karosseri"