VW Sharan 2014: Kan bagklap justeres?

Besvar
Serupkri
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. sep 2009, 09:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW Sharan 2014: Kan bagklap justeres?

Indlæg af Serupkri » 18. jan 2017, 15:31

Hej,

Jeg har købt en VW Sharan (frikørt taxi) fra 8/2014, hvor jeg ikke synes bagklappen sidder helt som den skal.

Underkanten af bagklappen rører lige akkurat ved kofangeren, når den er lukket. Jeg mener der skal være en 3-4 mm. luft?

Jeg tror ikke den er gal med kofangeren, da den ligger fint an til karosseriet ved "samlingerne" i siderne samt ikke bølger på den vandrette flade, hvor den mødes med underkanten af bagklappen.

Mit spørgsmål går derfor på om "højden" på bagklappen kan justeres? Den er jo hængslet på karosseriet og i teorien kan vel både bolte mod karosseri og bagklap tænkes at være justerbare. Jeg kan med det blotte øje bare ikke se at boltene mod karosseriet kan justeres. Boltene på bagklappen kan jeg ikke rigtig se.

Al hjælp og hints modtages meget gerne.

På forhånd tak

Kristian

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: VW Sharan 2014: Kan bagklap justeres?

Indlæg af Jettadriver » 18. jan 2017, 17:26

Det plejer altså at være kofangeren der er monteret forkert hvis den gnaver på underkanten.
Der sidder gerne nogle styr på den indvendige vange som kofangeren skal skubbes ind over. Rammer man dem forkert går kofangeren på oversiden og kommer for højt op mod klappen. Hvis der er eftermonteret træk på bilen kan det være sket ved monteringen af dette f.eks.?
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

Serupkri
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 28. sep 2009, 09:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Sharan 2014: Kan bagklap justeres?

Indlæg af Serupkri » 19. jan 2017, 11:23

Tak for hurtigt svar.

Der er træk på bilen, så kofangeren er bestemt en mulighed jeg også må undersøge, når vejret bliver lidt bedre.

Jeg skylder nok at skrive at jeg ikke synes at overkanten af bagklappen flugter med tagkanten, når klappen er lukket. Det ser også ud som om baglygterne på klappen sidder en smule lavere end dem på bilens bagende. Dog vil jeg tro at de kommer til at sidde lidt højere end dem på bilen, hvis bagklappen fx løftes 4 mm.

Besvar

Tilbage til "Karosseri"