Rust på passat 3c 2.0TFSi - Rust garanti?

Besvar
yogz
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 30. maj 2011, 10:33
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Rust på passat 3c 2.0TFSi - Rust garanti?

Indlæg af yogz » 22. maj 2017, 11:30

Hej,

Jeg har en VW Passat 3c fra slut 2005 (2006 model), som døjer med lidt rust. Har så læst herinde og flere andre steder at mange har fået skiftet dele / repareret dele på rustgarantien. Hvornår gælder denne rustgaranti? Kan jeg bare køre min bil ud til vw, og vise dem de forskellige steder der er kommet rust, og de så vurdere hvad der er dækket under denne såkaldte rustgaranti?

Er der nogle der med sikkerhed ved at noget af nedenstående bliver dækket - enten ved at de selv har fået det skiftet eller kender noget til emnet helt generent? :D

- Rust på bagklap:
1. der hvor vw logo sidder i bagklap, hvor vandet løber væk, der er en del rust der, når man skubber logoet ind, som når man skal åbne bagklappen. Dette er begyndt at være synligt når logoet sidder i "normal" position - har først opdaget det nu, da det er begyndt at være synligt.
2. Rust under bagklap, den del der smækker ned mod karossen, når man smækker bagklap i? - hvis det giver mening?

- Rust ved døre
1. Nederste panel, når man stiger ind i bilen - altså der hvor indstigningspanel burde sidde, hvis man har sådan nogle monteret. Det er kun begyndende, ved at buldre op under lakken man kan se. Der er ingen slag i lakken, som har forårsaget begyndende rust, det er fremkommet midt inde på fladen - igen hvis det giver mening?
2. Rust på selve døren på inderside. Kan lige uploade et billede, det er nok lettere end en forklaring.

Det er lige hvad jeg har opdaget indtil videre, men kigger bilen nærmere efter her en af dagene når jeg har tid. Mon ikke der er mere :shock: :shock:

Tak for jeres tid.

Mvh Yogz

yogz
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 30. maj 2011, 10:33
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rust på passat 3c 2.0TFSi - Rust garanti?

Indlæg af yogz » 25. maj 2017, 18:31

Har skudt lidt billeder af rusten.

Her er linket.: https://imgur.com/gallery/52VCU

Tror i noget af dette går under rustgaranti?

Tak for jeres tid.

yogz
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 30. maj 2011, 10:33
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rust på passat 3c 2.0TFSi - Rust garanti?

Indlæg af yogz » 25. maj 2017, 18:41

Hej igen.
Hvis i ikke mener det bliver dækket af rustgarantien, hvad tror i så at sådan en omgang vil koste at få repareret? :?

CJ2110
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Rust på passat 3c 2.0TFSi - Rust garanti?

Indlæg af CJ2110 » 25. maj 2017, 18:47

yogz skrev:Hej,

Jeg har en VW Passat 3c fra slut 2005 (2006 model), som døjer med lidt rust. Har så læst herinde og flere andre steder at mange har fået skiftet dele / repareret dele på rustgarantien. Hvornår gælder denne rustgaranti? Kan jeg bare køre min bil ud til vw, og vise dem de forskellige steder der er kommet rust, og de så vurdere hvad der er dækket under denne såkaldte rustgaranti?

Er der nogle der med sikkerhed ved at noget af nedenstående bliver dækket - enten ved at de selv har fået det skiftet eller kender noget til emnet helt generent? :D

- Rust på bagklap:
1. der hvor vw logo sidder i bagklap, hvor vandet løber væk, der er en del rust der, når man skubber logoet ind, som når man skal åbne bagklappen. Dette er begyndt at være synligt når logoet sidder i "normal" position - har først opdaget det nu, da det er begyndt at være synligt.
2. Rust under bagklap, den del der smækker ned mod karossen, når man smækker bagklap i? - hvis det giver mening?

- Rust ved døre
1. Nederste panel, når man stiger ind i bilen - altså der hvor indstigningspanel burde sidde, hvis man har sådan nogle monteret. Det er kun begyndende, ved at buldre op under lakken man kan se. Der er ingen slag i lakken, som har forårsaget begyndende rust, det er fremkommet midt inde på fladen - igen hvis det giver mening?
2. Rust på selve døren på inderside. Kan lige uploade et billede, det er nok lettere end en forklaring.

Det er lige hvad jeg har opdaget indtil videre, men kigger bilen nærmere efter her en af dagene når jeg har tid. Mon ikke der er mere :shock: :shock:

Tak for jeres tid.

Mvh Yogz
12 år gammel.......knap så meget chok her
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981

Brugeravatar
Tømren
Medlem
Indlæg: 553
Tilmeldt: 2. aug 2008, 14:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sengeløse
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Rust på passat 3c 2.0TFSi - Rust garanti?

Indlæg af Tømren » 25. maj 2017, 18:51

jeg skiftede 4 døre plus de 2 forskærme på min, plus lakering af taget på egen regning, vw´s kulance priser er jo latterligt høje, men prøv da at køre til vw og hør, mit gæt er ikke under 20K i vw´s pris for det der.
Selvstændig tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld.
Nu også med Rockwool, knauf og isover hvis nogen ønsker
www.tomren.dk

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Rust på passat 3c 2.0TFSi - Rust garanti?

Indlæg af Kildevang » 25. maj 2017, 19:04

Jeg hørte en gang på en touran med en bagklap.. de gav da kulance... meeen det endte alligevel på 8500 incl moms, for en bagklap...! så mente de at de havde taget deres bid af kagen..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

yogz
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 30. maj 2011, 10:33
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rust på passat 3c 2.0TFSi - Rust garanti?

Indlæg af yogz » 25. maj 2017, 20:11

CJ2110
Nej, det er ikke et kæmpe chok, men synes bare det er nogle sjove steder det er brudt ud, et eksempel, det er jo ikke ligefrem fordi rust i bagklappen kan antages for at være stenslag.
Har da haft ældre biler end 12 år, og de har da ikke været rustne i alle 4 døre?

Tømren:
Ja okay, det er da godt nok nogle sindssyge priser vw kører med så :O Men umiddelbart er de ting jeg har uploadet billeder af, vel ikke så slemme at døre skal skiftes osv.. Det kan vel repareres? Hvor slemt var dit, siden du valgte at skifte?

Kildevang:
Latterlige priser må jeg godt nok indrømme.

Har i nogen anelse om hvad det vil koste at udbedre disse rustskader? altså få en maler til at slibe det ned, og lakere igen? :)

Tak for jeres tid! :)

Brugeravatar
Tømren
Medlem
Indlæg: 553
Tilmeldt: 2. aug 2008, 14:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sengeløse
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Rust på passat 3c 2.0TFSi - Rust garanti?

Indlæg af Tømren » 25. maj 2017, 20:19

dengang jeg forhørte på mit, var den begyndte som dit.. at boble lidt i døren, og lidt bobler hvor hvor tagbøjlerne er skruet fast i taget, jeg fik det lavet af mit daværende værksted da jeg ikke ville betale vw´s vilde pris, men et halvt år efter blev det nu endnu værer på alle dørene, og de ville ikke lave det om. Inden vi fandt en løsning, lukkede/skiftede værkstedet navn. og nægtede at hjælpe.

så jeg måtte til andet værksted og få 4 andre døre og 2 forskærme på, at jeg så også lige smed et R-line skørtesæt på og skiftede farve samtidig, gjorde det jo heller ikke billigere. 8-)
Selvstændig tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld.
Nu også med Rockwool, knauf og isover hvis nogen ønsker
www.tomren.dk

Buusdk
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Rust på passat 3c 2.0TFSi - Rust garanti?

Indlæg af Buusdk » 26. maj 2017, 06:45

Glem det og kør videre som det er.
Deres garanti gælder ikke rust i kanter, bøjninger, samlinger og svejsninger.

Rust ved Dine døre og emblem kunnne tyde på at delene har skrabet på hinanden på et tidspunkt.

Jeg har selv en årg 09 som jeg fik lavet en del på i 2015:
Bagklap skiftet, malet begge bagskærne, malet begge bagdøre, nye forskærme og ny motorhjelm .

Nu har bilen en masse forskellige nuancer fordi den er malet så mange gange.

Jeg smed selv 5.000kr for det, men det var slet ikke uden kamp

Besvar

Tilbage til "Karosseri"