Touareg 7P, Vand ved passagersæde

Besvar
KimB71
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 5. maj 2012, 20:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Touareg 7P, Vand ved passagersæde

Indlæg af KimB71 » 1. sep 2017, 16:27

Har desværre en del vand som kommer ind i bilen efter vask og kraftig regn. Det ender ved fødderne ved passagersiden. Kan læse mig til at det ikke er et ukendt problem, men kan ikke finde nogen steder hvor udbedringen er beskrevet. Det er helt sikkert et afløb som er stoppet, kunne rigtig godt tænke mig at høre om nogen har kendskab til problemet og kan beskrive udbedringen. Har ikke panoramatag, så det er ikke drænrør derfra.
Hvis ikke det er en gds opgave, så sig endelig til.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Touareg 7P, Vand ved passagersæde

Indlæg af hansen123 » 1. sep 2017, 19:49

KimB71 skrev:Har desværre en del vand som kommer ind i bilen efter vask og kraftig regn. Det ender ved fødderne ved passagersiden. Kan læse mig til at det ikke er et ukendt problem, men kan ikke finde nogen steder hvor udbedringen er beskrevet. Det er helt sikkert et afløb som er stoppet, kunne rigtig godt tænke mig at høre om nogen har kendskab til problemet og kan beskrive udbedringen. Har ikke panoramatag, så det er ikke drænrør derfra.
Hvis ikke det er en gds opgave, så sig endelig til.
Prøv at tjek drænet og generelt området oppe omkring vinduesviskerne. Det ville være første sted jeg ville starte :)

Er der nogle spor af hvor vandet kommer ind? Foreksempel aftegninger omkring panelet osv.?
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

KimB71
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 5. maj 2012, 20:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Touareg 7P, Vand ved passagersæde

Indlæg af KimB71 » 1. sep 2017, 22:17

hansen123 skrev:
KimB71 skrev:Har desværre en del vand som kommer ind i bilen efter vask og kraftig regn. Det ender ved fødderne ved passagersiden. Kan læse mig til at det ikke er et ukendt problem, men kan ikke finde nogen steder hvor udbedringen er beskrevet. Det er helt sikkert et afløb som er stoppet, kunne rigtig godt tænke mig at høre om nogen har kendskab til problemet og kan beskrive udbedringen. Har ikke panoramatag, så det er ikke drænrør derfra.
Hvis ikke det er en gds opgave, så sig endelig til.
Prøv at tjek drænet og generelt området oppe omkring vinduesviskerne. Det ville være første sted jeg ville starte :)

Er der nogle spor af hvor vandet kommer ind? Foreksempel aftegninger omkring panelet osv.?
Kan desværre ikke se nogen aftegninger og kan ikke følge vandet hvor det løber hen og finde drænrøret. Dette dækket af en bred plastramme som Ikke lige er til at fjerne. Har også læst noget om inderskærnen skulle fjernes, hvilket jeg gerne gør hvis det var løsningen.

onslow
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 27. maj 2017, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Touareg 7P, Vand ved passagersæde

Indlæg af onslow » 2. sep 2017, 16:14

Det er samme problem på Q7, toureg og cayenne:



Der findes vist nok en lille si man kan tilkøbe

KimB71
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 5. maj 2012, 20:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Touareg 7P, Vand ved passagersæde

Indlæg af KimB71 » 4. sep 2017, 10:52

onslow skrev:Det er samme problem på Q7, toureg og cayenne:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wnwUJQxkpfU[/youtube]

Der findes vist nok en lille si man kan tilkøbe

Tak for link og tip. Lige en update. Fik skilt skidtet ad i går for at tjekke drænhulet, det så fint ud, gummipakning var fjernet, så den havde nok været igennem øvelsen tidligere. Så af med inderskærmen, der så det også fint ud. Læste lidt videre, fandt noget med overløbslangen til ac også kunne være stoppet. Afmonterede og fik sikret mig at der var god gennemgang og monterede igen. Ser ud til at det var der synderen var, håber det var det :-).

Besvar

Tilbage til "Karosseri"