Aut. klapspejle og vaske hal samt is og frost?

Besvar
Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Aut. klapspejle og vaske hal samt is og frost?

Indlæg af jencka » 8. nov 2017, 19:30

Skal snart have min Octavia combi i vaskehal for første gang, har håndsvasket den fra ny af i april indtil nu. Har automatiske indfældelige spejle, og hvad gør jeg så med dem - skal de være klappet ind eller skal de stå ude under vasken i vaskehallen?
Kan ikke finde ud hvad jeg synes er bedst.

I samme boldgade: Jeg har altid spejlene klappet ind når den er parkeret/låst, også hjemme i indkørslen. Det faldt det mig ind, at når der kommer sne/frost og is så sidder der jo også noget ved de indklappede spejle. Har spejlmotoren godt af det, hvis nu de er frosset fast, og jeg låser bilen op og de skal klappe ud?
Og skal jeg så derfor hellere fra nu af og resten af vinteren ikke havde dem klappet ind når den er parkeret i længere tid.

Nogen der har nogle inputs til det?
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3453
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Aut. klapspejle og vaske hal samt is og frost?

Indlæg af Ice Fox » 8. nov 2017, 20:06

Min mor har også klap spejle på hendes, godtnok ikke en VAG, men det fungerer upåklageligt.
Har selv fået en med klapspejle nu også. Og jeg har tænkt mig bare at fortsætte som normalt.
Det er jo bygget til at virke både sommer og vinter.

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Aut. klapspejle og vaske hal samt is og frost?

Indlæg af Flamiq » 8. nov 2017, 20:14

jencka skrev:Skal snart have min Octavia combi i vaskehal for første gang, har håndsvasket den fra ny af i april indtil nu. Har automatiske indfældelige spejle, og hvad gør jeg så med dem - skal de være klappet ind eller skal de stå ude under vasken i vaskehallen?
Kan ikke finde ud hvad jeg synes er bedst.

I samme boldgade: Jeg har altid spejlene klappet ind når den er parkeret/låst, også hjemme i indkørslen. Det faldt det mig ind, at når der kommer sne/frost og is så sidder der jo også noget ved de indklappede spejle. Har spejlmotoren godt af det, hvis nu de er frosset fast, og jeg låser bilen op og de skal klappe ud?
Og skal jeg så derfor hellere fra nu af og resten af vinteren ikke havde dem klappet ind når den er parkeret i længere tid.

Nogen der har nogle inputs til det?
Hvorfor lige pludselig i vaskehal, når du hidtil har håndvasket din bil :shock:
Jeg klapper mine spejle på golfen ind og ud året rundt, når det passer til, hvor jeg parkerer :ugeek:
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1805
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 220 times

Re: Aut. klapspejle og vaske hal samt is og frost?

Indlæg af Avantismo » 8. nov 2017, 20:51

Når jeg putter bilen i en ridsemaskine (hvilket jeg gjorde i dag) så klapper jeg ikke sidespejlene ind.

Min har ellers automatiske sidespejle. De folder sig selv ind når jeg låser bilen.
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Besvar

Tilbage til "Karosseri"