Knækket clips

Besvar
Kompressor-Martin
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 9. apr 2016, 13:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Knækket clips

Indlæg af Kompressor-Martin » 9. dec 2017, 15:03

audi a6 c6 forlygte
hvor køber jeg den hvide clips i den blå cirkel?

den clips holder motoren der justerer lygten
Vedhæftede filer
Image-1-1.jpg
Image-1-1.jpg (63.02 KiB) Vist 1235 gange

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Knækket clips

Indlæg af GaSelle » 9. dec 2017, 15:41

Har du prøvet hos Audi?

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Knækket clips

Indlæg af erlingvj » 9. dec 2017, 17:37

...eller SEAT, Skoda, VW der også sælger Audi-stumper.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Knækket clips

Indlæg af norn » 9. dec 2017, 18:38

erlingvj skrev:...eller SEAT, Skoda, VW der også sælger Audi-stumper.
Ahhhh , tror altså ikke du kan gå ind til en seat handler og købe en forlygte til en audi
En bremseskive eller noget andet som er indentisk uanset mærke er nok ikke noget problem
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14506
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Knækket clips

Indlæg af Watcher » 9. dec 2017, 19:34

norn skrev:
erlingvj skrev:...eller SEAT, Skoda, VW der også sælger Audi-stumper.
Ahhhh , tror altså ikke du kan gå ind til en seat handler og købe en forlygte til en audi
En bremseskive eller noget andet som er indentisk uanset mærke er nok ikke noget problem
Det kan du godt ? Jeg køber da seat, audi, skoda hos min vw.. for besværligt at have konto hos dem alle


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Knækket clips

Indlæg af erlingvj » 10. dec 2017, 06:41

Selv decideret Audi tilbehør, som denne opbevaringskasse til bagagerummet har jeg købt hos min lokale VW-forhandler.
Vedhæftede filer
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_$_2.jpg
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_$_2.jpg (3.41 KiB) Vist 1050 gange

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Knækket clips

Indlæg af Kildevang » 10. dec 2017, 11:23

De kan sagtens slå det op..! og få det hjem...! de har bare ikke support fra førerbunkeren!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Knækket clips

Indlæg af erlingvj » 10. dec 2017, 12:18

Hvilken support :D

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Knækket clips

Indlæg af HansH » 10. dec 2017, 14:00

En af vore brugere herinde er hos en aut. Skoda forhandler.

Han fortæller at man som forhandler betaler et "OK heftigt" gebyr for at koble et mærke ekstra på sin ETKA forbindelse.
Som konsekvens deraf har de valgt, der hvor han er, kun at abonnere på Skoda-delen af ETKA.
Følgelig kan de heller ikke slå Seat, VW og Audi op, og dermed heller ikke bestille.
De kunne sagtens få de andre mærker med, hvis de ville. Men det er altså et valg der sikkert er baseret på vurdering af om det går i plus for det pågældende hus i den sidste ende.

Så jeg forstår det sådan, at det ikke nødvendigvis er alle aut. forhandlere der kan skaffe stumper til alle 4 mærker, bare fordi de er aut. forhandler af ét af mærkerne.

Det skal tilføjes, at forklaringen gik konkret på at de ikke kunne slå et stelnummer på de andre 3 mærker op.
Hvordan det forholder sig, hvis man kom med et helt specifikt f.eks. Audi partno i hånden og sagde "venligst bestil dette", er jeg ikke sikker på.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Knækket clips

Indlæg af erlingvj » 10. dec 2017, 17:28

Hvis det er rigtigt er de da mere end almindeligt dumme gos Semler. En Audi-ejer fra Sønderjylland kører jo ikke til Fredericia, hvis han ikke kan købe dele hos den lokale SEAT/Skoda /VW, men til Flensburg.
Rent selvmål, HVIS det er rigtigt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Knækket clips

Indlæg af HansH » 10. dec 2017, 17:41

erlingvj skrev:Hvis det er rigtigt er de da mere end almindeligt dumme gos Semler. En Audi-ejer fra Sønderjylland kører jo ikke til Fredericia, hvis han ikke kan købe dele hos den lokale SEAT/Skoda /VW, men til Flensburg.
Rent selvmål, HVIS det er rigtigt.
Det kan du have ret i, men jeg tror nu at der er masser af aut. der rent faktisk dækker alle mærkerne.
Det var første gang jeg hørte om problematikken, da jeg bad vores bruger herinde om han kunne slå et stelnummer op i ETKA for mig mhp. at få PR-kodelisten. Det var en VW Golf der var tale om, og den kunne han altså ikke klare, da de kun havde adgang til at slå Skoda stelnumre op med deres abonnement.

Som sagt er jeg ikke klar over om de kunne have klaret en ren skaffevare-bestilling på f.eks. et VW partno, hvis man bare stak dem nummeret.
Hvis det kunne lade sig gøre, så ville det jo være forbeholdt nørder som os med adgang til ETKA at kunne gøre brug af dette.
Den typiske bilejer vil være henvist til blot at oplyse nr.plade/stelnr og så være afhængig af forhandlers hjælp til at slå data op for at komme frem til partno.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Knækket clips

Indlæg af hansen123 » 10. dec 2017, 17:45

HansH skrev:En af vore brugere herinde er hos en aut. Skoda forhandler.

Han fortæller at man som forhandler betaler et "OK heftigt" gebyr for at koble et mærke ekstra på sin ETKA forbindelse.
Som konsekvens deraf har de valgt, der hvor han er, kun at abonnere på Skoda-delen af ETKA.
Følgelig kan de heller ikke slå Seat, VW og Audi op, og dermed heller ikke bestille.
De kunne sagtens få de andre mærker med, hvis de ville. Men det er altså et valg der sikkert er baseret på vurdering af om det går i plus for det pågældende hus i den sidste ende.

Så jeg forstår det sådan, at det ikke nødvendigvis er alle aut. forhandlere der kan skaffe stumper til alle 4 mærker, bare fordi de er aut. forhandler af ét af mærkerne.

Det skal tilføjes, at forklaringen gik konkret på at de ikke kunne slå et stelnummer på de andre 3 mærker op.
Hvordan det forholder sig, hvis man kom med et helt specifikt f.eks. Audi partno i hånden og sagde "venligst bestil dette", er jeg ikke sikker på.
Det er rigtigt. Om det er heftigt gebyr eller ej vil jeg ikke udtale mig om, i det store hele er det et relativt lille gebyr, men det er klart, mange bække små, gør en stor å.

Butikkerne har selv en hvis fleksibilitet i hvad de ønsker at tilkøbe. Det er klart der er programmer/udstyr som er dikteret af det mærke man nu engang har valgt at hænge over sin hoveddør, men man har stadig mulighed for at udvide til mange af de andre mærker i mere eller mindre grad.
erlingvj skrev:Hvis det er rigtigt er de da mere end almindeligt dumme gos Semler. En Audi-ejer fra Sønderjylland kører jo ikke til Fredericia, hvis han ikke kan købe dele hos den lokale SEAT/Skoda /VW, men til Flensburg.
Rent selvmål, HVIS det er rigtigt.
Tja, selvfølgelig kan det være et selvmål, men man skal nu sælge en del mere end en enkelt eller 2 clips om dagen for bare at komme i nærheden af det går i nul. Det er som sådan ikke Semler der har den endegyldige pris på ETKA, det er jo en ydelse vi køber af mærket. At de enkelte forhandlere så betaler et gebyr for at Semler oversætter det, står for vedligeholdelse osv. er jo bare den måde det er delt op.

De fleste større forhandlere har adgang til de samlede mærker, men der er lokationer hvor der er mere værdi i at sprede det ud, f.eks. i københavns området hvor der er mange service partnere (selvom de fleste i dette område egentligt har adgang til flere af mærkerne de ikke arbejder med)
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Knækket clips

Indlæg af HansH » 10. dec 2017, 17:53

Tak for bekræftelsen og uddybningen hansen123 :)

Kan du evt også afklare dette spørgsmål ?
HansH skrev:Som sagt er jeg ikke klar over om de kunne have klaret en ren skaffevare-bestilling på f.eks. et VW partno, hvis man bare stak dem nummeret.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Knækket clips

Indlæg af hansen123 » 10. dec 2017, 18:12

HansH skrev:Tak for bekræftelsen og uddybningen hansen123 :)

Kan du evt også afklare dette spørgsmål ?
HansH skrev:Som sagt er jeg ikke klar over om de kunne have klaret en ren skaffevare-bestilling på f.eks. et VW partno, hvis man bare stak dem nummeret.
Jeg sidder ikke til dagligt i en butik, så jeg ved det ikke med 100% sikkerhed.

Personligt ser jeg ingen idé i at man kan gøre det (bortset fra hvis man ønsker at håndter B2B/NORA kunder, så er det klart en forudsætning at man er så stærk som mulig på eftermarkedet og kan tilbyde en komplet samlet løsning som er let for mellemledet) Man risikere blot at man opnår intern konkurrence imellem lokationer hvor man har sat sig for at splitte mærkerne op, f.eks. imellem en Semler Retail forhandler og en "fri" forhandler.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Besvar

Tilbage til "Karosseri"