Hvor ruster en octavia fra 2005

Besvar
MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Hvor ruster en octavia fra 2005

Indlæg af MikkelVitus » 4. maj 2018, 09:38

Nu har jeg besluttet mig for en octavia fra 2005.

Nogle skriver man skal passe på rust. Ruster de ??
Og hvor skal jeg kigge efter rust ?
Mvh
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvor ruster en octavia fra 2005

Indlæg af HHKP » 4. maj 2018, 09:42

lige som alle andre VAG'er, over alt.
Find en der har været undervogns behandlet fra ny og se efter skærmkanter og bagklappen lige over nr. pladen.
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Hvor ruster en octavia fra 2005

Indlæg af mobilos » 4. maj 2018, 09:50

Bilbasen har lavet en video med en brugt Octavia. Prøv lige at kigge på den.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Hvor ruster en octavia fra 2005

Indlæg af HansH » 4. maj 2018, 09:57

Mikkel.... Over det sidste år, har du brugt 500 tråde herinde til at stille 5000 spørgsmål om en Superb 3U.
Du ved på nuv. tidspunkt ALT om en 3U. Ikke en sten er forblevet uvendt!
Og nu vil du gudhjælpemig sælge den..... ?!?? :D

Hvis du kigger efter en 13 år gammel bil, og du selv har planer om at beholde den en rum tid, så ville jeg helt klart sige som HHKP : Supplerende rustbeskyttelse bør stå højt på prioriteringslisten. Allerhelst en bil med historik og dokumentation, dvs Dinitrol certifikater fra så tidligt i dens liv som muligt.

Nummerpladelygterne i bagklappen er et klassisk checkpoint for rust.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 141 times
Been thanked: 199 times

Re: Hvor ruster en octavia fra 2005

Indlæg af peter w » 4. maj 2018, 12:48

Min Octavia II som jeg havde i otte år, blev aldrig undervognsbehandlet, og undervognen var i tiptop stand da jeg solgte den. Heller ikke rust andre steder. Synsmanden sagde, at det var meget sjældent, at han så rust på den model. Synsmanden ville ikke selv undervognsbehandle Skodaen, hvis det var hans.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvor ruster en octavia fra 2005

Indlæg af MikkelVitus » 4. maj 2018, 13:59

HansH skrev:
4. maj 2018, 09:57
Mikkel.... Over det sidste år, har du brugt 500 tråde herinde til at stille 5000 spørgsmål om en Superb 3U.
Du ved på nuv. tidspunkt ALT om en 3U. Ikke en sten er forblevet uvendt!
Og nu vil du gudhjælpemig sælge den..... ?!?? :D

Hvis du kigger efter en 13 år gammel bil, og du selv har planer om at beholde den en rum tid, så ville jeg helt klart sige som HHKP : Supplerende rustbeskyttelse bør stå højt på prioriteringslisten. Allerhelst en bil med historik og dokumentation, dvs Dinitrol certifikater fra så tidligt i dens liv som muligt.

Nummerpladelygterne i bagklappen er et klassisk checkpoint for rust.
Jaaaa jeg ved det godt, men jeg blev alligevel enig med mig selv om at bruge 15000 på tandrem og bremser, osv, på min der har kørt en halv million, det synes jeg alligevel var riski. + klima er piv utæt, og der er rustpletter mange steder. Jeg tror som godt den kunne køre langt endnu, men nu er jeg blevet så gammel at jeg bare gerne vil ha noget automatgear. SÅ nu har jeg en hammerlækker superb til salg der kører skidegodt, men som der altså lige skal laves lidt ved :D

Jeg er superglad for at i har været så tålmodige, og svaret på mange af mine sikkert tåbelige spørgsmål, men jeg spørger kun fordi jeg ved af bitter erfaring at når så noget automatikgear går i stykker, så koster det bare megakassen (køb aldrig en tidligere passat-taxa med aut.gear fra 1997!!, og lad også være med selv at finde en aut. gearmekaniker 500 km nede i Tyskland, i den tro at man sparer penge. Det er alligevel ret langt når der skulle reklameres 3 gange, og bilen faktisk slet ikke kunne køre, den sidste af gangene :( )

Det jeg har fundet nu er med 2.0 tdi PD motoren BKD, og så vidt jeg kan læse mig frem, så er de primært kendt for at turboen står af, og ikke at de flækker topstykket. Og DSG gearet skulle være det gode DQ250 6 trins. Det er samme mand der har kørt den fra han var 60 i 2005 til han døde(ikke i bilen heldigvis) sidste år. Den er holdt på aut. værksted, med fuld bog. Jeg kan godt lide det er den samme mand der har kørt den - ikke for at sige noget dårligt om ungdommen nu til dags, men samme kørestil i hele perioden er bare bedre end 4 knægte der hver har ejet den 2 år, og puttet turbofløjter fra Thansen i udstødningen. Jeg krydser fingre - og hvis jeg skal plage jer med et sidste spørgsmål, så må det være hvordan jeg med en testkørsel, kan tjekke at DSG'en virker fornuftigt? Hvad skal jeg være på vagt overfor ?

Jeg sætter naturligvis en VCDS på den, bare sådan lige for at være sikker på den ikke er proppet med fejl :)

Med overbærende hilsner
Mikkel
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvor ruster en octavia fra 2005

Indlæg af MikkelVitus » 4. maj 2018, 19:36

Ja Mikkel Købte så en fantastisk skoda octavia. Totalt rustfri, Pava hver andet år, og indeni fuldstændig som ny. Virkelig totalt som ny, jeg tror aldrig der har siddet nogen bagi, og konen har vist heller ikke været med ude at køre! Alle service passet og ja jeg synes DSG'en kører perfekt. Man kan overhovedet ikke mærke den skifter, hverken kold eller varm. Den har fået skiftet turboen for 10000 km siden, og alle regninger medfuldte. Den har dog en vcds fejl-liste på adskillige sider, men jeg snakkede med Søren fra struer - du er nok også herinde Søren, men jeg kan ikke huske dit navn - og jeg blev enig med mig selv om bagefter at det ikke var så alvorlige fejl, så hvis jeg pruttede den lidt ekstra, så var det et ganske udmærket køb.

Nu vil jeg jo så meget gerne have lidt hjælp til at tolke på mange af de fejl der er på den. Altså den kører upåklageligt, og mange af fejlene er intemittient. Jeg clearede den inden jeg kørte de 100 km hjem, så de fejl der er på listen er kommet på turen hjem.

De fejl jeg lige sådan kan mærke på bilen er at klima overhovedet ikke køler, og gløderør er defekte, for den turner 1-2 sekunder før den springer igang.

Jeg poster fejllisten i en ny tråd, og jeg skal nok love at prøve at begrænse alle mine milliarder spørgsmål. Jeg vil være glad hvis nogen vil sige til, hvis jeg overtræder nogle regler omkring postning, for det er virkelig ikke min mening.
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Brugeravatar
holberg19
Nyt medlem
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 86 times
Been thanked: 35 times

Re: Hvor ruster en octavia fra 2005

Indlæg af holberg19 » 5. maj 2018, 06:04

MikkelVitus skrev:
4. maj 2018, 19:36
Jeg poster fejllisten i en ny tråd, og jeg skal nok love at prøve at begrænse alle mine milliarder spørgsmål. Jeg vil være glad hvis nogen vil sige til, hvis jeg overtræder nogle regler omkring postning, for det er virkelig ikke min mening.
Du overtræder ingen regler. HansH tager bare lidt gas på dig :)
These users thanked the author holberg19 for the post:
HansH

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Hvor ruster en octavia fra 2005

Indlæg af HansH » 5. maj 2018, 07:45

holberg19 skrev:
5. maj 2018, 06:04
Du overtræder ingen regler. HansH tager bare lidt gas på dig :)
Præcis. ;)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvor ruster en octavia fra 2005

Indlæg af MikkelVitus » 5. maj 2018, 09:44

Det er jeg glad for, jeg kan sagtens tåle gas :D

Jeg er virkelig glad for dette forum, og at der sidder så mange vidende og hjælpsomme mennesker.
These users thanked the author MikkelVitus for the post:
holberg19
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Besvar

Tilbage til "Karosseri"