Panoramasoltag utæt

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af arj9k » 15. sep 2018, 20:38

diskoboy skrev:
Ghettoadam skrev:
26. aug 2018, 20:54
erlingvj skrev:
26. aug 2018, 19:50


Nok nærmere en konstruktionsfejl. Kun et spørgsmål om tid før der bliver problemer.
Er det mon Webasto eller Magna der er underleverandør?
Så må VW til lommerne, for at få det fikset. Der er jo en recall på touran med panorama tag, hvor der kan være kortslutninger, fordi der kan komme vand ind, noget tyder på, at Touran ikke er den eneste model.
Hvilke årgange af Touran’en ?
Som jeg læser det, så er det alle nye touran (MQB) produceret indtil 5. Juli i årBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af erlingvj » 16. sep 2018, 03:36

Prøv at læs dette:
https://smileypete.com/business/2012-03 ... of-market/
Utætheder i Webasto's tage er åbenbart ikke et ukendt fænomen og Webasto siger selv at det kan være forårsaget af at de har fået leveret komponenter fra underleverandører der ikke opfylder kvalitetskravene.
Webasto er langt den største "spiller" inden for panorama-tage og de kvalitetsproblemer der er må givetvis også ramme andre bilmærker.
Noget tyder på, at VAG ikke helt har styr på deres underleverandør Webasto, der så ikke har styr på deres underleverandører af komponenter til soltage.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af styker » 16. sep 2018, 05:52

Det er vel bare LEANs/produktoptimerings lyksageligheder/konsekvenser😫

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af diskoboy » 16. sep 2018, 06:26

arj9k skrev:
15. sep 2018, 20:38
diskoboy skrev: Hvilke årgange af Touran’en ?
Som jeg læser det, så er det alle nye touran (MQB) produceret indtil 5. Juli i årBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm. Så må den Touran jeg havde tænkt mig vi skulle ud og se på en tur i vaskehal ... eller i det mindste forbi et sted med en halvslange og 2 m3 vand...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af pwh » 16. sep 2018, 06:52

Tiguan (som skulle bruge præcis samme tag som Touran) er i USA ramt af aktion "60D1" (juli 2018), hvor man frakoblet tagets ambientelys (to stik), og efterfølgende koder menupunktet med "roof lighting" væk.

I Europa er Touran ramt af aktion "60C9", men hvad jeg har kunnet opstøve, så er der ikke kommet noget officielt ud hvad denne aktion indeholder. Til gengæld har jeg en Touran på vej hjem (produceret sidste uge), hvor importøren har bekræftet, at den leveres uden ambiente belysning i taget, og at den er en funktionalitet der forsvinder permanent :-(


Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


linnegaard
Nyt medlem
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. maj 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af linnegaard » 16. sep 2018, 07:17

HansH skrev:
15. sep 2018, 12:49
Til en 2014 Golf Variant ..... 5G9 877 459.


Snap2.jpg
HansH... Kan jeg lokke dig til at finde reservedels nummer på liste 5 også, og gerne oversigt hvor de skriver hvad det er, eneste sted jeg kunne finde den anden liste nr. 12 er på en polsk hjemmeside , så tænker jeg måske skulle bestille nr 5 også.. :-)
Golf 7. 1.6tdi. dsg.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af Blackfinger » 16. sep 2018, 07:54

5 koster bare den nette sum af 111 Euro :shock:
Vedhæftede filer
Pano.jpg
Pano.jpg (96.62 KiB) Vist 1661 gange
These users thanked the author Blackfinger for the post:
linnegaard

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Panoramasoltag utæt

Indlæg af arj9k » 16. sep 2018, 08:33

diskoboy skrev:
arj9k skrev:
15. sep 2018, 20:38
diskoboy skrev: Hvilke årgange af Touran’en ?
Som jeg læser det, så er det alle nye touran (MQB) produceret indtil 5. Juli i årBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm. Så må den Touran jeg havde tænkt mig vi skulle ud og se på en tur i vaskehal ... eller i det mindste forbi et sted med en halvslange og 2 m3 vand...
Jeg har selv en touran produceret i juni 2018. Har endnu ikke set skyggen af vand i kabinen og ambientbelysningen i panoramataget virker fortsat. Jeg ville være ærgerlig, hvis dette bliver frakoblet, når den engang kaldes ind. Jeg håber de finder en mere holdbar løsning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jetta1KM Owner
Nyt medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. feb 2013, 08:38
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ålborg
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af Jetta1KM Owner » 17. sep 2018, 21:07

Da jeg igår var ude for at kode lidt på en 2månder gammel Tiguan.
Faldt jeg i snak med ejeren, han sagde at den var blevet kaldt ind for at få frakodet modulet til det førnævnte Ambiente lys ved soltaget, den var allerede utæt, det synes jeg godt nok var hurtigt.

Endnu en gang er mit valg, om ik at få soltag i Passat'en godt. 😉
VW Jetta 1Km 2008 Comfortline 1.9 Tdi BLS
VW Golf 3 1992 2.8 Vr6 AAA - eftermonteret 2.9 ABV med lidt krydderier. :evil:
VW Golf 3 1996 1.9 Tdi 1z, 174hk´s dyse spidser, T04 snegl, 110hk´s pumpe + div.

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af arj9k » 6. dec 2018, 11:56

Har netop snakket med Vw, som oplyser, at man monterer en adapter ledning med en sikring. Om det er tilfældet på alle modeller og årgange, skal jeg ikke kunne sige.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af diskoboy » 6. dec 2018, 13:18

arj9k skrev:
6. dec 2018, 11:56
Har netop snakket med Vw, som oplyser, at man monterer en adapter ledning med en sikring. Om det er tilfældet på alle modeller og årgange, skal jeg ikke kunne sige.
Fedt. Så tilføjer man bare en sikring i stedet for at løse det reele problem...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af pwh » 6. dec 2018, 14:41

arj9k skrev:Har netop snakket med Vw, som oplyser, at man monterer en adapter ledning med en sikring. Om det er tilfældet på alle modeller og årgange, skal jeg ikke kunne sige.


Sent from my iPhone using Tapatalk
På hvilken model?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af arj9k » 6. dec 2018, 20:21

pwh skrev:
arj9k skrev:Har netop snakket med Vw, som oplyser, at man monterer en adapter ledning med en sikring. Om det er tilfældet på alle modeller og årgange, skal jeg ikke kunne sige.


Sent from my iPhone using Tapatalk
På hvilken model?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Touran fra 2018.


Sent from my iPhone using Tapatalk

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af pwh » 6. dec 2018, 20:32

arj9k skrev:
pwh skrev:
arj9k skrev:Har netop snakket med Vw, som oplyser, at man monterer en adapter ledning med en sikring. Om det er tilfældet på alle modeller og årgange, skal jeg ikke kunne sige.


Sent from my iPhone using Tapatalk
På hvilken model?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Touran fra 2018.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Interessant - løsningen ab fabrik på MY2019 Touran er frakobling af ambientebelysningen i taget. Kabler/stik er ikke en del af ledningsnettet længere :-(

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af arj9k » 6. dec 2018, 22:29

pwh skrev:
arj9k skrev:
pwh skrev:På hvilken model?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Touran fra 2018.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Interessant - løsningen ab fabrik på MY2019 Touran er frakobling af ambientebelysningen i taget. Kabler/stik er ikke en del af ledningsnettet længere :-(

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Det er kun hvad jeg blev oplyst ved at ringe og spørge ind til den aktion, som min touran nu er indkaldt til. Jeg havde netop forventet, at man ville frakoble lyset. Løsningen med en sikring er så vidt jeg kunne forstå på brev og værkfører, kun noget der gælder for bestemte årgange. Jeg synes løsningen er fin, da jeg er glad for den ambientbelysning i taget.


Sent from my iPhone using Tapatalk

vwtouranhenrik
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24. okt 2019, 19:43
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af vwtouranhenrik » 24. okt 2019, 19:57

Hej,

Jeg er netop tilmeldt VAGCARS og er kommet til, da jeg håber jeg kan gøre brug af andres erfaringer og viden. Min VW Touran 1.4tsi highline DSG fra oktober 2016 har tidligere været indkaldt mht belysningen i panorama-glastaget. Jeg tog imod invitationen fra VW uden at tænke mere over det. For en uge siden bemærkede jeg på en kort køretur efter bilen havde stået ude i regnvejr en nat på indkørslen med let hældning (snuden nedad) - jeg registrerer, der drypper vand på min venstre hånd på rattet. Ser til min store undren himlen er våd omkring, hvor solskærmen i førersiden hæfter. Jeg kontakter VW og bilen kommer ind til tjek. Jeg har ikke den fjerneste forventning om evt. reparation vil give omkostninger for mig. Jeg får klaret samtlige service hos VW Kolding, og købte bilen der som fabriksny. De kontakter mig i dag, og nævner der er behov for en reparation, hvor taget skal helt af, justeres mm. En reparation til kr. 20.000! Garantien er udløbet, så der er ingenting at gøre. Fordi jeg får foretaget service der, tilbyder de og VW at reducere min egen omkostning til kr. 5.000! En markant reduktion, men jeg er principielt meget skuffet og frustreret og har ikke meget lyst til selv at punge ud. Jeg synes jeg kan læse i tråden her, der er tale om en ret kendt fejl - og det er derfor blot et spørgmål om tid, før det opstår med vand inde i kabinen.

Hvad har andre gjort og oplevet af service fra VW's side?

Tusind tak for jeres feedback på forhånd!

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af DJ_Gran » 24. okt 2019, 20:01

Hvorfor forventer du at de dækker den på garanti når den er udløbet?

Når du har fået lavet service på bilen har du jo os fået noget for de penge. Du har ikke bare smidt dem efter ingenting

Forstå mig ret, jeg synes det er voldsomt flot af dem, at de ville dække så meget! Men hvis bilen er uden garanti ville jeg personligt ikke forvente at vw betaler gildet.

Jeg kan hilse dig at sige hvis du selv vil i gang. Det er et helvedes arbejde.

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk

These users thanked the author DJ_Gran for the post:
stadil
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af Monze1980 » 24. okt 2019, 20:08

DJ_Gran skrev:Hvorfor forventer du at de dækker den på garanti når den er udløbet?

Når du har fået lavet service på bilen har du jo os fået noget for de penge. Du har ikke bare smidt dem efter ingenting Billede

Forstå mig ret, jeg synes det er voldsomt flot af dem, at de ville dække så meget! Men hvis bilen er uden garanti ville jeg personligt ikke forvente at vw betaler gildet.

Jeg kan hilse dig at sige hvis du selv vil i gang. Det er et helvedes arbejde. Billede

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
Han henviser jo til at det - måske/tilsyneladende - er et kendt problem, så tænker han henviser i retning af noget kulance.

Ro på, manden har blot sendt et indlæg, ikke smidt en bombe


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Panoramasoltag utæt

Indlæg af DJ_Gran » 24. okt 2019, 20:11

Jeg er skam helt rolig.

Men han har da os fået en gigantisk reduktion = kulance, eller er jeg forkert på den?

Jeg synes bare tit man ser vw fåe skylden for at være nogle nar pikkemænd fordi de ikke vil yde fuld garanti på biler der er langt over garanti. Og det undre mig egentlig lidt.

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk

These users thanked the author DJ_Gran for the post (total 3):
Monze1980Korreborgstadil
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Besvar

Tilbage til "Karosseri"