Skæve Døre på Ny passat

Besvar
Tholm
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skæve Døre på Ny passat

Indlæg af Tholm » 28. aug 2018, 18:01

Hej

Nu kommer der desværre en lang smøre, men håber i har overskud til at læse det da jeg bliver nødt til at have det hele med :)

Jeg købte i slutningen af april en ny passat og bemærkede kort tid efter at førerdøren sad for højt i forhold til bagdøren, kontaktede forhandleren der bookede en tid til at rette døren, det hjalp desværre ikke og måtte booke en tid mere da de ikke lige havde tid til at kigge på den da jeg hentede, 2 forsøg hjalp heller ikke og det var jeg absolut ikke tilfreds med, vi får booket endnu en tid og da jeg henter bilen igen konstaterer jeg at det ikke har hjulpet men nu gaber den også i bunden.. Skriver en sur mail til værkføreren der får booket mig for 4 gang, denne gang får de rettet bunden så den ikke gaber og fordøren sidder lidt bedre men stadig ikke perfekt, ham der udleverer den siger at sådan er det og de kan ikke gøre mere, skal jeg bare acceptere det?? Ud over det bemærker jeg så da jeg kommer hjem at bagdøren hænger og sidder for langt inde ift den bagerste del af bilen, forstår simpelthen ikke at det skal være sådan på en bil til 400000 og at de ikke selv kan se det! Han påstod at de har været 3 mand om at checke den og alligevel ser de slet ikke det med bagdøren, jeg har 75 km hver vej til forhandleren og magter ikke flere ture derned. Hvad synes i at jeg skal gøre?, er det normalt at døre sidder skævt på en ny bil eller? Er der andre herinde der har prøvet det samme eller lignende og hvordan det evt blev løst?


Vedhæfter to billeder, en af fordør og en af bagdøren

Mvh

Tony
Vedhæftede filer
Fordør.JPG
Fordør.JPG (63.06 KiB) Vist 715 gange
Bagdør.JPG
Bagdør.JPG (70.34 KiB) Vist 715 gange

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: Skæve Døre på Ny passat

Indlæg af Henrik2800 » 28. aug 2018, 18:10

Hvis bilen er fabrik-ny, så kan du frit vælge hos hvilken VW-forhandler du vil reklamerer over fejlen. Prøv evt. en anden.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Tholm
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skæve Døre på Ny passat

Indlæg af Tholm » 28. aug 2018, 18:14

Tak for svar Henrik, den er fabriksny, også derfor jeg er så Obs på at det skal være 100% i orden. prøver at kontakte en anden forhandler, men er det normalt at døre sidder sådan? tænker at bilen vel har gennemgået noget kvalitetskontrol.

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: Skæve Døre på Ny passat

Indlæg af Henrik2800 » 28. aug 2018, 18:18

Det er ret svært, at se på de 2 billeder.
Den er helt sikkert kontrolleret, men jeg kender ikke tolerancerne som accepteres.
Håber at du trods alt er glad for den nye bil.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Tholm
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skæve Døre på Ny passat

Indlæg af Tholm » 28. aug 2018, 18:22

På bagdøren er det 2-3 mm længere ned og det samme indad ift resten af karosseriet, Ved fordøren er det 1-2 mm efter 4 forsøg på at rette.. bortset fra det er jeg super glad for bilen :)

MogensR
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Skæve Døre på Ny passat

Indlæg af MogensR » 28. aug 2018, 19:23

Ud fra billederne, så ser der ud til at det er kromlisterne som ikke sidder i samme højde, mens selve dørene sidder enten i samme højde eller modsat kromlisterne.

Hvis du prøver at flugte den skarpe linje som er i karosseriet og ser bort fra kromlisterne, hvordan ser det så ud ?
Mogens R.

-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Skæve Døre på Ny passat

Indlæg af Bopjensen » 28. aug 2018, 19:37

Kan du ikke tage nogle bedre billeder.

Synes da det ser ok ud på de billeder der.

Tholm
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skæve Døre på Ny passat

Indlæg af Tholm » 28. aug 2018, 20:58

Linjerne på bilen passer men det gør listerne ikke og det ses helt vildt tydeligt når man står og kigger på bilen, jeg skal prøve at se om jeg kan tage nogle bedre billeder imorgen, ingen tvivl om at døren har været skæv da der var voldsomt meget vindstøj i bilen inden den blev rettet idag, men rent kosmetisk er det overhovedet ikke rettet

Besvar

Tilbage til "Karosseri"