Der er vand i min passat

Besvar
moped911
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. nov 2009, 22:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Der er vand i min passat

Indlæg af moped911 » 27. nov 2009, 23:11

Jeg søger noget eksperthjælp til hvad der kan være årsag til at der er vand i bunden af min passat. det er bag passagersædet at der bliver vådt. Jeg har kontrolleret den luftventil der sidder bagerst til højre i bilen om den skulle være utæt, men der er fint og tørt der. så har jeg haft batteriet ude og det afløb der er under det er også fint, eller ihvertfald ikke tilstoppet. Så har jeg haft den der boks øverst til højre i motorrummet ude og se om der skulle være noget der, der var lidt vådt men jeg kunne ikke finde det sted hvor vandet skulle løbe væk deroppe fra, er der overhovedet et afløb der? se evt billederne. Det skal lige siges at jeg har haft problemer med at få ruden i døren i bag i højre side til at lukke ordentligt, men bunden af dørsiden er ikke våd og det ser ikke ud til at det er kommet derfra, det er som om fugten kommer nedefra.

gode bud på hvad det kan skyldes modtages aldeles gerne :)
Vedhæftede filer
DSC01815.JPG
DSC01815.JPG (41.27 KiB) Vist 2229 gange
DSC01810.jpg
DSC01810.jpg (39.1 KiB) Vist 2229 gange
DSC01813.JPG
DSC01813.JPG (35.05 KiB) Vist 2229 gange
DSC01811.JPG
DSC01811.JPG (41.79 KiB) Vist 2229 gange

MortenAP
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp der er vand i min passat

Indlæg af MortenAP » 28. nov 2009, 07:20

Ryk bagsædet ud og gi den en tur i en vaskehal.....

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Hjælp der er vand i min passat

Indlæg af Prodigy » 28. nov 2009, 09:12

med hensyn til afløb fra motorstyringsboksen, så skal vandet bare løbe rundt om det ovale hul, det er så pakningen der sidder på hullet som skal sørge for at vandet ikke løber direkte ned i elektronikken.. et lidt risky design efter min mening :-) har du også tjekket det andet dræn hul som sidder under bremseforstærkeren?
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Hjælp der er vand i min passat

Indlæg af Søren K » 28. nov 2009, 10:19

Præcis samme problem her... Var det børnenes dag på VW-fabrikken den dag man skulle designe den del af passaten!? Én ting er at der overhovedet kan komme til at stå vand det sted, men at man så samtidig gemmer alle drænhuller under batteri, bremseforstærker og hvad ved jeg, virker ik udpræget snu..! Men hører gerne hvad du hitter ud af! :)
Vh Søren K


moped911
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. nov 2009, 22:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af moped911 » 28. nov 2009, 17:31

Dræn under bremseforstærkeren har jeg ikke kigget, men umiddelbart ser det ikke ud til at der derfra skulle være forbindelse til ind i bilen? vi er enige om at det er den der sidder mellem kølervæskebeholderen og sprinklervæskebeholderen ikke sandt? Jeg ved ikke hvad det ender med at jeg gør, men hvis der er nogen der har haft lignende problemer så ville det være super med lidt erfaringer.

carsten 1800 20vt
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. nov 2009, 19:08
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: midtvestjyland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af carsten 1800 20vt » 28. nov 2009, 19:42

havde samme problem i min gamle passat (model 91) og det var ved tagrelingen der var utæt. det lyder som det samme, vandet rendte ned ved stolpen mellem for og bag sæde. ville være mit bud. men et pisse irreterende problem.

HF5000
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 8. jul 2008, 19:08
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af HF5000 » 29. nov 2009, 11:06

jeg havde det samme problem i min pasat 3b 1,6 fra 97, og det var utæthed på bagdøren højre side, der sidder et metal/alu plade mellem døren og beklædning, pakningen som utæt derfor løbede vand ind i bilen, jeg brugt tætnings silikon så problem ar væk.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af Prodigy » 29. nov 2009, 13:16

moped911 skrev:Dræn under bremseforstærkeren har jeg ikke kigget, men umiddelbart ser det ikke ud til at der derfra skulle være forbindelse til ind i bilen? vi er enige om at det er den der sidder mellem kølervæskebeholderen og sprinklervæskebeholderen ikke sandt? Jeg ved ikke hvad det ender med at jeg gør, men hvis der er nogen der har haft lignende problemer så ville det være super med lidt erfaringer.
Nej den du snakker om der er ABS blokken, bremseforstærkeren som jeg snakker om sidder lige til højre for batteriet oppe under forruden, det er lige under den beholder hvor du fylder bremsevæske på. der sidder et godt gemt drænhul neden under denne, man kan hvis batteriet er tage ud stikke hånden derind og føle sig frem til hullet og så stikke en finger igennem alt skidtet..
men det lyder heller ikke til at det er derfra du har problemet når vandet er bag i bilen, så det var mere nu du har renset det andet hul at jeg ville gøre dig opmærksom på at der er 2 drænhuller oppe under forruden ;)
Medlem siden: 2003/05/14

Bisgaard
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af Bisgaard » 8. dec 2009, 06:12

Det ville altså være fantastisk med nogle fotos...??? - Og gerne med lidt informative pile...

Lad os nu glæde os over, at det ikke er en undervandsbåd, der er tale om! :lol:

Behøver jeg udtrykke min mening om, at man lægger kabelbundterne m. samlinger, hvor forskellige metaller mødes, frit tilgængeligt i bunden af bilen, - hvor man samtidig har åbnet mulighed for, at der kan trænge vand ind - uden at man opdager det, før store dele af det elektriske udstyr sætter ud?

Det var også den eneste advarsel, jeg fik, da jeg købte bilen: "Pas på med blade, der kan tilstoppe drænhullerne." Fint! - tænker man, - og holder øje med, at der ikke ligger blade og flyder; - men hvem tænker på, at man lige skal afmontere batteriet + diverse andre ting???

Er der ikke en betænksom sjæl, som lige vil skrive et indlæg, og fortælle præcist hvor mange dræn, der findes på en 3B, - og hvor de er placeret?`- Og altså meget gerne med informative fotos.

Er der i øvrigt nogen, der kan huske, om ledningerne til crash-føleren i passagersiden kommer i det store bundt i venstre side under førersædet, - eller der findes et særskilt bundt til airbag-systemet?

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af Prodigy » 8. dec 2009, 21:29

Bisgaard skrev:Det ville altså være fantastisk med nogle fotos...??? - Og gerne med lidt informative pile...

Lad os nu glæde os over, at det ikke er en undervandsbåd, der er tale om! :lol:

Behøver jeg udtrykke min mening om, at man lægger kabelbundterne m. samlinger, hvor forskellige metaller mødes, frit tilgængeligt i bunden af bilen, - hvor man samtidig har åbnet mulighed for, at der kan trænge vand ind - uden at man opdager det, før store dele af det elektriske udstyr sætter ud?

Det var også den eneste advarsel, jeg fik, da jeg købte bilen: "Pas på med blade, der kan tilstoppe drænhullerne." Fint! - tænker man, - og holder øje med, at der ikke ligger blade og flyder; - men hvem tænker på, at man lige skal afmontere batteriet + diverse andre ting???

Er der ikke en betænksom sjæl, som lige vil skrive et indlæg, og fortælle præcist hvor mange dræn, der findes på en 3B, - og hvor de er placeret?`- Og altså meget gerne med informative fotos.

Er der i øvrigt nogen, der kan huske, om ledningerne til crash-føleren i passagersiden kommer i det store bundt i venstre side under førersædet, - eller der findes et særskilt bundt til airbag-systemet?
Jamen det er skam meget lige til, hvis du kigger på det første billede i tråden, så kan du se batteriet oppe under forruden, der er et dræn under batteriet, man skal også skrue pladen af som batteriet står på.
Der er også en beholder med et gult låg lige til højre for batteriet, det er der man fylder bremsevæske på bilen, der er et dræn magen til under denne bremse-fætter.
Til sidst er der så en sort boks til højre for den gule-låg bremse fætter, det er motorstyrrings boksen, denne kan man løsne og fjerne blade omkring da de ofte gerne vil ligge sig der og rådne.
Medlem siden: 2003/05/14

Bisgaard
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af Bisgaard » 9. dec 2009, 05:58

Takker!

Okay, - det er så de "2 huller under forruden", som Prodigy skrev om, - formoder jeg?

Jeg synes ellers, jeg så i en engelsk guide, at der er 2 dræn under batteriet? - Et i bunden og et i siden; - men det er måske noget, jeg har misforstået?

Det var dejligt lige at få det på plads. Så må vi gå ud fra, at når JEG har fattet, - så har alle fattet det! :roll:

moped911
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. nov 2009, 22:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af moped911 » 28. dec 2009, 10:26

Jeg kan godt forstå der er forvirring omkring disse drænhuller, men jeg har fundet ud af det så her er lidt informative billeder til dem der som jeg heller ikke ved hvordan en bremseforstærker ser ud... :shock:
Der sidder et hul under selve batteripladen, og det er ikke svært at finde, men det som jeg først fandt i anden omgang er det under bremseforstærkeren og det kan også være tilstoppet med blade og andet og så er problemet der stadig... Jeg er dog ikke sikker på at dette har løst mit problem, jeg synes stadig der bliver vådt selvom jeg har tørret op efter at have fundet det andet drænhul, så der er nok ikke andet for end at hive tæppet op og finde ud af hvor vandet kommer ind.
Vedhæftede filer
DSC018261.jpg
DSC018261.jpg (71.34 KiB) Vist 1842 gange
DSC018361.jpg
DSC018361.jpg (68.69 KiB) Vist 1842 gange

moped911
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. nov 2009, 22:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af moped911 » 3. jan 2010, 14:42

Efter endnu en dag er det nu endelig lykkedes at finde fejlen. det var pollenfilterkassen der var utæt i bunden. Jeg kan evt lave en guide til hvordan man udbedrer dette hvis nogle skulle ønske det.

Soerenfogh12
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23. jan 2018, 14:13
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af Soerenfogh12 » 3. mar 2018, 10:22

Hej undskyld jeg skriver på en gammel tråd, men du skriver at der kom vand ind fra dit pollenfilter modul. Hvordan kom du frem til den konklusion? For har samme problem med min, har tjekket de tre forreste drænhuller de er helt fine. Da jeg pillede isoleringen ud oppe under instrument brættet ved passager sædet, et det helt gennemblødt inde bagved. Så det kunne godt være der.

Men hvad gjorde du for at finde fejlen ?

Mvh.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af Blackfinger » 3. mar 2018, 10:53

Skil det ad og se om pakningen er rådden.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Der er vand i min passat

Indlæg af ph » 3. mar 2018, 11:38

Soerenfogh12 skrev:
3. mar 2018, 10:22
Hej undskyld jeg skriver på en gammel tråd, men du skriver at der kom vand ind fra dit pollenfilter modul. Hvordan kom du frem til den konklusion? For har samme problem med min, har tjekket de tre forreste drænhuller de er helt fine. Da jeg pillede isoleringen ud oppe under instrument brættet ved passager sædet, et det helt gennemblødt inde bagved. Så det kunne godt være der.

Men hvad gjorde du for at finde fejlen ?

Mvh.
luk de 3.huller du kender og fyld vand i brønden :P
render det ind så er den utæt
render det ind over kanten så har du fyldt for meget vand i :mrgreen:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Besvar

Tilbage til "Karosseri"