Det er jo blevet ret populært at skifte logo på sin Skoda, hvis man bedre kan lide det nye sorte. Det kan jeg, og derfor skiftede jeg dem på vores Octavia for 1½ år siden. Rattet er blevet skiftet til et Superb FL så airbag'en er også med. Men fruen bemærkede tørt at de små logoer på nøglerne ikke var fulgt med..... Og det har hun jo helt ret i.
Så de er nu skiftet og vil hermed lige beskrive erfaringen med dette.
billede 1) de gamle logoer sidder umanerlig godt fast. Det er en lille aluskive som er limet på. Start med at ridse et "kryds" inde i midten (rød pil) med en skarp hobbykniv (pas på ikke at ridse omgivelserne - det lykkedes ikke helt for mig.. for dårlig tålmodighed
billede 2) Her har den givet sig, og herfra går det pærelet.
billede 3) limresterne i fordybningen skal fjernes. Brug acetone, det opløser det uden problemer uden at misfarve plasten.
billede 4) her er fordybningen renset helt ud og nyt logo kan sættes i. OBS: det nye logo er ca 2 mm mindre i diameter end det gamle. Dvs. der mangler 1 mm rundt i hele kanten i at det udfylder fordybningen helt perfekt som det gamle. Det skal man lige gøre op om man er villig til at leve med.
billede 5) færdigt resultat.
Logoer købt her: http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA ... oda-Autoas
Bestilt søndag ankom med posten onsdag.
Res.delnr: 3T0 837 891 A