Webasto fyr i VW UP

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af ph » 15. sep 2015, 13:40

man kan jo også vælge at montere det selv og så køre forbi en som er aut. og få ham til at kigge installation igennem og justere det ind ...Hvis det er nødvendigt dem jeg har monteret har ikke skulle justeres for at være inden for grænsen...
så skriver han, og der er garanti på fyr og man har sin ryg fri hvis....
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af Blackfinger » 15. sep 2015, 14:26

Nu er det jo ret svært at kigge installationen igennem da det hele næsten altid er gemt godt af vejen.

Fabia Combi
Medlem
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af Fabia Combi » 15. sep 2015, 15:41

En lille quiz: Hvem mon er mest tilbøjelig til at springe over gærdet hvor det er lavest:

A) Den professionelle montør, der arbejder på akkord, og ved at kunden aldrig kommer til at se hvordan tingene er lavet i det skjulte.

B) Den glade amatør, der udfører arbejdet for fornøjelsens skyld på sin egen bil, og altid vil nages af tvivlen om fuskerløsningen vil holde op med at virke eller ødelægge noget andet.

C) Den halvprofessionelle montør, der har et ry og rygte at pleje på diverse bilforaer for entusiaster.

For hundrede år siden betalte jeg et "specialværksted" i dyre domme for at få sat et Ardic i en Golf 2, fordi jeg ikke kunne overskue at lave dykrøret i tanken. Lærlingen, der monterede, satte bare et T-stykke på returen i motorrummet, som alle havde advaret mig imod at gøre. Fyret var monteret med galopskruer og strips, til gengæld havde de bilen i 2 dage. Fyret virkede ad helvede til, men det var naturligvis det brugte fyrs skyld, ikke deres "over det laveste gærde" montage.

Derfor satte jeg selv et nyt Webasto i Fabiaen og det har virket uden montagerelaterede problemer i 8 år.

Brugeravatar
M_Olsen
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: M Olsen
Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af M_Olsen » 15. sep 2015, 21:36

Jonas Kristiansen skrev:
Alt respekt for at der er autoriserede forhandlere der montere tingene 100% efter forskrifterne, men nogle gange lyder det som om, at hele fyret eksplodere hvis der ikke bliver justeret CO2.
Jeg siger ikke det springer i luften siger bare at det kan have ret stor effekt på fyret. Og hvis man aldrig har haft et fyr monteret før så kan det være svært og vurdere om det er 100%
G3 GT skrev:at et eberspacher fyr ikke skal have justeret co, når nu det er så vigtigt for et webasto fyr..
Hvor meget skal de fyr du montere da justeres, jeg har tidligere monteret en del, samt arbejdet et sted hvor vi monterede rigtigt mange, og det var godt nok sjældent at der skulle justeres særligt meget.

Og ja jeg har også monteret en del "privat"
Ja det er rigtigt det er ikke så meget det skal flyttes men er der en eller anden der ikke følger monterings anvisning og vælger og sætte 3m indsugnings slange og 6 lyddempere så vil det have en del betydning.

Og man kan godt se på indstillingen hvor meget "slange" der bliver brugt.
ph skrev:man kan jo også vælge at montere det selv og så køre forbi en som er aut. og få ham til at kigge installation igennem og justere det ind ...Hvis det er nødvendigt dem jeg har monteret har ikke skulle justeres for at være inden for grænsen...
så skriver han, og der er garanti på fyr og man har sin ryg fri hvis....
Altså jeg kan saksens se en installation i gennem og justere CO^2 hvis nogen ønsker det men jeg vil ikke skive garanti det må jeg ikke. Det har noget og gøre med bliver fyret købt i tysklad så skal reklamationen også ske i tyskland og Webasto kan se hvor fyret er solgt fra. Og min grossist skal ikke få fornemmelsen at jeg køber mine fyr i tyskland og der ved lukke ned for deres "hotline"

M Olsen
Mvh. M Olsen

2018 Golf 7,5 GTE Solgt

Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.

G3 GT
Nyt medlem
Indlæg: 238
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af G3 GT » 16. sep 2015, 08:48

ph skrev:man kan jo også vælge at montere det selv og så køre forbi en som er aut. og få ham til at kigge installation igennem og justere det ind ...Hvis det er nødvendigt dem jeg har monteret har ikke skulle justeres for at være inden for grænsen...
så skriver han, og der er garanti på fyr og man har sin ryg fri hvis....
Det ville du ikke få mig til at skrive under på, men man kan selvfølgelig være heldig.
Som blackfinger også skriver, så er en stor del af installationene ofte gemt af vejen.

Ved båd fyr er det en anden snak, der skrev vi under på installationen, men vi gik også hele installationen igennem. Det var selvfølgelig også kun på bådvarmere som vi selv havde solgt.

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af qasq » 24. okt 2015, 08:56

Så er jeg kommet gennem installationen af fyret, men jeg kan ikke få det til at starte med t100 fjernbetjeningen. Fyret starter fint hvis jeg bruger Webasto diagnose softwaren til PC.
Der er også en eller anden form for kontakt, for jeg får temperaturen i bioen op på fjernbetjeningen. Når jeg prøver at tænde fyret for jeg OK og uret begynder at tælle ned - men fyret starter som sagt ikke.

Nogen der har nogen ideer?

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af Blackfinger » 24. okt 2015, 10:09

Der er jo to muligheder for styring af fyret, plus styring eller W-bus. Læs monteringsvejledningen.

Det er et spørgsmål om hvordan ledningerne sættes i det lille stik.

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af Springtosse » 24. okt 2015, 16:51

Evo varmer = gul ledning i lille stik som Black finger omtaler
Thermo top varmer = sort ledning i lille stik

Selvfølgelig over for den den ledning som passer i ledningen ude fra fyret..
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af qasq » 24. okt 2015, 20:24

Det er et Thermo top evo 5, kun med t100 fjernbetjening. Hvad jeg har kunne frem til køre det w-bus? Med det er ikke lykkedes mig at finde noget info om det lille stik (hvilket er det)?

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af qasq » 24. okt 2015, 21:43

Ahh jeg tror jeg har forstået. Jeg har 3 ledninger i et 4 stik ude fra fyret, men lige nu er den matchet med 2 ledninger - her skal og så finde 1 ekstra?

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af Springtosse » 24. okt 2015, 22:34

Præcis... Der sidder nogle ledninger på t100 ledningsnettet som er vendt tilbage og ikke anvendt, og der skal du finde den gule ledning og sætte i det stik hvor der kun er monteret en rød og brun ledning?
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af qasq » 24. okt 2015, 22:40

Super, tak begge!

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af qasq » 29. okt 2015, 20:25

Virkede :) Der var en gul ledning der ventede.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Kock
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 28. feb 2015, 13:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af Kock » 5. maj 2016, 22:41

Hej alle her. Er lidt fræk og spørger i denne tråd, hvem der vil give mig en pris på montering af Webasto fyr i en 2012 Touran TSI, privat eller hos forhandler? På forhånd undskyld.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bilvision
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto fyr i VW UP

Indlæg af bilvision » 6. maj 2016, 08:58

Jeg kan montere, bare skriv PB hvis du er interesseret

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"