Programmering Af Webasto Fra Windows Phone App

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
AnubizDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:20
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Programmering Af Webasto Fra Windows Phone App

Indlæg af AnubizDK » 16. jan 2016, 13:26

Hej alle

jeg er den lykkelige ejer af et splinternyt, eftermonteret webasto evo 4 med tc4 fjernstyring og jeg har glædet mig som en lille dreng til at tage det i brug..! :)
jeg havde travet forummet her igennem inden jeg bestilte og følte mig ret godt klædt på til at ringe til "webasto-manden".. ;)
bilen er en audi a3 diesel fra '13 og fyret varmer super fint og er tilsyneladende integreret fint med mit automatisk klimaanlæg - der tænder et fint lille "fyret er tændt" ikon i mit display, når det kører.

Men nu er jeg alligevel kommet grundigt i tvivl om et par ting:

1)
jeg kan se at der findes både en entry og en advanced udgave af tc4, men jeg er i tvivl om hvilken udgave jeg har fået installeret?
(faktura og klistermærke siger: model type: 9021038e og model nummer: 1524558592) :?:

fyret starter og varmer fint, både med tænd/sluk-knappen i bilen og i app'en (windows phone 10).
Men når det kommer til programmering (timing) af starttidspunkt, er jeg nu blevet ret forvirret:

2)
jeg havde som en test af mit nye legetøj sat driftstiden til 10 min. (sms: timer1:010) og får fint svar tilbage;
"message executed: timer1:010 (10m set)"

dernæst programmerede jeg fyret til at starte kl. 10:55 (sms: start1055) og får følgende svar;
"message executed: start1055 (time is now 10:32. Departure at 10:55.) temperature: 0.0c)"

det svar får mig til at tro, at det er en "advanced" jeg har fået installeret, da det vist ikke er muligt at vælge mellem start/afgangstid på en "entry"-udgave?
Er jeg forkert på den her..? :?:

det der så rent faktisk skete var, at fyret startede kl. 10:50 og slukkede igen kl. 11:00 og her bliver jeg så for alvor forvirret:
hvis "afgangstid" skulle virke rigtigt, burde fyret vel have startet kl. 10:45 og kørt i 10 minutter, indtil jeg skulle have kørt kl. 10:55, og ikke 5 min. Før og 5 min. Efter min planlagte afgangstid? :?:
(uret på fyret ser ud til at være indstillet korrekt)

nå - men så tænkte jeg at jeg bare slår heat time management (htm) fra, således at jeg selv kunne bestemme hvornår fyret skulle starte.
I manualen står der at hvis man sms'er htmlevel:0 "deaktiveres htm-funktionen således, at den forudindstillede tid svarer til tilkoblingstiden".

Den sms gav så følgende svar; "unknown message!" - jeg er nu endnu mere forvirret!! Er det alligevel en "entry"-udgave jeg har..? :?:
(htm er vist kun tilgængeligt i advanced)

hvordan filan kan jeg programmere mit fyr til at starte på et givent tidspunkt og med en driftstid jeg selv bestemmer, uden at tage hensyn til afgangstid, temperatur mm..? :?:

jeg håber én af jer kan hjælpe mig her.. :)

//kenneth

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Programmering Af Webasto Fra Windows Phone App

Indlæg af Blackfinger » 16. jan 2016, 19:45

Det står på modulet om det er Entry eller Advanced. Ellers så adskiller de sig på andre måder.

Jeg tror at du skal prøve at sætte diftstiden til 30 minutter. Så er det nemmere at se om starttiden passer.
Vedhæftede filer
ThermoCall TC4 Entry og Advanced_Opsætning.pdf
(1.07 MiB) Downloadet 64 gange

AnubizDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:20
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Programmering Af Webasto Fra Windows Phone App

Indlæg af AnubizDK » 16. jan 2016, 20:11

blackfinger skrev:det står på modulet om det er entry eller advanced. Ellers så adskiller de sig på andre måder.

Jeg tror at du skal prøve at sætte diftstiden til 30 minutter. Så er det nemmere at se om starttiden passer.
tak for svar og info - jeg prøver lige at kigge.. Sidder modulet ved fyret ude i motorrummet, eller inde i kabinen..?

Tester fluks med 30 min.. ;)

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Programmering Af Webasto Fra Windows Phone App

Indlæg af Blackfinger » 16. jan 2016, 20:17

Med mindre at montøren er en tåbe så sidder det i kabinen.

På en Touran kan det sidde bag den afdækning i venstre side af instrumentbordet som man kan komme til når døren er åben. Måske det samme på en A3.

Det kan ikke være langt fra hvor knappen/lysdioden til at starte fyret med sidder.

Fabia Combi
Medlem
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Programmering Af Webasto Fra Windows Phone App

Indlæg af Fabia Combi » 16. jan 2016, 22:27

Blackfinger skrev:Med mindre at montøren er en tåbe så sidder det i kabinen.

På en Touran kan det sidde bag den afdækning i venstre side af instrumentbordet som man kan komme til når døren er åben. Måske det samme på en A3.

Det kan ikke være langt fra hvor knappen/lysdioden til at starte fyret med sidder.
Vejledningen siger lige over sikringsboksen, side 11 i http://doc.webasto-russia.ru/Car/AUDI/A ... TT-Evo.pdf

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Programmering Af Webasto Fra Windows Phone App

Indlæg af Blackfinger » 16. jan 2016, 22:38

Fabia Combi skrev:
Blackfinger skrev:Med mindre at montøren er en tåbe så sidder det i kabinen.

På en Touran kan det sidde bag den afdækning i venstre side af instrumentbordet som man kan komme til når døren er åben. Måske det samme på en A3.

Det kan ikke være langt fra hvor knappen/lysdioden til at starte fyret med sidder.
Vejledningen siger lige over sikringsboksen, side 11 i http://doc.webasto-russia.ru/Car/AUDI/A ... TT-Evo.pdf
Det er en Telestart modtager der sidder der, ikke en TC4.
Det smarte ved at sætte TC4 der hvor jeg skriver at TC4 monteres i en Touran er at man nemt kan komme til SIM kortet uden at skille noget af instrumentbordet ad.

AnubizDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:20
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Programmering Af Webasto Fra Windows Phone App

Indlæg af AnubizDK » 17. jan 2016, 09:46

blackfinger skrev: måske det samme på en a3.
bingo..!! :d

den sidder ligeså fint, lige til venstre for rattet.. Og det er en advanced.. Hak ved den.. ;)

og klokken alt for sent i går aftes, gik der er lys op for undertegnede..:
side 8 i denne her:
http://www.webasto.com/fileadmin/webast ... all_dk.pdf
siger at kommandoen du skal sende er "htmlevel:0" for at deaktivere heat time management, men..!!!

Jeg lod dog mærke til, at alle andre sms-kommandoer til at ændre noget i opsætningen, startede med "1234", så det prøvede jeg lige og banko - pladen fuld..!! :lol:
de har simpelthen "glemt" at skrive i vejledningen, at ændring af htm-level også kræver adgangkoden til udstyret..

Næsten for simpel en løsning.. :roll:

problemet er løst, fyret starter ved det angivne tidspunkt og jeg er en glad mand der er spændt på at se, om webasto'en kan fjerne de 15 cm sne der landede i nat.. :D

tak blackfinger, for at pege mig i den rigtige retning..! ;)

//kenneth

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Programmering Af Webasto Fra Windows Phone App

Indlæg af Blackfinger » 17. jan 2016, 10:01

Det er da noget dumt af Webasto at lave sådan en fejl i vejledningen. Godt at du fik regnet den ud.

Forvent ikke at fyret kan smelte et tykt lag sne, for så bliver du skuffet.

AnubizDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:20
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Programmering Af Webasto Fra Windows Phone App

Indlæg af AnubizDK » 17. jan 2016, 10:09

Blackfinger skrev:Forvent ikke at fyret kan smelte et tykt lag sne, for så bliver du skuffet.
Jeg har en næsten fuld tank og er klar med en 230V lader til batteriet, hvis det bliver nødvendigt - det skal lykkedes..!! :lol:

Go' søndag og tak for hjælpen..!! ;)

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"