Aircon virker ikke

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
crimson
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 31. jul 2011, 14:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Aircon virker ikke

Indlæg af crimson » 18. jan 2016, 20:54

Har mig en A3 1.8T fra 2001

Ja her i weekenden da det var rigtig koldt stoppede mit aircondition anlæg med at virke. Jeg kan ikke få blæseren til forruden til at virke, eller noget som helst andet. Selve display og knapper virker fint, der sker bare ikke rigtig noget, heller ikke når bilen er varm. Når jeg tænder for det, så kan jeg tydeligvis høre at der er et eller andet der klikker og laver lyde et par gange, fra passager siden af bilen, og det samme når jeg slukker. Tror ikke det er remmen, fordi den gør det også når bilen er slukket. Det lyder nærmere som en pumpe. En enkelt gang efter jeg havde prøvet at tænde hver gang jeg kørte i den, startede blæseren i et par sekunder, men stoppede så igen. Hvad kan problemet evt skyldes?

Skal lige siges at i de 5 år jeg har haft bilen, har jeg ikke fyldt nyt aircon væske på, eller haft noget form for service på aircon anlægget, så ved ikke om det bare er det, har aldrig rodet med det.

A3
Medlem
Indlæg: 606
Tilmeldt: 24. jun 2008, 12:28
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Birkerød
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Aircon virker ikke

Indlæg af A3 » 18. jan 2016, 22:05

Det er tilsigtet fra Audi's side, at klimaanlæggets kølefunktion ikke virker, når udetemperaturen er under 3-4 grader Celsius. Men selvom den ikke køler, så burde du stadig få varme ind i bilen.

Det, at den klikker, tyder på, at der er en af de mange servomotorer i klimakassen, der ikke har det så godt. Mit bedste råd: På med VCDS og udlæs fejlkoder. Så har du en ide om, hvad der er galt. Og mens VCDS'en er på, så husk at få lavet en grundindstilling af motorerne.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Aircon virker ikke

Indlæg af Blackfinger » 18. jan 2016, 22:12

Meget af forklaringen er sort snak for mig. Men jeg læser det som om at det eneste der ikke virker er kabineblæseren.

Det har jo som sådan ikke noget med aircon at gøre. Når man snakker om aircon så er det underforstået at det er køl, og det er vel ikke det du mangler???

crimson
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 31. jul 2011, 14:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircon virker ikke

Indlæg af crimson » 18. jan 2016, 22:16

Det er nok nærmere klima anlæg jeg har. Altså jeg sætter den ønskede temperatur på display, og anlægget justerer selv som nødvendigt. Hvis jeg starter anlægget og fyrer den op på max ønsket temperatur, så har anlægget altid startet uanset om bilens motor er kold eller ej. Luften har været kold, men den blæste trods alt. Pludselig virker det slet ikke og jeg kan heller ikke få liv i blæseren til forruden ved manuelt at trykke på knappen til forrude blæseren.

crimson
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 31. jul 2011, 14:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircon virker ikke

Indlæg af crimson » 15. aug 2016, 20:15

Det var et relæ der lavede numre, virker som det skal nu.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"