Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af Clegg » 16. mar 2016, 17:43

Når vores klimaanlæg er tændt i vores Golf 6 fra 2010, er der begyndt at være to mislyde:

Den ene lyder som en raslen, der kommer omkring instrumentbordet måske i højre side.
Den anden lyder som luft i en radiator, der kommer fra motoren.

Begge mislyde er der 80% af tiden hvor klimaanlægget er tændt, men forsvinder helt når det er slukket. Klimaanlægget varmer og køler helt fint.

Nogen bud på hvad der kan være galt og hvad sådan vil koste at få lavet?

vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af vwbattle » 16. mar 2016, 18:03

Det trænger sikkert bare til et service/opflydning.
Evt kan det være din kondenser som måske er utæt, den sidder lidt udsat på en golf 6.

Men det tjekker de på værkstedet når de udfører service( om anlægget kan holde tryk)

Mvh d
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af GaSelle » 17. mar 2016, 08:31

Den mangler kølemiddel - har selv prøvet det.

Havde fået et stenslag i klimakøleren. Fik monteret en uorg. (Nissen) på et aut. værksted, og kom af med 3295,- inkl. moms for køler, skift, rens og opfyldning af anlægget.

Min bil er en Superb, men mon ikke prisen er sammenlignelig med din Golf.

Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af Clegg » 17. mar 2016, 09:29

Tak for Jeres svar.

Håber 'vwbattle' har ret i, at jeg kan nøjes med påfyldning, det er trist hvis køleren også skal skiftes :(

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af GaSelle » 17. mar 2016, 10:34

Clegg skrev:Tak for Jeres svar.

Håber 'vwbattle' har ret i, at jeg kan nøjes med påfyldning, det er trist hvis køleren også skal skiftes :(
Kan se, du er fra Fyn. Det var Skoda Ejby, der lavede min - og det var den billigste pris jeg kunne finde, da jeg fik det skiftet. Så tippet er hermed givet videre :)

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af Kimb » 17. mar 2016, 19:37

Man kan få et beskyttelsesgitter originalt til at sætte over klimakøleren, for som andre skriver, så sidder den noget udsat. Måtte også skifte min for 2 år siden på grund af stenslag, og det startede også med en hvislen, fordi der var for lidt væske på. Få det tjekket snart, for kører du for længe, så står kompressoren også af, og så bliver det først rigtig dyrt.
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af Clegg » 18. mar 2016, 08:46

Tusinde tak for Jeres svar.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af GaSelle » 18. mar 2016, 08:51

Kompressoren slår selv fra, når den logger fejlen "coolant pressure to low". I den pris (3300kr) jeg skrev, er monteringen af nævnte gitter inkluderet. Gitteret er i øvrigt ikke specielt finmasket, så små sten kan nemt trænge igennem.

Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af Clegg » 1. apr 2016, 08:18

Har forhørt mig omkring prisen på et klima-service-eftersyn i første omgang, så håber jeg det vil hjælpe. Kan til orientering oplyse priserne:

SMC Odense: Da jeg ikke kunne huske min nummerplade, kunne de ikke oplyse en pris!
Skoda Ejby: 1400 kr.
Carepoint Middelfart: 800 kr.
Skorstensgaard Odense: 600 kr.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af thg » 1. apr 2016, 08:42

Clegg skrev:Har forhørt mig omkring prisen på et klima-service-eftersyn i første omgang, så håber jeg det vil hjælpe. Kan til orientering oplyse priserne:

SMC Odense: Da jeg ikke kunne huske min nummerplade, kunne de ikke oplyse en pris!
Skoda Ejby: 1400 kr.
Carepoint Middelfart: 800 kr.
Skorstensgaard Odense: 600 kr.

Men hvad er inkluderet i de priser - det er meget forskelligt?

Nogen inkluderer rens af fordamperen (som kun er for at desinficere bakterier og fjerne lugt - det har ikke rigtig noget betydning for virkning af anlægget)!
Nogen inkluderer evt. manglende kølemiddek og andre opkræver efterflg. pr. gram kølemiddel der manglede!
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Shiva-urup
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bredballe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af Shiva-urup » 1. apr 2016, 10:29

Jeg har god erfaring med Skorstensgaard, dog skal det lige nævnes at det er i Fredericia.

De har haft undersøgt mit køleanlæg på min gamle G6, da det efter 2 gange AC-service blev ved med at smide kølemidlet og deres service maskine ellers havde godkendt vakuumtesten af systemet måtte vi igang med lup, de kunne de første par gange ikke finde noget sporemiddel nogen steder. Men da det jo blev ved med at skabe problemer så måtte de have kondensatoren ud. Og det viste sig desværre at være et mikroskopisk hul i min kondensator der var skyld i det. Det har været meget lille, da køleanlægget kunne køle fint i 2 måneder før det så småt begyndt at mangle effekt for kort efter at begynde at hvisle, hvilke begge er klare tegn på manglende kølemiddel.

Det kostede 3200 kr. for skift af kondensator og påfyldning af nyt kølemiddel inkl. fejlsøgning etc..

Prisen på 600 kr. for et AC-service ved Skortstensgaard er lyder meget fornuftigt. Det er dog blot et normalt AC-service uden alt muligt ekstra, men der er ingen ekstra regning for påfyldt kølemiddel.
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005

Clegg
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2015, 13:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Problemer med klimaanlæg i Golf 6

Indlæg af Clegg » 2. apr 2016, 08:03

thg skrev:
Clegg skrev:Har forhørt mig omkring prisen på et klima-service-eftersyn i første omgang, så håber jeg det vil hjælpe. Kan til orientering oplyse priserne:

SMC Odense: Da jeg ikke kunne huske min nummerplade, kunne de ikke oplyse en pris!
Skoda Ejby: 1400 kr.
Carepoint Middelfart: 800 kr.
Skorstensgaard Odense: 600 kr.

Men hvad er inkluderet i de priser - det er meget forskelligt?

Nogen inkluderer rens af fordamperen (som kun er for at desinficere bakterier og fjerne lugt - det har ikke rigtig noget betydning for virkning af anlægget)!
Nogen inkluderer evt. manglende kølemiddek og andre opkræver efterflg. pr. gram kølemiddel der manglede!
Kunne måske godt have skrevet det lidt tydeligere; Undersøgelse af om der var nogen umiddelbart synlige defekter på anlægget + Udskiftning af kølemiddel + Påførsel af sporingsmiddel.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"