Klimaanlnæg Fra Passat 3b Til Passat 3bg Med Aircon

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Vistoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. mar 2016, 13:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Klimaanlnæg Fra Passat 3b Til Passat 3bg Med Aircon

Indlæg af Vistoft » 28. mar 2016, 13:44

Hej det er sikkert spurgt ind til emnet masser af gange men kan se efter andre indlæg at det ikk er helt ligegyldigt med årgang så derfor spørger jeg lige specifik til det jeg har.
Har en delebil, en passat 3b variant aut med klimaanlæg fra 1998, og har købt mig en passat variant 3gb fra 2001 med aircon, er det muligt at tage det hele fra 3b'eren og bygge over og hvor meget skal der ændres på 3bg'eren for det er muligt? Går ud fra varmekasse,følere,kompressor etc vel kan bruges på 3bg'eren på forhånd tak :)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Klimaanlnæg Fra Passat 3b Til Passat 3bg Med Aircon

Indlæg af i-s » 29. mar 2016, 18:36

Vistoft skrev:Hej det er sikkert spurgt ind til emnet masser af gange men kan se efter andre indlæg at det ikk er helt ligegyldigt med årgang så derfor spørger jeg lige specifik til det jeg har.
Har en delebil, en passat 3b variant aut med klimaanlæg fra 1998, og har købt mig en passat variant 3gb fra 2001 med aircon, er det muligt at tage det hele fra 3b'eren og bygge over og hvor meget skal der ændres på 3bg'eren for det er muligt? Går ud fra varmekasse,følere,kompressor etc vel kan bruges på 3bg'eren på forhånd tak :)
Der er en del forskel på de 2 og det er ikke bare at bygge over. 3BG'eren har flere følere og der er elektriske forskelle i hvordan det hænger sammen med resten af bilen. Overvej en ekstra gang om det er det værd.

Du kan evt. prøve at kontakte HESTECH herinde. Han hjalp engang en med at bygge en 3B'er komplet om til en 3BG'er. Det var vist meget omstændig og det ligner det du vil her.
/Søren.

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1268
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: Klimaanlnæg Fra Passat 3b Til Passat 3bg Med Aircon

Indlæg af Allanxx » 29. mar 2016, 22:34

Du kan ikke være sikker på at kompressor og køler kan bruges da de ikke nødvendigvis kører med ens slange tilslutning.
Klimapanel kan ikke bruges da en 3b kører uden canbus, og 3bg bla. bruger canbus signal til lys og temperatur.
Alt kan lade sig gøre, men der skal i hvert fald splejses nogle ledninger sammen.
Klimakassen kan du godt bruge, for den ene ekstra føler der sidder i en 3bg kan kodes fra, så vidt jeg husker.
Men hele instrumentbord skal ud.
På billedet mangler stadig det tværgående rør plus klimakassen.
Vedhæftede filer
PICT0001 %28Large%29.JPG
PICT0001 %28Large%29.JPG (137.6 KiB) Vist 504 gange
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

Vistoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. mar 2016, 13:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Klimaanlnæg Fra Passat 3b Til Passat 3bg Med Aircon

Indlæg af Vistoft » 30. mar 2016, 22:56

Jeg takker for svar, det er som jeg frygtede, så lever jeg vist bare med min aircon :)

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"