Passat 3BG AC Virker ikke, what to do :(?

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Passat 3BG AC Virker ikke, what to do :(?

Indlæg af DangerDane » 20. sep 2016, 06:53

Hejsa,

Købte for ca en måned siden min fine gamle dyt, men fandt så ud af at AC ikke virkede efter et par dage jeg kom hjem (dumt ikke lige at få det kontrolleret efter før købet I know, men lesson learned). Valgte så at få lavet AC og kontrolleret hvad problemet er og "umiddelbart" er der et relativt stort hul i højtryksrøret fordi at det har ligger og gnedet mod noget så det skal skiftes. Samtidigt med er jeg blevet anbefalet at skifte lavtryksrøret da den ene "metalting" der holder det er næsten revnet igennem. Lød som en god ide lige indtil at jeg fik regningen :shock:

Skorstensgaard siger ca 5100,- for reparationen og det synes jeg lyder utroligt "hidsigt" specielt fordi at de markedsfører sig som havende "tyske værkstedspriser". Endvidere sagde de at de kun kunne skaffe originale VW reservedele til ca 3200 totalt, mens at jeg selv kan få originale VW reservedele gennem VW til ca 2500. Så hvor prisdifferencen på ca 700 kr kommer fra udover profit til Skorstensgaard ved jeg ikke.

MEN Men, kan jeg overhovedet forvente at finde delene enten billigere (originalt eller uoriginalt)?, og hvor hvis at det er?. For vil gerne have det lavet, men en rep på 5000 på en bil der har kostet 13.000 lyder bare lidt hamper, også selvom at mekanikeren troede at jeg havde givet næsten 30.000 for den.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

A3
Medlem
Indlæg: 606
Tilmeldt: 24. jun 2008, 12:28
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Birkerød
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Passat 3BG AC Virker ikke, what to do :(?

Indlæg af A3 » 20. sep 2016, 16:08

Jeg ville købe brugte dele på f.eks. eBay. Når de er kommet hjem kan du skifte rørene uden at aftappe systemet for R134a, da det hele nok er smuttet ud gennem hullet. Husk nye pakninger og ny tørrepatron. Når du så har samlet det hele kan du køre til klimaservice og få påfyldt systemet.

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Passat 3BG AC Virker ikke, what to do :(?

Indlæg af DangerDane » 20. sep 2016, 16:34

A3, hvordan kan jeg være sikker på at lortet jeg køber brugt ikke også er utæt?. Og ville en hugger ikke være lige så "dyr/billig"?
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

A3
Medlem
Indlæg: 606
Tilmeldt: 24. jun 2008, 12:28
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Birkerød
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Passat 3BG AC Virker ikke, what to do :(?

Indlæg af A3 » 21. sep 2016, 15:51

Det kan du heller ikke være 100% sikker på, de er. Men der er et større udvalg på eBay end herhjemme og priserne er derefter. Check bedømmelserne af sælger - er der mange dårlige, find en anden. Desuden er der større chance for at finde noget fra en bil med lavt kilometertal. Kører selv på 7 år med klimaslanger, der er købt brugt der.....

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"