Klima knurrer og hvæser?

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Wasp447
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 9. okt 2009, 12:31
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Klima knurrer og hvæser?

Indlæg af Wasp447 » 27. sep 2016, 18:16

Jeg har for 4 måneder siden købt en Passat fra 12, hvor der har været lidt problemer med klima anlægget. Til at starte med kølede det ikke, samt kompressoren knurrede højlydt når den var koblet til. Jeg kontaktede forhandleren og fremlagde sagen. Jeg fik en tid og de fyldte kølemiddel på anlægget, derefter kølede det som det skulle. Det køler stadig, men kompressoren larmer rigtig meget. Lyden af kompressoren overdøver lyden af motoren inde i bilen. Det lyder som om at der er gået et leje i kompressoren. Der er fortsat garanti på bilen, som i skrivende stund har kørt 61xxxkm. Mit spørgsmål går nu på om det er lyden af en ny kompressor eller??
Mit problem ligger i at jeg bor på Fyn og bilen er købt hos en vw forhandler på Sjælland og jeg vil helst ikke alt for mange gange over broen. Sidst var jeg 2 gange frem og tilbage og måtte tage 2 fridage. Det vil jeg meget gerne undgå igen.

Nogen gode råd??
Leon FR stc Hybrid 2021

Wasp447
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 9. okt 2009, 12:31
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Klima knurrer og hvæser?

Indlæg af Wasp447 » 27. sep 2016, 18:40

Lidt bonus info: lyden af kompressoren stiger synkront med motorens omdrejninger og selve klimaanlægget lyder som Darth Vader med astma :)

Mit spørgsmål går på om det er et almindeligt problem? kan det evt. afhjælpes, uden at jeg skal tage en dag fri og køre frem og tilbage over broen. Eller lyder det som en skadet kompressor, der skal udskiftes?
Leon FR stc Hybrid 2021

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Klima knurrer og hvæser?

Indlæg af Kildevang » 28. sep 2016, 20:29

det kan jo være en remstrammer eller lign.. men de må jo bare udstyre dig med en låner, ellers må de finde en samarbejdspartner på fyn..! jeg har da flere kunder som har købt bil i udlandet(læs fyn, jylland) som kommer til mig med reklamationer, så aftaler jeg bare med forhandler og laver det...!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Wasp447
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 9. okt 2009, 12:31
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Klima knurrer og hvæser?

Indlæg af Wasp447 » 29. sep 2016, 08:29

Jeg spurgte dem sidste gang om det var muligt at få det lavet ved Semler/SMC i Odense. Det var det ikke, da de var 3 gange så dyre som de resterende VW forhandlere, var svaret.
Min bekymring går hovedsagligt på om de bare fastslår fejlen, når jeg er kørt over til dem. Hvorefter de bestiller de dele der skal bruges og jeg så er nød til at køre derover igen få at få udbedret fejlen. Sådan gik det første gang, der ventede jeg i 3 timer, hvorefter den rare VW dame kom og fortalte mig at de havde lokaliseret fejlen, men de skulle have nye stik hjem, før end at de kunne udbedre fejlen. Så jeg var nød til at komme igen en anden dag. Det gjorde at jeg brugte to feriedage og 4 gange betaling for broen, for at få udbedret fejlen-

Derfor oprettede jeg denne tråd, i håb om at der var nogen der havde kendskab til hvorvidt det var almindeligt at der gik et leje i en rem-strammer, i Kompressoren eller det hovedsagligt var selve kompressoren der går til.

Jeg har ingen problem med at skulle køre til Sjælland for at få udbedret skaden, det mener jeg er et vilkår, når jeg vælger at handle bil der. Men jeg er lidt ked af, hvis jeg igen skal bruge 2 feriedage og små 1000kr i broafgift på at skulle 2 gange afsted :roll:
Leon FR stc Hybrid 2021

Nesbokaj
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 26. sep 2015, 19:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Klima knurrer og hvæser?

Indlæg af Nesbokaj » 29. sep 2016, 14:10

Jeg er altså ret sikker på det er ligegyldigt hvilket VW forhandler du kører til for at få lavet en garanti reparation, det er også sådan jeg læser deres garantibestemmelser

Wasp447
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 9. okt 2009, 12:31
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Klima knurrer og hvæser?

Indlæg af Wasp447 » 30. sep 2016, 16:23

Det ville da være dejligt, men jeg tvivler nu. Jeg har dog tænkt mig at få min egen mekker til at forsøge at lokalisere fejlen inden jeg kontakter sælger. Hvis det drejer sig om et remstrammer hjul. Er det nok billigst at få det lavet selv, men er det kompressoren, må jeg et smut til sjælland. :(

Tråden her var primært tænkt som en mulighed for at få afdækket om der var typiske fejl ved klimaet i denne model, hvis der f.eks. var mange der havde oplevet den samme fejl. det virker dog ikke til at være tilfældet. Så der er nok ingen vej udenom at jeg må til Sjælland igen. :( :(

Forhåbentlig kan det klares af en gang.
Leon FR stc Hybrid 2021

OlsenD
Nyt medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 17. jun 2011, 23:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Klima knurrer og hvæser?

Indlæg af OlsenD » 1. okt 2016, 22:20

hvis du har købt din bil brugt ved en forhandler, skal du selvfølgelig have alle udgifter dækket.

Wasp447
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 9. okt 2009, 12:31
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Klima knurrer og hvæser?

Indlæg af Wasp447 » 2. okt 2016, 07:51

Det har der heller ikke været nogen problemer med tidligere, sålænge at jeg får det lavet på Sjælland hos dem. Jeg ville bare lufte Klima problemet herinde, inden at jeg kontaktede forhandleren. I tilfælde af at der var typiske fejl på systemet. Det virker dog ikke til at være tilfældet.
Så nu må jeg vente og høre hvad de siger.
Leon FR stc Hybrid 2021

Wasp447
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 9. okt 2009, 12:31
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Klima knurrer og hvæser?

Indlæg af Wasp447 » 11. okt 2016, 05:47

Det viste sig at være kondensatoren der var utæt, så nu er den skiftet og skulle virke. ;)
Leon FR stc Hybrid 2021

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"